"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Tuesday, February 16, 2010

lemahnya diriku...

Wahai pemilik nyawaku

Betapa lemah diriku ini

Berat ujian dari Mu

Ku pasrahkan semua pada Mu

Tuhan, baruku sedar

Indah nikmat sehari itu

Tak pandai aku bersyukur

Kini harapkan cinta Mu

Kata- kata cinta terucap indah

Mengalir berzikir dikidung doaku

Sakit yangku rasa

Biar jadi penawar dosa ku

Butir- butir cinta air mataku

Teringat semua yang Kau beri untuk ku

Ampuni khilaf dan salah

Selama ini ya ILLAHI

Muhasabah Cinta ku…

Tuhan, kuatkan aku

Lindungiku dari putus asa

Jika ku harus mati

Pertemukan aku dengan Mu



~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
Ya Allah, kuatkanlah diriku ini menempuhi rona2 dugaanMU...yakinkan aku bahawa ada keindahan disebalik kesedihanku ini...tabahkan diriku dari putus asa, bimbinglah aku menuju RahmatMU Ya Allah...

6 comments:

sahromnasrudin said...

white rose..semoga Allah sentiasa melimpahi rahmat-Nya utk awk..

insan pendidik said...

salam,

elokla muhasabah diri tu...pasni bangkitla dr sebrg kesedihan moga kebahgiaan akan terjelma sudahnya

Kunang-Kunang said...

Salam white rose,

Kita sedang menuju arah yang satu, semoga kita sentiada diberikan rahmat dan perlindunganNYA. Amin

qaseh um masyitah said...

salam Rose Putih,saya pun sangat tersentuh dengan senikata lagu ni...serius saya bagitau kat WR,ia macam terkena kat batang idung sendiri jerk.terutama "sakit yang kurasa..."
p/s:saya dah pindah 'rumah".maaf takde maklumkan awal di blog lama.

white rose said...

sahromnasrudin~

insya'Allah, mudah2an...syukran ye...bgitu juga dgn anda...


.............................................................

IP~
salam kembali IP,

mudah2an cpt sembuh & bangkit dgn penuh semangat...syukran ye IP...

.............................................................

kak ani~
salam kembali kak ani,

yup...kita semua menuju jalan yg sama...marilah kita sama2 bermuhasabahkan diri...

white rose said...

qaseh Um Masyitah~
salam kembali kak,

tuh laa...sy pun ckup tersentuh dgn lagu nih...
akak pindah umah??? sy cari link akak, mane ek???

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors