"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Tuesday, August 18, 2009

kesilapan siapa ni???

gigi aku dh tumbuh laa...gusi plak dh smakin ok, besa laa bru blaja menerima tetamu yg xdiundang...~wahaha...syukur, alhamdulillah...jdinye brapa hri je lgi nk pose???dh bersediakah kta ngn ramadhan kali ni???insya'Allah, mudah2an Allah memberikan kta kekuatan demi ramadhan yg mulia ni...


bsok ade jamuan di sek aku...mlmnye pulak ade majlis bacaan yassin n solat hajat tuk anak2 murid aku yg bakal mghdapi UPSR 2009 pada 8hb September ni...mudah2an Allah menerima sgala ibadah & doa kami tuk kejayaan anak2 murid kami...insya'Allah...


ok, td aku duk bca email...ade laa sorg member aku ni mghntar gmbr2 mengenai keunikan MALAYSIA...ya, mmg aku kagum melihat gmbr2 ni...


ade 1 pic ni yg sngt2 laaa aku rasa HAIRAN, PELIK, KAGUM, SANGSI, MENGHARUKAN, MENJIWAI, MENYEKSAKAN, MENTERTAWAKAN, GELI HATI, INSAF pun ade...




penah ke korg jumpa iklan ni???aku nk tau jugak ktmana laaa iklan ni yek...



"BAHASA MENUNJUKKAN BANGSA"
BUDI BAHASA BUDAYA KITA





12 comments:

Nakamura Kazuki said...

wah iklan cam ni famousla kat malaysia.....selalu gak nampak...

<< s| tED| >> said...

ekekekekkekeke... whenpon leh pinjam ka? ekekekek

selamat berpuasa dylla :)

ustazah dyLLa said...

nakamura~
yeke..xpenah jumpe pun...isu pinjaman 2 slalu laa jumpe...yg ade emas&hp 2...

ustazah dyLLa said...

nakamura~
yeke..xpenah jumpe pun...isu pinjaman 2 slalu laa jumpe...yg ade emas&hp 2...

ustazah dyLLa said...

nakamura~
yeke..xpenah jumpe pun...isu pinjaman 2 slalu laa jumpe...yg ade emas&hp 2...

ustazah dyLLa said...

pehal le bnyk tul kuar komen ni...bikin gue bingit saja...
kak tedi~
2la...2yg klako nye tau...jom kta g pinjam emas 2...pinjam 2jam je, pastu kta pulang balik...hahahaha

Mrs. Zuki said...

Soriii lambat komen..ari ni baru online..
Tengok papan tanda tu buat cikgu bahasa melayu ni berapiiii je..meh sini antar masuk kelas pemulihan khas sapa2 yang buat papan tu....mariii..

Precious said...

Kwang kwang kwanggggg!!! Hih hiii ...

ustazah dyLLa said...

kak ili~
wahaha...xtahan gelak msa mula2 tgk tau...

ustazah dyLLa said...

precious~
wahahaha...~gelak sama2

Faridrashidi.Com said...

Nampak kelakar juga ayatnya ya.

Aik, ustazah tumbuh gigi? bukan kanak-kanak jeke yang tumbuh gigi?

ustazah dyLLa said...

faridrashidi.com~
mmg kelakar pun...hikhik...tp geram jugak bg cikgu2 BM ni...mcm xpenah blaja BM je...i muda lgi laa, 2 sbb tumbuh gigi lgi...hehehe

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors