"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Sunday, February 7, 2010

dua hari melepak dikedai yg sama...

salam buat semua...
2 hari xudpate mende nih...
hahaha...
sebenarnya melayan cite Boy's Over Flower's...
duk terawang- awang dlm dunia kekayaaan dlm crita ni laa...
mmg terpengaruh sungguh aku menontonnye...
kadang2 trasa yg aku ni cantik & berlakon dlm cite nih...
hahaha...dah-dah, xmo laaa berada dlm alam khayalan...
so, ptg jumaat & sabtu aku g melepak2 di tepi sungai...
ape lg, makan2 laaa...
makan laksa, mee goreng basah n cucur udang...
best makan kt tepi sungai nih...
arini xde watpe...
duk melayan anak2 buah yg balik dr KL je...
selamat berhari ahad kpd anda...


~ sementara menunggu laksa, ni laa ikan yg berjaya dipancing oleh makcik kedai ni...
korang tau tak umpannya ape???
cube teka...


~ ayit yg berselera dgn laksanya...~


~tepek pisang...urm...nyummy...~


~suasana tepi sungai perak...~


~ laksa & mee goreng basah~


~ bihun sup ~

~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
masih xsempat nk g blog korang sume...tggu sume2 ni balik dlu...chow...

10 comments:

sI tEDI said...

umpan dedak ke?/ tepek pisang tu macam lepat pisang ke?

white rose said...

salah...
tepek pisang xsama laa kak...
lepat pisang kena gulung2 & kukus...
tepek pisang ni goreng dlm kuali bersama2 daun pisang...

eefa said...

bselera tul tgk makanan ni sume. teringin la nk p mkn kt c2 gak. tdo umah awk, pasto leh g mkn2...hehehe

white rose said...

bole2...beh tempat nih...

mizaranun said...

err xleh bg komen panjang2 dah rasa lapaq..adeii lapaqnyo nengok laksa....:p

white rose said...

yelah tuh...nk makan2, jom laa turun kg.gajah...

K I R I M A R U~ said...

uiks sambil makan bleh g mancing ke?
cam menarik jer.. =)
tepek pisang? yess sesuatu yang baru....hehe...mknn tradisonal perak ke?

white rose said...

kirimaru~
beh makan2 kt sini...
mmg tempat memancing laa...
sedap tepek pisang nih...
yup...makanan tradisional perak...

Hill_Mie said...

weh menyelerakan aku tgk mknan nih.. haha.. nnti aku klu aku turun kg.gajah ko banja aku okey?.. haha.. bila la dpt turun saner nih...

white rose said...

padli~
bole aje...ko trun bgtau aku ye...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors