"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Friday, September 4, 2009

pura2 dlm september...

ko tau x maksud pagal???...ntah ape2 laaa aku merepek melayan lagu2 hindutsan mlm2 bebuta gini kan...pagal 2 maksudnye gila...tp bkn org gila laa...kira mcm "ngok ngek" kata anakbuah aku laaa...

aku just suke dgr je mcm aku dgr lagu2 korean...nk amik mood cintan sekejap... ~ahaks...

aku rasa korng pun gitu jugak kan...

tpi kalo aku nk rsa syahdunye lgi aku layan lagu nasyid cintan2 2...

ntahlaaa myb aku sepi n pilu kot... ~huhuhu...

aku akui adakalanya aku memerlukan seseorg yg bgitu istimewa dlm hati...myb slama ni aku kuat, sbb kdg2 je perasaan 2 dtg yg xdiundang...

aku rasa thn ni lgi kuat perasaan 2...nk plak dlm bln SEPTEMBER ni...

aku ustazah, ada perasaan jugak tau...

bln september ni adalah bln myb yg pling sedih bg aku n bln kelahiran aku jugak...

kelmarin aku jumpa gb...

"nah, kamu tgk laaa kad sapa ni???... kan dh melepas..." ~gb

"eh, sapa??? ..." (walhal dlm hati sudah tau laaa...pura2 je 2...)

knapa dlm september???aku xnk ingt hari bersejarah dlm september ni bnyk2 sngt...ckuplaaa besday aku je...kan ade 11 lgi bln yg lain...

"dyla, pe perasaan ko bila gb bg kad td???" ~kak ifa...

"xdepe...biarlaaa...xnk piki laaa...nti berdosa tau..." ~ (pura2 lagi)...

hari2 kak ifa tny pasal perasaan aku...

aku tau kak ifa caring kt aku...tpi cukuplaaa...jgn dikenang lgi...

pepatah ni sering kta dengar kan...

"Allah turunkan hujan pabila matahari tgh bersinar, kta sedih...tpi selepas hujan turun, rupa2nya Allah nk bg kta pelangi yg sngt2 indah...dan pelangi itulah yg mewarnai kehidupan kta smpai bila2..."

aku percaya AJAL, MAUT, JODOH, REZKI hnya ALLAH yg menentukan...

aku kena usaha lgi ni nmpk gayanya... ~ahaks...

aku hapi bila ada ruangan yg bole aku luahkan...aku adalah jenis yg xmampu nk critakan apa je yg terkandung dlm hati ni...hnya melalui cara penulisan je aku luahkan...jika korg leh bca n3 aku sblm2 ni dgn lbih teliti n emosi, korg leh tau siapa aku disebalik coretan aku disini...jika korg xde msa, xyah layan...kdg2 aku merapu je 2...

sok dh pose ke 14...kejap je rasanya kan...bln pose thn ni sngt2 sederhana...alhamdulillah...jom sahur...

p/s: slmt hari jdi kpd spupu ku hisyam...smoga Allah sentiasa merahmatimu...(3/9)

8 comments:

eyena said...

hahai kak.. dah bersahaur ka? baru pukul 3 pagi ni.. ngee

mizaranun said...

Salam...
Singgah sahur jap..
ehhmm sedey jer bunyinye ustazah...huhuhu

doa mu untk mu...
"Ya ALLAH...KAU jagalah sahabatku ini...pnjgkan usianya...kuatkan kakinya dijalanMU...kuatkan jasadnya dgn rahmatMU...buatkan dia tersenyum hingga ke syurgaMU...lindungi dia dr hasutan syaitan n duniawi...pertemukan jodohnya dgn lelaki soleh...murahkan rezqinya...smoga dia terus bernaung dibawah RAHMAT MU YA ALLAH...aminnn...
~senyum cikit ustazah jgn sedey2..lalala

Nakamura Kazuki said...

solamet popi ye ustazah....pelangi yang muncul selepas hujan ada tujuh warna...pilihla yang mana berkenan....InsyaAllah mudah-mudahan cepat dapat jodoh n murah rezeki ye...lupa plak doakan kat ambe skali ye..hehehe

sI tEDI said...

Sentiasa berfikiran positif ustazah :)

ustazah dyLLa said...

eyana~
dh solosai sahur pun...~ngeee

ustazah dyLLa said...

mizaranun~
salam...ahaks...ngutuk ek???~ngee...mcm kenai je doa 2...hahaha...sesuke je dia ni... :p

ustazah dyLLa said...

nakamura~
ustazah tamak...nk sume warna tu...xkira, nk jugak...~hehe...tq...kta doa sama2 ek...~ngeee

ustazah dyLLa said...

kak tedi~
++++++++++...ngh piki laa ni...:p

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors