"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Friday, February 12, 2010

dulunya ganas, skrg???

salam semua...
arini ok je...sume sebuk nk balik kmpg kan?
aku je xde sebuk2 nk balik kmpg...
hari2 balik kmpg, smpaikan xnk balik kmpg dah,
rasa mcm nak balik bandar je...
eh, aku ade rumah kt bandar ke? ~haish, merepek...
teringat masa zaman sek men dulu2...
kawan2 asrama duk sbuk pack barang2 nk balik kmpg...
aku??? ~hahaha...
nk balik kmpg mana, sek dgn umah aku just 1km je...
bkn jauh mana pun...
g sek pun naek beskal tau...
masa tu aku berulang dri umah ke sek...
tpi aku slalu balik lmbt sbb lepak ngan kawan2 di asrama dorang...
makan megi, makan sebekut ngn air sejuk...
wah, beh sungguh masa 2...
aku penah kena tangkap sebab ponteng kelas...
bayangkan aku ponteng kelas b. Arab...
yang menangkap aku ngn kawan2 aku ialah pengetua...
pengetua dgn abah aku kawan baik plak tu...
naseb baik pengetua bagi keampunan sebab pertama kali ponteng kelas...
cikgu2 aku siap menyakat aku, kata dorang kes ponteng kelas akan dicatatkan dalam blackbook...
hahaha...dulu2 aku percaya laaa ade blackbook nih...
siap merayu2 dgn cikgu jangan tulis nama aku dalam buku tu...
cikgu cakap lagi nanti bila dah tamat sek, segala disiplin akan ditulis berbentuk sijil...
punya laa ngelabah...
tooobat xbuat lgi dah...
ade jugak kawan2 aku smpai nangis dibuatnya...
bdk2 lelaki steady je...mcm xde masalah je bgi dorang...
kadang2 membuatkan aku geram sangat dgn bdk2 lelaki nih...
ade je yang xkena...
aku ni dikatakan minah brutal masa sek...
dgn kaki gaduhnya...pantang ditegur, siap laa kena warning...
hahaha...ingat lagi masa gaduh dgn bdk lelaki smpai baling kerusi & meja tau...
puncanya bdk lelaki tu putus hubungan ngn kawan aku...
smpai kawan aku nangis2...
haaaa...ape lagi, kena sound laa...
tapi hari ni, bila kawan2 aku jumpa smula dgn aku...
mereka rasa segan sbbnya aku dh banyak berubah...
dari segi suara, perilaku, bahasa...
semuanya menonjolkan ciri2 seorg guru...
bila mereka segan nk berkomunikasi dgn aku,
aku kembalikan saat2 diri aku masa sek dlu...
dengan kasarnya, garangnya, ketawanya...
baru kini kawan2 aku mula menerimanya...

"tu laa ko, ganas lagi masa sek...kan dah xde sape yang nak..."

errrkkk...ape??? ade aku kesah???


~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
arini main bola tampar dengan zura & kanak2 rebina di kampung sebelah...best sangat2 sebab dapat keluarkan peluh dgn banyak...aku & team aku menang dlm perlawanan bola tampar...15-13...wah, sukeeeeeeenyeee...

2 comments:

eefa said...

isk3..x baik tau ponteng2 ni. hahaha
tp kenangan tu sume la yg best ble di ingt2kn.

white rose said...

eh, baik lee ponteng2 ni kak...
dpt pengalaman...hahaha

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors