"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Sunday, February 21, 2010

fitnah tidak merugikanku...

salam semua...
dikejauhan malam...
aku dah tertido sebenarnya...
bila terdengar pintu bilik mak dibuka, aku terjaga...
rupa2nye FB aku masih on9...
smalam aku berbicara bersama mak & abah...
soal fitnah..

aku : abah, ada orang fitnah kakdyla (aku).
abah : fitnah apa?
aku : fitnah kakdyla ni ada hubungan dgn suami orang...

abah : takmengapa...biarkan...

aku : tapi abah, kakdyla malu laa...

abah : nak malu apanya? kakdyla buat ke apa yang difitnah org tu?
aku : xdela...bila keluar je, ada je mulut memperli kakdyla...

abah : syukur ALHAMDULILLAH...

aku : abah...main2 pulak...

abah : betul laa tuh...lain kali lafaz je ALHAMDULILLAH...

aku : yelah...ta
pi abah...
abah : tapi apanye lagi? xmengapa...kita xbuat mengapa kita nak rasa bersalah...
mak : ye...xpayah rasa malu...jangan pedulikan apa orang cakap...lagi pun, bukan orang yang menanggung kita makan & minum kita...

aku : urm...memang la...tapi kakdyla rasa xsedap je bila dengar org tuduh kakdyla macam ni...

abah : banyakkan membaca Al Quran & berzikir kpd Tuhan...

aku : insya'Allah, setakat ni xpernah tinggalkan amalan tu...

abah : pertingkatkan lagi...semalam sehelai, arini 2 helai...

aku : insya'Allah...
abah : semua ini hanya sementara je...mulut orang ni bkn bole ditutup...selagi mereka tak penat, selagi tu laa mereka bercakap...sabar je laa...

aku : ok...

~ si cilik ini aku kenali dirumah makcik Ro pekerja di sek aku ~
kesian dia ni, mak dia mati kena langgar...menurut kata makcik Ro, masa tu dia ni baru je lahir...nak tinggalkan je kesian, jadi makcik Ro & anak2nya menjaga si cilik ni smpai dia besar...
upppsss...aku lupe laa nama dia ni...cute kan...


~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
seronok main bola tampar...alamak ketinggianku masih belum mencukupi tuk mencapai bola kat net...kena berlatih lompat nih...

10 comments:

Mrs. Zuki said...

Ish Ish...
Dylla...semoga tabah sebab gossip ni susah nak berhenti dalam masa terdekat nih.

alfa juliet said...

dyla- tak payah lah layan..mcm lawak je fitnah dgn suami org..hehe

white rose said...

kak ili~

tuh laa...kena tahan telinga nih...sbbnye ni blm pegi jauh2 lagi, kalo yg dkt2 pun dh semacam je...
ahai, naseb...naseb...

white rose said...

kak azza~

mmg xmelayan sngat...bkn kali pertama pun...tapi kali ni ianya bgitu serius sehingga membuatkan diriku terseksa sekejap...
uih, bahaya...bahaya...

insan pendidik said...

salam,

emm btul gak kate mak ayah tu tkpe amik gak langkah yg perlu bia la dorang ckp pape pun dpt gak pahala free

white rose said...

salam IP,

urm...xpela, ni 1 ujian dlm hdup ambo...ape org nk kata, biar laa...
senang kita nk dpt pahala juge...
IP nk bgi ambo pahala free???
wahahaha...

syahbandar87 said...

macam2 lah akak ni..hehe..:p

white rose said...

syah...

awatnye??? ko cemburu ye...
hahaha... :p

Kunang-Kunang said...

Salam white rose,

Susah juga dengan gossip ni, kalau kita diam dia orang kat "hah betullah tu", sebab tu dia diam, kalau kita betulkan keadaan dia orang akan "kalau kau tak buat kenapa rasa guilty". Begitulah susah nak memuaskan hati semua orang.

Jalan terbaik, serahkan kepada Allah sebab sekarang Allah banyak bayar tunai jika ada yang melakukan sesuatu yang tak betul. Dia buat fitnah, silap dia jadi muflis di akhirat kelak.

Sabar banyak2.

Kesian sicute tu, yatim jadinyakan.

white rose said...

salam kembali kak ani...

tuh laa...rasa serba salah bila diam, serba sala jugak kalo bersuara...xtau yg mana nk di utarakan...dugaan demi dugaan kak...insya'Allah, sy usaha sedaya upaya...orang yg memfitnah tu, biarlah Allah yg mengadilinya...sy maafkan dia...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors