"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Thursday, January 28, 2010

mereka hebat bila dibelakang...

salam...

malam ini bila ditny kpd seorg kwn adakah dia brani nk menegakkan hak dia...
jawapannya.......TIDAK...

aku tny lagi...kenapa...
jawapannya.......TIDAK BERANI...

kamo??? ade berani??? ke besi berani???

aku??? akui scara jujur......BERANI ikut tempat yg sesuai...

tpi aku dh serik dgn KEBERANIAN aku...

bila dibelakang, aku diasak dgn pelbagai semangat & permintaan...
bila aku kemukakan hak bersama, xde sape yg brani bersama aku...

bkn sekali terjdi, bahkan aku sendiri mls nk masuk cmpur...
aku lbih rela meneruskan perjuangan aku...

peristiwa thn lps mengajar aku siapakah yg paling aku percayai...siapa yg ada bersama waktu aku susah, waktu aku senang...

bkn semua org berani kehadapan...ckp dibelakang berapi- api...
bila disuruh kehadapan, "biarlah orang yg berpangkat menegurnya..."

senang sngt jwpan itu...sudah biasa aku mendengarnya...
aku dah lali...aku dh tuli mendengar semua ni...

skrg bgi aku...biarlah apa yg mereka mahukan...
cakaplah apa yg mereka geramkan...
kutuklah apa yg mereka sakitkan...

aku...tetap aku...
aku bersuara hanya ALLAH yg tahu...
aku geram hanya ALLAH yg memahaminya...

~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
Tahniah kt zila AF & along Raja Lawak yg dh melangsungkan pernikahan mereka...wah, mcm laa si along & zila tuh baca blog aku nih...

4 comments:

Mr. Bambino said...

berani kerana benar!!!

blueCITY said...

heeeeeee
peminat along rl dan zila af ya,
ekekkek


ros putih,

kita ikut kemampuan kita sahaja
kalau kita mampu bersuara, lagi bagus
kalau tak,
kita terima dan berdiam sahaja
pasti akan dapat balasan juga sapa2 yg bersalah itu

insan pendidik said...

salam,

pernah satu tika tu IP dan beberapa teman tampil ke depan menegakkan kebenaran. Malah utk perjuangkan kebajikan teman. Di depan kite cakap bukan main lagi berani. Tapi bile dh berada di hadapan pentadbir berdolak dalik dan hipokrit. Emm sejak tu IP pun berhati2 ngan keberanian sendiri hehe

white rose said...

mr.bam~
yup...btul tuh...
brani kerana besi berani...wahahah...

...................................

blueCITY~
eeeeeiiii...xminat lgsung...cume nk umumkan je...wahaha...

senang je, belasah je sape2 wat hal...hahaha

...................................

insanpendidik~
salam kembali,

btul tuh...sy penah skali tanpa pengetahuan sapa2 sy tegakkan kebenaran...alhamdulillah, sy berjaya mghadapinya...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors