"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Monday, February 1, 2010

gaya memikat diri ku...

salam bunga rose sume...
hohoho...
arini kepenatan...hari isnin normal kan jika xpenat sepenatnye...
arini jugak bermulanya aku menghantar & mengambil mak aku ke sek...
dia mngajar ngaji budak2 asrama sek men...
alahai...

malam tadi secara tetibe je aku dpt panggilan misteri...
dari seorang yg berlainan jantina ngn aku...
so, seawal perbualan...lebih kurang mcm ni laa...

PRIVATE NUMBER...

L : assalamualaikum...

aku : waalaikumussalam...
L : awak "NURUL" ye...

aku : iyaaa...kenapa?

L : betul laaa ni "NURUL" ye...

aku : so...

L : "NURUL" duduk mana?

aku : dalam rumah...

L : tau laa dalam rumah, tapi dimana?

aku : errrkk...di atas bumi laaa...

L : ish...main2 lak dia nih...

aku : dah malam2 nk main ape?

L : saya nk berkenalan dgn awk...

aku: berkenalan? eh, silap orang...saya dah kawin...

L : biar betul nih...tadi kawan awak kata awak ni bujang dan solo lagi...dia yang bagi no tel awak...

aku : kawan saya ramai, sape orangnye?

L : perempuan...

aku : owh...perempuan
...saya ingatkan lelaki...
L : awak ramai kawan lelaki ke?

aku : eh, ramai...ramai sangat...sape nama perempuan yg bgi no tel saya tu?
L : nama dia "FARAH"...

aku : seumur hidup sy, xpernah ada kawan nama "FARAH"

L : ye...orangnye kecik2 je, putih2...pakai kereta myvi...

aku : myvi putih? oren? merah? hitam?

L : eh, bukan...macam warna kelabu taik anjing...

aku : hahahahaha...sebut je laa gray...

L : ha, yelah...warna gray...

aku : awak ni siapa?

L : saya jiran sebelah kampung awak...nama saya azman...
aku : saya xtny pun nama awak...saya cuma tanya sape awak...(sambil aku mengggelakkan dia....hahaha)

L : saya keje mengait buah kelapa sawit...dah lama membujang...skrang saya nk mencari teman hidup...

aku : owh...senang je keje tu...banyak sungguh duit awak je walaupun keje sbagi tukang kait buah...

L : banyak...memang banyak duit saya ni.
..saya nk kawin...tu sbb saya tel awak ni...saya kerja diladang sawit ayah saya...berekar- ekar ladang sawit ayah saya ni...
aku : maaflaa, saya xsesuai untuk awak...

L : kenapa? awak keje apa?

aku : keje saya teruk...berbau busuk...

L : eh, yeke...keje ape?

aku : angkut taik...
L : awak biar betul...

aku : kenapa awak xtanya dengan "FARAH" tadi...

L : eh, dia bagi je no awak...dia yang paksa2 saya tel awak...

aku : paksa ke sengaja?

L : eh, awak...jom kita
jumpa di pekan...
aku : eh, sori ye...saya xberminat nk jumpa...

L : kenapa?
aku : kan saya dah kawin...

L : awak bohong laaa...ok, xpe...awak xnak jumpa ye...

aku : ada saya kesah ke semua ni?

L : saya akan cari awak seluruh kampong awak...pasti saya akan jumpa...

aku : awak cari laaa nama "NURUL" dalam kampong saya ni...kalo awak jumpa rumahnya, awak bgtau polis ye...

L : ok...bye...bye...bye...bye...saya letak tel ni...

aku : senga
l...

moral of the story: sbenarnya aku sengaja nk menghabiskan kredit dia...hahaha... jgn layan sebarangan panggilan yg tak diduga...kdg2 kita menerima panggilan yg disengajakan oleh sape2 je...tujuan utama adalah nak menjerat kita...xkira laa lelaki ataupun perempuan... kerana dari 1 panggilan, boleh merosakkan & membahagiakan kehidupan kita...


demi memenuhi kehendak kak biru...sila tatap wajah kesayangan ambo...
kenang wajahku dalam mimpi2 mu...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


~ sekali sekala nak jugak aku berhantu...hahaha ~


~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
terasa- rasa jagung bakar cameron...nak g lagi laaa raya cina ni nanti...
nak pau orang lain plak...huwawawa...jgn jeles...

4 comments:

sahromnasrudin said...

betul tue nurul..awk jgn layan sembarangan panggilan misteri nie..klu terjerat, mmg payah..apepun, hati2 ye dlm menjalin persahabatan

blueCITY said...

cessssssssss!!!

muahhahahhahah.. gambo pakai topeng wat per?
huh!!!

ai cik ros putih,
kot2 tu jodoh awak
ekekkekek

btw,
take care

mizaranun said...

waaaa rakaman perbualan yg cukop tragis tp lg tragis dan menakutkan bila tengok gambar kt bawah tuuu....eeeee takuttt! ahakkksss :p

white rose said...

sahromnasrudin~
btul tuh...
eh, segan laa pnggil kita "NURUL"...
panggil WHITE je...
lebih terasa bersih je...
TQ ye...
heeeeee...

............................................

blueCITY~
jadi laa tuh kak...janji akak dpt gak tgk & tatap wajah sy yg cun...
hahaha...

TQ ye kak...
akak pun TAKE CARE laaa jugak...
suke pakai bedak CARRIE JUNIOR groovy grapebarry...
wangi tau...

............................................

mizaranun~
takut ke???
mimpi tak???
xpe...mlm ni white dtg ke dlm mimpi2 ostat...
hahahaha

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors