"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Tuesday, February 2, 2010

siapalah diriku berbanding dengan mereka...

salam semua...
arini ade mesyuarat PIBG di sek...

seperti biasa aku sebagai S/U dh hampir 5 thn ni, ttp menjalankan tugas aku...
kdg2 dh penat, nk je bg kat org lain...

spertimana org sebelum ni bagi kt aku...
ade cikgu bru yg posting stiap tahun ke sek aku...

kesemuanya adalah KPLI...
t
pi, naseb dorng bgitu baik skali kerana dpt senior mcm aku yg jenis xmembuli...

bahkan kdg2 aku menolong mereka lebih dri sepatutnya...

sedangkan aku han
yalah insan kerdil berbanding ijazah yg mereka ada...
tidak dinafikan kdg2 aku punyai perasaan yg berbaur kencaman terhdap diri aku sendiri...
tentang ilmu, kdg2 aku jauh ketinggalan berbanding mereka...

mereka bgitu bernasib baik kerana mereka adalah kelahiran U...

aku hnya ke
lahiran M...
sedangkan itu adalah rezki untuk org yg bernasib baik seperti aku...

aku dinilai dri segi pengalaman,
mereka dinilai dgn ilmu yg mereka ada...

saban tahun aku memendam perasaan rendah diri,
smpaikan 1 tahap aku give up
dan xmahu bergaul dgn mereka...
tpi setelah itu, hari demi hari aku pulih sendiri...

aku bangun, aku tekadkan diri...

aku xpernah pu
tus asa...
kpd Allah, aku berserah...

jika ini adalah kehendakNYA, aku menurut perintah...

cabaran demi cabaran aku tempuhi...

pernah aku disabitkan sebagai "ORANG YG BERMASALAH"...

dhsyatnya perbuatan itu sehingga diriku dihina smpai bgitu...

aku temui jalan penyelasaian,
akhirnya org yg membuat aku sbegini menerima balasan atas perbuatannya sendiri...

m
erintih & merayu supaya aku memaafkan dia...
apakan daya aku, aku hnya seorang manusia...

aku redha, aku syukur...

sejak dri itu, aku xkn berpaling dari langkahku...

alhamdulillah, shingga kini...
aku s
entiasa dicari kerana pengalaman yg ada pada diriku...
aku memegang janjiku...

"dicampak ke hutan, menjadi bukit, dicampak ke laut, menjadi pulau"

aku dh mula mendonlod korea drama BOY'S OVER FLOWER'S...
almaklum laaa xsmpat tgk kt tv...
kalo nak donlod jugak klik link nih ye...BOY'S OVER FLOWER'S

kalo nk drama2 yang lain, klik nih...(^_*)


~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
ppppssssstttt.......aku terpiki jugak, ade ke yg sanggup campak aku ke laut/ ke hutan dengan keadaan aku yang begitu menawan & tertawan nih...hahaha..

6 comments:

sahromnasrudin said...

awk, sy fhm perasan awk..jgn rendah diri erk..belum rezeki awk utk ke u..bukan krn awk tak mahu belajar tp peluang ketika itu belum tiba lagi..mungkin, di lain kali awk akan menyambung pelajaran ke u erk..apepun, semua ini adalah dugaan..sabar ye

blueCITY said...

salam ros putih,

wah su pibg erk?
tentu besar cabaran dia kan
almaklumlah,nak dapatkan kerjasama semua ibubapa bukan senangkan.
apa lagi yg macam2 kerenah. sabor je la ya dik..

ros putih,
kalau kita tahu kita dipihak yg benar, so kita tak perlu takut k. teruskan usaha murnimu itu. kan tak buat kerja kan ibubapa salahkan guru2 juga, grrr...

hahaha
takkan ada yg sanggup mencampakkan ros putih kerana kegebuan nya iteww
ekekkeke

alfa juliet said...

pesanan akak, tak ada ruginya bergaul dgn org yg berilmu...

white rose said...

sahromnasrudin~
"sabar itu sebahagian dr IMAN"
ape2 pun TQ sudi memberi sokongan & pendapat untuk sy...
yg mana baik, sy syukur...
yg mana xbaik tu, sy cuba perbaiki...

............................................

blueCITY~
salam kembali kak,

hurk...keje SU PIBG ni sngt2 berat...kena ramah mesra dgn ibubapa, kena amik tau hal2 dorg n anak2 dorg...kena ingt setiap nama dorng nih...penting kerana nk wat surat mcmana nti...

soal jujur, insya'Allah...Allah sentiasa bersama2 org yg benar...

sape yg brani cmpak ros putih ni ha??? hahahaha...
TQ akak...
muuuaaahh...mmuuaaahhh...

............................................

kak azza~
mmg xrugi apa2 pun...
tpi jika akak berada ditempat sy,
sure akak lbih memahaminya...
ape2 pun TQ...

Kunang-Kunang said...

"dicampak ke hutan, menjadi bukit, dicampak ke laut, menjadi pulau"

Satu mutiara kata yang boleh menjadi motivasi.

White Rose, untuk menjayakan sesuatu pekerjaan, pengalaman amat perlu selain dari kelulusan akademik. Melalui pengalaman seseorang tu lebih tahu bekerja berbanding orang baru yang ada akademik tinggi.

Mereka perlu belajar dari orang berpengalaman walaupun kelulusan akademik orang lama kurang sikit dari dia.

white rose said...

kak ani~
yup...mmg berkesan kata2 ni...

ya betul...dri pengalaman laa kita perolehi ilmu yg sngt bermanfaat buat semua...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors