"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Tuesday, January 26, 2010

impian dulu2...

Salam buat semua...

Dulu aku punyai impian...
Impian membina rumah,
impian menjadi peguam,
impaian ada keluarga sendiri.

hari ni bila aku mengkujungi seorng nya FB,
dia meletakkan rumah kotak ini...
aku begitu teruja...


melihat betapa kreatifnya org yang membina rumah ini...
walaupun ianya hanya sebuah kotak,
namun ia amat bermakna buat aku walaupun bukan milik aku...

dulu2 aku selalu impikan rumah sebegini...
aku sedaya upaya membinanya dari kotak2 terbuang...
sekarang ni aku teringin jugak nak membina rumah dari kotak2 terbuang...
akibat kengkangan masa, aku tinggalkan saja impian aku ini...

~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
mybe bila aku ada anak, aku leh buat umah kotak ni bersama2 dia...mesti best sangat...heeeee

7 comments:

syahbandar87 said...

hmm..jiwangg la akak.x ske xske...hehehehe

blueCITY said...

heeeeeeee

tak salah ada impian, sekurang2nya itu motivasi..

saya juga punya impian
punya rumah impian
punya kehidupan spt org2 lain
tapi
semua impain tak akan jadi nyata

terima apa kemampuan yg kita ada

yangyuyu said...

dylla, nice lah

jom tukar link:)

Kunang-Kunang said...

Salam white rose.

Tak salah menyimpan kemudian. Kerana dari impian jadinya kenyataan.

alfa juliet said...

dyla, cantik rumah tu..dyla buat ke?? akak pun teringin nak ada rumah doll gitu..may be nak beli siap punya untuk farzana..harap abah farzana tak bising..huhu

white rose said...

syah~
ko yg menyepi...akak dtg je ke blog ko, tpi xmeninggalkan jejak...hahaha..
xsuke watla cara xsuke...
heeee

==================================
blueCITY~
insya'Allah kak, blm tiba masanya lgi...andai tiada disini, disana ttp menanti...

==================================
yangyuyu~
kak ummi, kita tukar link ye...
wlcome 2 my white rose...

==================================
kak ani~
salam kembali kak...
impian itu kena diusahakan...btul x...heeee...

==================================
kak azza~
xdela...bila masa sy nk buat mende nih...dlu2 rjin laa, laaa ni skadar cilok orgnye gmbo je...
wahahaha...
beli je kak, bg farzana merasa sume tuh...

insan pendidik said...

salam white rose,

yang pasti semua org ade satu impian yg sama ... impian nak hidup bahagia.

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors