"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Tuesday, January 5, 2010

penat tapi menyeronokkan...

salam kemesraan...mesti korg tertggu2 ape crita mengenai rombongan yg aku join...bru2 ni aku mengikuti rombongan sek ke Langkawi...rombongan ini adalah hadiah buat pelajar2 UPSR yg telah mendapat keputusan cemerlang pd thn 2009...janji gb aku kt bdk2 nih...

aku g menaiki bas jam 11.30 malam dr kwsan berhampiran sek aku...ramai jugak ckgu2 yg g...masing2 membawa pasangan masing2...anak2, suami & isteri...aku??? sorg2 je laaa...tpi berdua lbih baik... ~ahaks...

ni kali kedua aku g langkawi...sblm ni aku g sbbkan ade kursus disana...almaklum laaa...nama lgi kursus, sure duk dewan dlm hotel je...tpi kali ni hajatku nk ke Makam Mahsuri tercapai...bnyk jugak tmpt2 yg aku g...antaranya Pantai Pasir Hitam, Bird Paradise, Pekan Beras Terbakar, Makam Mahsuri dan Pekan Kuah...yg pling mengecewakan xdpt naek cable car di Gunung Mat Cincang sbb ramai sngt yg beratur smpaikan kami wat kputusan g tmpt lain...kempunan nk merasa tmpt yg dikatakan leh nmpk seluruh pulau langkawi...

~ BURUNG KAKAK TUA ~

kali ni geng2 brutal aku sume g...tpi kami xdpt bergmbr bersama dgn skerapnya sbbnye masing2 membawa pasangan...aku ni lone ranger je...ngn sape2 pun aku redah je...ngn anak2 murid pun aku jdi wat kwn jalan2...smpaikan makan pgi semeja ngn dorg...syok melayan dorg nih...trasa diriku bgitu muda skali... ~uwekkk...dh tue pon...

~ AKU PALING MUDA ANTARA MEREKA NI ~

yg menyeronokkan masa berada di Bird Paradise...dpt bermesraan bersama2 burung kakak tua, ngn buaya, ngn kancil, ngn arnab, ngn burung unta & keldai yg hmpir2 menyondol aku... ~hahaha...

mane xnye, aku dh usap2 keldai betina 2, konon2 nk jinakkan dia sbb aku nk bergmbr ngn dia...skali tuh pakwe dia marah...dia trus nk menyondol tgn aku smpai aku terkjut...nseb aku xmelatah...kalo x, hbis sume keldai2 tuh mengamuk...pastu sempat plak keldai 2 cium makwe dia...hahaha...pe laaa...dia ingt aku nk ngorat makwe dia kot...

yg pling beh skali, aku dpt melihat sendiri burung merak mengembangkan bulu2nya yg cantek2...dr awal hingga dia mengincupkan bulu2 dia smula...menurut kajian, burung2 merak apabila mengembangkan bulu2nya menandakan dia mahu mengorat burung merak betina...disbbkan burung betina xlayan, dia segera mengincupkan bulunya...alahai, cinta bertepuk sblh tgn...cian...

~ MERAK MENGEMBANGKAN BULU2NYE ~

msa kt tmpt penginapan, berbagai2 pe'el rakan2 sebilik aku...smpai xlarat aku nk gelakkan dorg2 ni...sumenye menunjukkan sikap sebenar mereka...aduhai...aku jugak jdi tukang gelak...nseb aku xterkantoi msa rombongan nih...kalo x, malu eden wooo...mana mau letak muka asst manager nih...tuh laa tugas aku...aku org terawal trun bas, aku jugak org terakhir naek bas...

~ BUAYA TEMBAGA ~

xbnyk sngt yg aku soping dilangkawi...sekadar membeli yg wajib, minyak gamat, kain batik & coklat...2je...lain2 dimana2 pun ado...aku ingt nk wat trip ke langkawi skali lgi...sbb aku nk g Gunung Mat Cincang jugak...xpueh hati xdpt naek...

ok, laa....crita mengenai hari pertama persekolahan 2010 akan aku critakan esok...slmt mlm...daaa...

12 comments:

jane said...

ustazah.......

tukar nama lain plak ke???hahaha
baru la ok...hari tu nama hantu???kekekeke

p/s : best gile pi langkawi...kite blum prnh pergi lagi..huhuh

jeles2

blueCITY said...

salam ,

wahhhhhhhhhhhh
best best
tak ajoks pun
ekekkekek

eefa said...

xleh ingt cerita2 di dalam bilik motel...hahaha

Mrs. Zuki said...

lenkali honeymoon pi naik kete kabel yek...
pegi pagi2..baru tak payah beratur..
Kitorg dulu kejap je beratur..
Rezeki org bangun pagi2..

mizaranun said...

Woo bestnyer pi langkawi...jeles2
kt sk sy xpernah wat lawatan jauh2 paling fames melaka...huhu

~er taun ni cadang jgak pi langkawi

white rose said...

jane~
tuh aa...mcm nama hantu kan...haha...
beh wooo g lgkawi...jom ikut akak g langkawi nak???

white rose said...

kak blueCITY~
salam kembali,
beh akak...nk ajak tpi xingt...kehkehkeh...

white rose said...

kak eefa~
jgn diingt cite2 tuh lgi...wat sakit perut je...

white rose said...

kak ili~
tuh aaa...mmg honeymoon nk g langkawi je...

white rose said...

mizaranun~
wow...beh woo...watlaa kelab guru g langkawi...

erk...honeymoon pun bole...syoknye...
kehkehkeh...

eyena said...

bila kak p sana tu? isk2 awat tak bgtau.. dikna pon p sana gak bercuti past kenduri hari tu.. dikna honeymonkah? hehe beshh... nti dikna share story d langkawi...

white rose said...

dikna syg wei...akak bru je g sna...01012010...hahaha...smbut thn bru di LANGKAWI tau...tau laaa dikan honeymoon...hahaha...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors