"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Thursday, February 4, 2010

atok sakit...

Salam wangian bunga rose...
Ptg td ade majlis makan2 free kt Resort Pasir Salak, Perak...
Mcm2 menu yg mengemokkan,
kek coklat cream, pasta, nasi goreng tomyam, nudget, keropok, kentang goreng, kuih badak berendam, popia, buah2an, puding n laksa...
so, pgi tadi masa kt sek, aku dh melantak laksa...
jdinye ptg tu aku mkn nasi goreng tomyam & lain2...


yg pling bnyk adalah buah lai & oren...
mmg buah kegemaran aku tuh...
sebenarnya ni adalah majlis untuk penggubal soalan...
aku adalah slh seorg darinya...
jadinya majlis ini diraikan bagi semua penggubal2 dalam daerah aku...
dpt laa hadiah pen parker dari MGB (Majlis- Majlis Guru Besar)...


~tuan blog BULAN JATUH KE RIBA...cikgu humairi dpt cabutan bertuah~
beserta ngn sijil...
jadi laa dari xdpt ape2 langsung...
balik umah, abah ajak bawak atok g klinik lps maghrib nti...
atok mengadu sakit ulu hati...mane xnye, dia xmakan dh 2 hari...
hnya minum kopi je...makan pun stakat kuih seketul je...
aku pegi ngan abang, abah, atok & maksedara...
membawa org2 tua diwaktu malam kena laa slow...
ikut pesanan mereka, patuhi arahan jalan raya...heeeee...

~kesian atok...keletihan & sakit ulu hati...~

~maksedara, atok, abg & abah...

balik je, abah trus ajak makan capati...
mulanya aku xnk makan ape2...
then abah order capati 2 keping, maksedara & abang aku order tosei,
atok makan nasi lauk kari ikan...
pastu abah suh aku try makan capati...
"capati berminyak ke abah?" ~aku
"idak...try lee dulu..." ~abah

bila aku rasa...
wow...sedapnye...lembut je...i like it...nyummy...
mmg sedap bagi org yg suke makan...


~ i like CAPATI ~


~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
sakit perut...angin masuk, jangkit dari atok aku laa...adey, aku plak yg duk kentut je ni...
aku teringat ayat2 org dh kawin...
"masa bercinta, bau kentut pun wangi...dah kawin, semuanya busuk..."
hahahaha...lawok...

8 comments:

sahromnasrudin said...

sy doakan atuk awk cepat sembuh..akhirnya, dpt juga tgk wajah cikgu humairi..slalu tgk komen2 dia yg bernas je...oh ya, bunga yg awk beri kpd follower tue sy letak kat blog sy..hrp awk perasan..satu prmosi tau heheheh

blueCITY said...

salam ros putih,

semoga atuk cepat sembuh.

adehla,
makan
makan
mkan

heeeeeeeeee

best je kan kalau kita ada masa dan mampu sama2 berkhidmat utk orang2 tua kita. mak, ayah, nenek, datuk.
tak rugi berbakti dan beri kasih sayang pada mereka..

selamat ya dik

Kunang-Kunang said...

Dapat pahaa besar di atas kesabaran melayan kerenah orang tua nikan.

Semoga atuk ros cepat sihat.

mizaranun said...

err tiba2 je raso lapaq mesti nengok gambaq tu...sodap betui! hihi

white rose said...

sahromnasrudin~
dh perasan ade letak bunga tu...TQ ye...cikgu humairi tu baju wane biru teu...dia ni tawadhuk je orgnye...xbnyk ckp...
TQ doakan atok sy...sy doakan awk sehat2 jugak...

.............................................

blueCITY~
salam kakbiru...

makan2...mane nk kurus nih...asyik makan2 je...hahaha...
btul tuh...berbakti kpd mereka...

.............................................

kak ani~
insya'Allah kak ani...
TQ kak ani...

.............................................

mizaranun~
makan je laa pic tuh...
hahahaha

insan pendidik said...

salam,

tahniah sbb masih ade kasih syg atuk dan moga atuknye lekas sembuh

alfa juliet said...

capati memang serdap n berkhasiat dik

white rose said...

IP~
salam kembali,

alhamdulillah...atok je tggal sorg je...yg lain2 sume dh meninggal...


kak azza~
yup...sy sukee...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors