"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Friday, September 4, 2009

ustazah nakal...

arini persediaan berbuka yg tiap2 harinya dihandle oleh aku diberehatkan sebentar...

kerana nakalnya aku seorg USTAZAH... ~ngee

blik sek td aku trus g pjbt pos... dek kerana harini jugak PARA PENGAWAS UPSR melawat sek2 yg mereka awasi spnjg UPSR yg akan berlangsung pada 8 - 9 September 2009...mggu dpn...

oleh itu, ramai laaa guru yg aku jumpa di pjbt pos td...

"hai, awalnye kluar duit...nk bershopping ke??? ~slh seorg dr mereka

"xla, ade hal lain... ~aku

128...kaunter 3 ~operator mesin panggil no aku...

"nk ape?... ~krani (L) pjbt pos

"setem 30$ nk 20 keping..." ~aku dgn muka yg ayu je arini...ahaks...

"eh, kamu duk kmpg chgkt Tin, sungai galah kan???"... ~krani (L) pjbt pos

"xlaa...sy org sni je..." ~aku dgn muka yg serius bagan...

keluar je aku dr pjbt pos, aku gelak sakan...bkn kali pertama krani pbjt pos 2 tny soklan yg sama...dh 4-5 kali...tiap kali aku ke pjbt pos je, dia ajukan soklan yg sama...yg MEMPELIKKAN aku 2, nape dia xcam2 lgi muka aku ni...ke dia nk ngorat aku kot... ~ahaks...perasan jo lelebih aku ni...

aku teruja tgk setem2 ni...sempena 1 MALAYSIA 2...cun2 bangat...rasa mcm syg plak nk poskan... ~la la la...

~cun kan...20 keping ni...~


aku nk poskan kad2 raya yg telah siap di alamatkan ke kengkawan aku... ~korg nak ke???kalo nk kad raya dr aku, bg alamat kt EMAIL (nufaa84@yahoo.com.my) aku...insya'ALLAH, aku akan pos kan...


ptg td lps asar aku nk wat serawa kinin...masa tgk duk cincang kinin, tetiba.....ha...


"yg kamu cincang jari 2 nape???... kamu xsedar ke ade darah 2??? ~mak aku


"ha, yeke...xde rasa ape2 pun..." ~aku


"isk...pi cpt bsuh, sapu ngn minyak gamat...kang kamu nk solat, darah kluar lgi nti..." ~mak aku


"baik MEM..." ~aku...



~nakal sngt aku ni...~

kalo laaa aku ade suami, sure dia akan ckp...


"syg...nape ni???keciannya dia...mari sini...2laaa abg dh ckp, hati2 guna pisau 2...nseb xterpotong jari 2..." ~suami impian...



~ahaks....BERANGAN......ade ke suami aku LOMANTIK mcm 2 nti??.....ha...jawab...jawab..... ~ngee




SIAPA LAAA DIA ni kan...urm...adakah salah seorg diantara kamu di alam maya ni???

~jeng...jeng...jeng...


SELAMAT BERSAHUR...

15 comments:

Krasz bAtu said...

aduhhh
cian..sakit tu
lain kali berhati2
jgn berangan
hehehe

alfa juliet said...

dyla ko post lah kad raya kat aku..nak add ke...c13a-2, ampang prima kondominium, bdr baru ampang, jln wawasan 2/5, 68000 ampang selangor..huhu...tgh buat muka tak malu

Nakamura Kazaki said...

ustazah..kalau ambe..ambe akan ..nak bagi husband makang serawa jari ke cayang??? hehehe

ustazah dyLLa said...

krazs batu~
hahaha...berangan lebih ni...

ustazah dyLLa said...

kak aza~
insya'Allah...nti sy pos ek...

sI tEDI said...

nak juga dylla.. nanti aku bg alamat.. ye ye!!

ustazah dyLLa said...

nakamura~
apa slhnya abg...darah syg sedap tau...ahaks...~ngee... :p

ustazah dyLLa said...

kak tedi~
wokey...insya'Allah...

ASYIQ said...

Salam..

Eh..TeD pun ada di sini...hurm.

Salam kenal tuan rumah. Sy pun ustazah jg....bezanya antara sy dan dylla....umur la. Hihi.

Jemput dtg ke rumah biru sy....

mizaranun said...

Salam ustazah..
Ooo ustazah berangan yer..
sp tangan terkena pisau..
Ehmm sapala yg bertuah lagi lomantik tuu..hikhik
jeng..jeng..jeng..hohoho!

ustazah dyLLa said...

Ustzah Asyiq~
salam...aha...tq dtg sni...akak lbih dh ada anak, sy suami pun xde lagi...hehehe...

ustazah dyLLa said...

mizaranun~
salam...amboi, mcm dia je syiok sendri nmpk???ahaks...

Perjuangan Ku said...

saya kalu jari terpotong pas basuh saya bubuh garam atau kicap..memang sakit, tapi cepat baik, tak ada keyakinan jgn try, tapi pastikan sblum bubuh ada kain di mulut untuk tahan skit...ho.. serawa kinin tu ape benda?pelik je bunyinya

ustazah dyLLa said...

perjuanganku~
hohoho...xpe2...xnk try..hehe...serawa ni dperbuat dr sntan bercmpur ngn kuinin...sedap...lemak2 manis

Perjuangan Ku said...

oh..gitu..igatkan apa kebenda tu...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors