"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Wednesday, October 14, 2009

aku dh kawin...yippiii...

salam semua...lama jugak ek blog ni berhabuk...kecian kt korg yg sentiasa menantikan n3 bru ustzah ek... ~citt...ade ke yg melayan blog haku nih???

ustzah menghilang semggu ni...ok2...mngaku je laa, hmpir2 2 mggu...kesibukan sbenarnya...ade masa sdikit harini dluangkan dgn penuh semngt... ~gagah nih...

ade lgi blog yg masih ustzah xbaca & xkomen...yg mane dah 2, syukur alhamdulillah...

mggu lps smpai laaa smlm, ustzah berada di sg.buloh...ade kerja yg perlu ustzah selesaikan...nk plak ahad mlm isnin ade open house kt umah kakak ustzah...harap maap ustzah xdpt menjemput korg sbb xde tenet nk dilayari...sebenarnya ade, tpi dikongker oleh anak2 buah...lgsung xdpt nk guna... ~mmg geram bagan kt dorg nih !!!...

alkisah...setelah kpenatan menjdi Ketua Adjust Makanan, tido jam 3pgi... ~aduhai...masih mampu mimpi rupa2nya w/pun dlm kepenatan nih..

"abg ni...slalu wat bb marah...ha, lantak laa...cri sendri... " ~aku

"ala...sori laa...bb tlong carikan ye..." ~si Dia muka sombong

"xnak...bye..." ~aku

"bb...jgn laa marah...bb..." ~si Dia muka sombong

aku berlalu meninggalkan si Dia muka sombong dgn sekali toleh... ~toleh tanda cinta kt si Dia tuh...wahahaha...

si Dia dtg ke meja tmpt aku sdg makan... kami mghadiri openhouse... ~maaf xdpt mengecam sape tuan umahnye...main tibai je mkn umah sape2 ntah...nama lgi openhouse kan...

si Dia membawa sepotong kek tanda memujuk aku... aku kembali senyum...malah aku beraksi manja membuatkan si Dia xmampu nk marah/merajuk ngn aku... ~biar...bgi si Dia cair...

tetiba dtg seorg teman menyapa aku dan si Dia yg asyik bermesraan + bermanjaan... ~kejam sungguh ayat aku nih...wakaka...

"wei, korng ni...dh kawin pun masih mcm ni...untung ye korng ni...masing2 syg menyayangi..." ~teman yg jeles ngn aku & si Dia...

uuuummmmmmiiii.......uuummmmiiiiii........
bangun!!!....bangun!!!....bukak pintu ni!!!!!!....
ummi xnk balik kampong ke???

ciissss.....hancus mimpi aku...ngh cintan2 aku bermimpi korg kacau btul...

dh laaa punya payah nk dpt mimpi best mcm ni, ni kan plak kalo real lagik laaa payah...

sori...ini hnya sebuah mimpi...sebuah mimpi yg indah, manja, bahagia & ceria bersama si Dia...

aku masih xtahu siapa si Dia ni yg sebenarnya...msih blm ditemui...aku terus menanti...adakalanya mimpi ni membantu aku melepaskan kerinduan memiliki si Dia...ok, aku xpiki mimpi yg jauh2 ek...korg jgn lps zon...yg penting keikhlasan hati...Allah sja yg tahu siapa si Dia...adakah kamu si Dia 2??? ~upppsss...gegirl & leladies slh parking ek...

ok, stop dreaming...janji hati baik maaaa...

18 comments:

Nakamura Kazuki said...

kekadang mimpi pun boleh jadi kenyataan...harap apa uang ustazah impikan jadi reality..yipiiii

Watierman said...

Salam Ustazah...nasib baik akak baca sampai habis...kalau tak akak jadi orang yang berandaian kamu sudah berkahwin...dalam mimpi itu....salam kenal dari Akak di Penang...moga mimpi itu jadi kenyataan yer Dik!

sI tEDI said...

ya ustazah.. jgn bikin ana suspender lah... :P


bile nak muel berblogging secara tetap ni????

l ala la la

miss jane said...

ceh.........
mimpi ustazah rock ni upenyer

kuikuikui~~

pepun, ade gak mimpi wat kter tersenyum sumbing~

llallaallalala

tbe2 rs nak wat entry pasal mimpi lah pulak...kahkahkah

is said...

mimpi ek...ingat betul2...
moga jadi kenyataan

eyena said...

amboii kak dylla ni kan..sakan aih.. ehem2..

insyaAllah 1 hari mimpi boleh jd realiti.. chayok2..

FarHa said...

hayyaaaa!! kaco daun tol...ngah syok bermanjer2 ek.heheh....

tak per2 kak...nanti sy doakan akk jumpe yg romantik eh hehee

ustazah dyLLa said...

nakamura~
insya'Allah...haip!!! awat cheq plak yg lelebih suke nih???

ustazah dyLLa said...

kak watie~
salam kenal jua...ahaks...suspen kan akak je ek...~wahaha...dh lama xhapdet nih...

ustazah dyLLa said...

kak tedi~
hahaha...caye ek???kah,kah,kah...insya'Allah, mggu mula laaa keje tetap nih...

ustazah dyLLa said...

miss jane~
naseb laa xsnyum sokmo kambing...kalo tak, sah2 aaa ade bau semacam je nih...

ustazah dyLLa said...

is~
alahai...naseb baca habis...kalo x, sah2 ingt betul2nye...

ustazah dyLLa said...

eyana~
hahaha...sukenye akak...bru mimpi, blm realiti lgik...kalo real, sah2 nye lgi lomantik...jgn jeles... :p

ustazah dyLLa said...

farha~
bkn takat kacau daun, kacau dodol dh nih...bru nk best2, ade plak yg kacau...hahaha...TQ doakan akak...akak pun doakan adik cpt2 kawin...

Cikgu Adham said...

salam.. hahahahha niat br je nk wish td.... mujur kawe baca abis.. kalo x.. malu free je kawe

ustazah dyLLa said...

cikgu adham~
salam kembali...nseb baca...hahaha

Mrs. Zuki said...

NI sah dah masuk kategori wajib kawin ni..hehe...
KAlau mimpi di malam hari insyaallah le jadik..tapi kalau mimpi masa siang mungkin tak...keh keh

ustazah dyLLa said...

kak ili~
wajib kawin??? ~mmg ye pun...hahaha...naseb mimpi mlm hari...kalo siang2 xkuasa eden nk cito...hahaha

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors