"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Thursday, September 10, 2009

bila jari jemari membelai...

wanita ni punyai belaian yg sngt lembut & suci...tringat kisah2 wanita solehah pd zaman sblm Rasulllah & sezaman itu...antaranya Mashitah, Sumayyah, Siti Aishah, Siti Khadijah, Siti Fatimah & ramai lagi...

aku masih simpan buku yg pernah dihadiahkan oleh Guru Besar masa aku mgajar di Sk Pulau Tiga Kiri sblm aku mgajar disini. Dia lelaki...baik sngt...malah mganggap aku mcm anaknya sendri...

masa 2 aku nk bertukar sek...ada majlis perpisahan...aku disuruh memberi ucapan terakhir di sek 2...dh laa umo aku bru je 19thn, tergetar2 jugak lee ayat2 aku...then GB bg hadiah dr dia...& ade guru lain memberikan hadiah mewakili seluruh warga sekolah serta anak2 murid yg lain...

aku teruja memegang hadiah yg GB bg...aku meyakini ianya adalah buku...smpai je dirumah aku trus bukak...WAH...terharu beb...tajuk buku 2 WANITA- WANITA SOLEHAH DALAM ISLAM...

aku membayangkan bkn GB yg bg buku 2 kt aku...aku tlh menyimpan harapan bahawa bila aku berkahwin nti, aku mgharapkan SUAMI aku yg bg buku 2...

"sayang, ni hadiah buku dari abang...abang bg 2 buku tuk syg baca...ISTERI MITHALI IDAMAN SUAMI & WANITA- WANITA SOLEHAH DALAM ISLAM...abg harap syg menghargainya..." ~ahaks...kta bole simpan angan2 kan...xsalah pon... :p

smlm bila aku melihat sebuah keyboard dihadapan aku, xsemena2nye jari jemari aku membelai keyboard 2...membayangkan yg aku menyanyikan lagu buat suami tercinta smbil jari menekan2 keyboard... ~ngee...dhsyat sungguh angan2 aku ni...

aku bkn tau pun key2 nya sngt...udah lupe...dlu msa aku sek ren aku adalah salah seorg pemain pancaragam sekolah & ahli koir sekolah...dlu2 slalu gak g wat persembahn kt majlis2 besar yg diadakan di negri Perak...kiranya aku ni aktif sesngt msa sek...malahan suara aku ni mmg best... ~echeh, cheh...pelasan laa aku ni...


ape2 pun harini kta berharap pd hari esok...harapan xpernah padam dlm diri kta...wlau ape jua keadaan, harapan itu ttp ada...Allah tdk suka hamba2NYA putus asa...truskan usaha lagi...

p/s: aku harap baju raya aku siap le... ~ngee

10 comments:

sI tEDI said...

Setiap orang inginkan suami yang memenuhi impian kita masing. Berdoalah agar kita akan bertemunya satu hari nanti.. InsyaAllah..

syahbandar87 said...

layann..hehe
:)

ustazah dyLLa said...

kak tedi~
insya'Allah...aminn

ustazah dyLLa said...

syah~
layan3x...~kui3x

AQIL MUBASHSHIR B BAHARUDIN said...

em....

ustazah dyLLa said...

aqil~
bunyi ape 2???

AQIL MUBASHSHIR B BAHARUDIN said...

bunyi m kot...hu...smoga jari jemari seseorang muslimat itu selain memasak dan tekan keybord..jgn lupa juga smoga tgan tu juga lembut memegang tasbih untuk igat pada Allah,...
pe pun lagu apa tu?awat skjp je...

AQIL MUBASHSHIR B BAHARUDIN said...

em...tu cdg nk tulis strusnya.. blum siap tapi tertekan sent pula...

ustazah dyLLa said...

ingt x lagu saleh yaacob???

liriknya, ikut key yg sy mainkan 2 ek...

"one and 2, u and me...i love u..."

p/s: lagu ni bkn tuk aqil ek...jgn pasan tau...~ahaks... :p

AQIL MUBASHSHIR B BAHARUDIN said...

orang memberi kita merasa..orang tak memberi kita yang memberi...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors