"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Wednesday, January 6, 2010

7thn aku disini...

salam malam2 hari...arini hari kedua aku mula bertugas setelah sbln stgh berhoye2...xdepe yg menarik...mane nk rsa menariknye sbb aku dh 7thn mengajar...rsa skejap sngt...umo aku pun dh makin meningkat...

7thn aku disini...masih bersma2 mereka yg sentiasa menghapykan aku...baik GB, guru2 & pekerja2 sek...sumenye sporting & cool...kdg2 aku terpiki juga nk mencri pengalaman lain dr yg lain kerana aku sukakan cabaran, merantau dinegeri org, nk merasa hdup sendiri & blik kmpg tym2 rindu...tpi aku sngt syg nk tggalkan mereka disini...ape2 pun aku ttp bersyukur...

kali ni murid makin bertmbah, guru pun bertmbh lgi sorg...makin meriah aku disek...geng2 fotogediks makin bertmbh...dlu cikgu2 lain maintain je bile bergmbo, laaa ni dorg dh pandai pose yg menarik gitu... ~ahaks...


smpai2 je sek, murid2 dh siap tggu kt tpi kete aku memberi salam...masuk je kelas, trus cerita g mane dlm cuti sek...mcm2 laaa gelagat dorg...hari pertama persekolahan, aku suke tgk wajah2, pakaian & semangat dorg...sumenye berseri2...tpi tggu laaa 2/3 hari bru korg tau ape terjdi kt anak2 murid aku nih...ade yg comot, yg mule tunjuk kelakuan & mcm2 lagik...

keje aku dh makin berkurangan...aku dh xpgg jwtn2 besa...dlu aku pgg bilik KH, bilik Gerakan, PSS & SPBT...laaa ni aku pgg PSS je...jwtn hakiki aku dh sah2 laaaa pend.islam... ~hurk...sume keje kena buat bile dh jdi cikgu nih...

alhamdulillah, dgn bertmbhnya guru2 KPLI, keje aku makin mudah & ringan...so, aku dpt memfokuskan keje dgn lbih gigih...insya'Allah, mudah2an keje2 yg aku rncg pd thn lps akan terlaksana pd thn ni...

anak2 muridku pula, aku akan smakin tegas...xmo bg muka sngt dh ngn dorg nih...xsiap keje sek je aku bg denda...kalo x, melampo2 laaa dorg nih nti...aku usaha mempertingkatkan lgi penguasaan bacaan Al-Quran anak2 murid aku...aku nk mereka pandai membaca Al- Quran...korg doa2kan aku ye...mudah2an apa yg aku mahukan tercapai...insya'Allah...

10 comments:

eyena said...

gud luck kak.. semoga berjaya mencapai hasrat tersebut..amin..

white rose said...

dikna...insya'Allah...tq...

Mrs. Zuki said...

7 tahun...kalau manusia..dah masuk darjah satu dah..

mizaranun said...

Selamat mengajar ustazah...moga terbina generasi al-Quran hasil usaha gigih ustazah..^^,

alfa juliet said...

cikgu kpli lelaki yg hensem2 takdak ka..mana tau 2010 dpt jodoh..haha

white rose said...

kak ili~
ni bkn lgi darjah 1...huwwwaaaa...

white rose said...

mizarnun~
selamat mgajar gak ye ostat...sama2 laaa kta gigih membina masjid...eh, tersasul...membina generasi al-quran...

white rose said...

kak azza~
urm...nk apenye...sume pakat2 dh pilih yg cun2...

jane said...

waaaaaaaaaaaa....
langkawi??tkde ole2 ke untuk kite??ngeeeeeeeee~

wah..kat pic tuh ustazah nmpk rock ohhhhh..come on rock on babeh!

white rose said...

jane~
xde...hahaha...
now u know me rock...hahaha

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors