"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Thursday, February 18, 2010

sesi luahan terbatal...

salam semua...
arini jadual ttp penuh jugak...
pagi2 ade senaman yg dihandle aku, k.iffah & k.su...
pagi tadi ntah mcamana bole blurr nk wat step ape...
sedangkan keje ni dah buat bertahun2...
kanak2 ribena pun tercengang je ape aku buat...
hahaha...mengulangi step yg sama je...
balik dri sek, hantar & amik mak ke asrama...
mak mengajar bdk asrama mengaji...
rasa nk tido, tpi xjadi...
trus siap2 g main bola tampar...
rupa2nya dh 2 hari tangan kiri aku terseliuh...
aku xsedar langsung...bila aku main tadi, baru aku rasai kesakitan tu...
permainan tetap diteruskan...
seronok bermain sampai lupa jam dah pukul 7...
cadangnya nak berbual- bual dgn mak lepas isya' tadi...
baru je nak mulakan sesi luahan hati, dengar bunyi motor abah...
tuuupp...terus tukar topik...
kali ni, aku xtau laa...nape aku begitu malu nk meluahkan apa yg tersurat & tersirat dihati...
sebelum2 ni xpenah terjadi begini...
selalunya aku berani meluahkan ape je yg xkena...
kali ni, aku lemah...lemah smpai aku xnk ckp soal diri aku...
haih, bila dh berumur lebih ni timbul pulak rasa malu...
dulu- dulu xde malu pun...
agaknya dah tiba masanya aku memerlukan seseorang tuk sesi luahan hati ni...
heeeee...

~ ni lah kesemua cikgu2 sek aku...kecuali guru besar je xde...~
cikit je kan, tapi best...ape yg penting??? KEJESAME...


~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
esok acara merentas desa akhir...harap2 kanak2 ribena dari umah merah menang...chaiyok!!! chaiyok!!! umah MERAH...

8 comments:

sahromnasrudin said...

sikitnya cikgu sekolah white rose..awk nie mengajar di SKM erk...cikit seronok coz leh rapat dgn semua org kan

insan pendidik said...

salam,

bestt dpt kumpul sesame teman smbil beriadah plak tu..emm kalo dh cedera tgn tu gi dptkan rawatan...elokla luahkan saje mslh tu..moga ceria sentiase :)

white rose said...

sahromnasrudin~

tahun ni kira ramai le...masa mula2 sy masuk ade 6 org je...7 org termask gb tau...kami ni sek SKM le...
bkn takat leh rapat je, malah bole bermanja2...hahaha

white rose said...

salam IP,

alhamdulillah, sume cikgu2 beh & dpt kumpul semua bila ada acara sebegini...bila skit laa kena bersatu padu...
tangan dh xsakit dah...
tq

Mrs. Zuki said...

Malam ni kene cakap jugak kat mak.

white rose said...

k.ili...
urm...kalo xckp xpe ke???

huwwwaaaaaaaaaaaa...

eefa said...

rasa nk setle cepat...luahkan cepat. nk tangguh smpai bile???

white rose said...

ahaks...ade k.iffah ye...
ingatkan duk berselimut je...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors