"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Friday, February 19, 2010

merentas desa bersama kanak2 ribena...

salam semua...
arini best sangat sebab acara merentas desa bersama kanak2 ribena...
semua cikgu menjaga cheq point dikawasan yg telah ditetapkan...
aku sebagai follower kanak2 ribena sampai akhir...
tapi aku kayuh basikal...pinjam basikal kanak2 ribena...
hahaha...
mane larat nk larik...naek basikal pun dah sakit pinggul dibuatnya...
almaklum laaa dah lama xkayuh basikal...
aku xtgk pun keputusan rumah merah...
xsempat nk tgk, aku dh mengendalikan acara lompat tinggi plak...
semua kanak2 ribena menyertainya termasuk laa kanak2 prasekolah...
memang kelakar tengok gelagat mereka melakukan acara lompat tinggi ni...
ada yang sengaja menghempaskan badan kt tilam laa,
ada yg berhenti secara automatik dpn palang macam hantu cina kena tampal kertas kat dahi je...
sepanjang mengendalikan acara ni, memang duk gelak je...
sampai suara aku terbatuk2...
cikgu2 pulak dah sakit perut duk menggelakkan kanak2 ribena ni...
memang seronok bersama kanak2 ribena ni tau...
jika kita ketawa bersama mereka, mereka lebih menyayangi kita...

~ model basikal BMX ANAK MALAYSIA~

~ peserta terakhir bersama pengiring ANAK MALAYSIA ~

~ si HELMI secara auto nye berhenti & cuba melompat dari situ ~



~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
esok ada undangan majlis perkahwinan lagi...pastu abah ajak g beli barang2 dapur kt t.intan...

8 comments:

Kunang-Kunang said...

Salam white rose,

Wah bestnya. Siapa kanak-kanak Ribena tu.

white rose said...

salam kak ani...

mesti laaa best...
kanak2 ribena ni anak2 murid sy laa kak ani...

Mrs. Zuki said...

Takleh hengat betapa kelakornye Helmy.
Geram tengok aksi dia.cute sangat..
Lepas aje dia lomppat terus kak Ili angkat dia duduk kat Kak Ili.
Tiba-tiba jatuh sayang kat dia sangat.

white rose said...

hahaha...
k.ili ingt x ade 1 pagi masa thn lps yg sy nmpk toyol lari ke seberang jalan menuju ke surau kg.jawa???
dia laa bdknye, yg xpakai sebarang pakaian tuh...

ku ingtkan toyol, rupenye si helmi...

haha...

yg lepas merentas desa tuh, xke sy sengaja nk melanggar dia, kelako tgk dia larik...

K I R I M A R U~ said...

hehe seronok membaca ceritanya si kanak2 ribina...

akak pinjam beskal ble?

huhuu

white rose said...

kirimaru~

akak pinjam masa acara merentas desa tu nk dijalankan laa...pastu pulang balik...harta org dik oii...
hahaha...

Ida chubby said...

comel pulak budak tu stop nak lompat hehehe :P

white rose said...

hehe...
mmg comei pun... :)

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors