"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Wednesday, February 17, 2010

full day...

salam semua...
arini jadual full...
pagi2 lagi dah ada latihan sukan...
lepas rehat, kelas berjalan seperti biasa...
bunyi loceng je, aku trus drive ke manjung...amik tshirt sukan bdk2 sek & pegawai...
sgala urusan selesai smpai jam 3.30 ptg...
g makan, lapo sangat...nk tggu yong tau fu sup xsiap2 lagi...
kata tokei kedai , kul 5 petang baru siap...
aduih...g kedai sebelah makan nasi ayam...
tengah lapar, semuanya sedap...hahaha...
trus drive balik, smpai umah 5.45 ptg...
solat asar, keluar trus g main bola tampar...
balik umah dah kul 7...
trus mandi n solat...
nak tido awal dah...
keletihan...
selamat malam semua...

~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
aku saje menyibukkan diri dari membiarkan diri merasai kesunyian itu...adakalanya jugak, aku tertewas lagi...Ya Allah, bantulah hambaMU ini menempuhinya...esok smbung latihan sukan...seronoknya bermain bersama kanak2 rebina...

9 comments:

sahromnasrudin said...

seronok awk..setiap hari aktiviti sentiaSA penuh..walau penat, pasti kepuasan terpancar di wajah awk kan

alfa juliet said...

baguslah menyibukkan diri...kalau sunyi mesti pk macam2...

white rose said...

sahromnasrudin~
stakat ni menyeronokkan laa...mcm2 aktiviti dibuat...xsuke duk diam je...yup, kepuasan terserlah bila tido lbih awal...hahaha...

kak azza~
tuh laa...baik myebukkan diri dri menyedihkan...

insan pendidik said...

salam,

tu dia rutin harian seorg cekgu skolah moga jiwa pendidik tu trus subur smpai bile2 ... riang ria bersame kanak2 ribena ..:)

white rose said...

salam IP,

ha'ah...ni laa rutin harian kita kan...insya'Allah, mudah2an...amin...
toche, toche, toche...

qaseh um masyitah said...

Salam Ustazah White Rose
penattttt tu..usah cakaplah kan.tapi pengalaman akak dulu,bila kat padang,akak terlupa yang akak bukan lagi remaja belasan tahun.semangat gitu.balik umah,hilang suara dan rehat je lah...
Syukran sudi follow 'umah' baru kak masyitah...

white rose said...

salam kembali kak masyitah...

penat tpi best sngt...berbaloi penat ni...sy pun, bila kt padang sy ingt sy masih kanak2...huhuhu...
balik umah mesti duk gelak sorang2...hahaha...bahaya kan gelak sorng2...

afwan, nti sy dtg melawat akak ye...

Mrs. Zuki said...

Dylla..
Ye jom kite sibukkan diri..
Cuba buat apa saja supaya kesunyian tu tak bermaharajela.

white rose said...

kak ili~
yup...btul tuh...
daku xkn bgi peluang kesunyian itu menguasai diriku...
mai kita menyebuk...
hahahaha

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors