"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Thursday, December 3, 2009

n3 pertama dlm bln 12/2009...

salam kerinduan, kemesraan, kegembiraan & kesyahduaan dr ustzah...hehe...ustzh tgk2 le blog ustzh td...rupe2nye dlm bln november ade 4 je n3 ustzah...dh rasa bertmbh kurang n3 ustzah nih...usaha laa juga ustzah nk hapdet blog nih...nape ek...agak2nye ustzah dh boring ke??? ~ntah laa...harap2 jgn laa mcm 2 kan...ustzah syg btul kt blog nih...syg dgn adenye kwn2 yg sntiasa menjenguk blog ustzah w/pun ustzah xhapdet...tQ kt korang sume...ustzah amat2 hargainya...

ok...raya haji pun dh lps...mungkin ramai dh
tutup cite pasal raya haji ni...bg ustzh masih segar lgi...cuma raya thn ni agak kurang meriah skit...masa pgi2 raya ustzh g solat sunat raya bersama2 abah...naik moto lgi tuh...adik naik kete ngn abg...smpai je tgk2 ade laa dlm ade 2 saf je...yg perempuan laa...walhal, masa ustzah lalu kt perumahan menuju ke surau, punya laa ramai jiran2 yg xbalik kmpg...rata2 jiran disini sumenye org2 kmpg ni jugak..ustzah rasa sedih juga melihat keadaan sbgini...kta beraya bkn tiap2 hari...kta solat sunat raya bkn tiap2 hari jugak...bagaimanalah anak2 kta yg akan dtg...adakah surau jdi tmpt berjumpa skali stahun je ke???

keluarga ustzah melakukan 2 korban...seekor lembu dan seekor kerbau...alhamdulillah, amalan sunnah ni tiap2 tahun dpt dilakukan...abah awal2 thn dh siap kumpul duit tuk sape2 yg mahu wat korban...ari jumaat xde wat ape2...ustzah g pekan ngn adik tuk beli persiapan buaian tuk anaknye...

bgun seawal pgi...ramai pulak sedara mara dtg kali nih...kaki ustzah letih ssngt...mane xnye, subuh2 dh siapkan sarapan, mkn tghari n mcm2 laa...ptg tu bru ustzah mulakan persiapan menghias buaian anakbuah...adik kata simple je but nice...TQ ali...hehe...

maka, mlm tuh bermula laa marhaban yg diketuai oleh abah ustzah sendiri...masa AISYAH nk naik buai, dia menangis punya laa kuat...skali dgr org marhaban, trus dia senyap...serasi laa 2 org2 tua ckp...alhamdulillah, sumenye berjalan la
ncar...

kami pun beroperasi mengemas sum
enye...masa ustzah tgh angkat bangku...tup...aarrggghh...kaki ustzh sakit ya amat2nye...terberhenti keje...abah suh berehat...abg kata kaki bengkak sbb berdiri lama sngt...ustzh just dpt tgk je adik n kakak ustzah wat keje...rasa nk nangis pun ade...tpi, sabo je...sok pgi nk solat subuh, xleh bgun...kaki makin bengkak...aduih...kakak sapukan minyak panas...ustzah xrasa ape2 pun minyak panas tuh...dh solat, terlena laa smpai kul 9, usaha bgun jugak...mak bg mkn rempah yg dibeli dr indonesia...mak aiihh...pahit ya amat2nye...alhamdulillah, sejam pastu ustzah dh leh kacau dodol...masa kacau dodol laa beh...sowi ek, ustzh xsmpt nk merakam aksi mengacau dodol...ape2 pun syukur alhamdulillah kaki dh ok...

ape2 pun TQ sbb masih mendoakan ustzah sehat...insya'Allah, ada kelapangan ustzah singgah ke blog korng ek...windu laa ngn korang sume...ahai...kt bwh ni ade gmb
r2 masa majlis naik buai anakbuah ustzah yg ke-10 "AISYAH IRDINA"...thn dpn dpt sorg lgi...yg ke -11...anak ustzah??? ~hohohoho...




12 comments:

Nakamura Kazuki said...

takpe raya dalam bersederhana tu yang paling dituntutkan...watpe nak membazair.....apapun ambe hengat ustazah buaikan anak ustazah..hehehe

ustazah dyLLa said...

hencek nakamura~
nk kena geget ke nih ha??? ~hahaha...dh jelas2 tuh bkn anak ambe...haish dia nih...ade jugak yg kena makan selipar nih...
~hahahaha

NuR said...

alalalala
cumelnyer dia
nak cubit leh ke ustazah?

rasa mcm nak ada anak sendiri pulak..
huhuhuuhu

ustazah dyLLa said...

kaknur~
ahai...cubit aa...comei tuh kena tgk dlu laa sape mak sedara dia...haha...

mizaranun said...

SAlam..
Ehm comeynya anak sedara ustazah..
err ustazah bila lagi..hihihi

sI tEDI said...

sedap nama baby.. pink lagi. meriah!!

selalulah update!!

ustazah dyLLa said...

mizaranun~
salam kembali...anak sedara comei, mak sedara dia lgik comei...kawin??? urm ape kta en.mizaranun pinang sy jek...hahaha

ustazah dyLLa said...

kaktedi~
pink ni dh formal bg baby girl kan...ahai...insya'Allah...

Mrs. Zuki said...

Ustazah..Ustazah....sabo sabo ye...anak sedara pun anak jugak..sayangi la anak sedara anda mcm anak sendiri dan sayangi la anak sedara kawan anda mcm bakal menantu anda sendiri..ye tak?

ustazah dyLLa said...

kak ili~
hahaha...statement luarbiasa yg ku dgr...hahaha...yolah tuh kak oii...

um. masyitah said...

Salam ustazah
best kan kalau kita sekeluarga dapat melakukan ibadah korban.

ustazah dyLLa said...

um. masyitah~
salam kak...2la, best dpt melakukan bersama2 keluarga kan...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors