"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Wednesday, February 10, 2010

kembar siam...

salam semua...
sume tau mengenai kembar siam kan...
aku juga tau...
mak sedara aku adalah kembar...
tpi kembar seiras bkn siam...
kembar dia meninggal ketika berumur 10 tahun...
sangat cantik & putih...
sebelah mak pun ade keturunan kembar...
aku beringinan nak anak kembar...
xkesah laa kembar brapa...
2 ke, 3 ke...xkesah...janji kembar...
hehehehe...
tpi itu sume hanya rancangan kita,
yang menentukannya YANG MAHA ESA...
arini latihan sukan tetap berjalan...
pelbagai acara berkumpulan diadakan termasuk laa
cikgu2 pun turut berlawan FORMULA ONE...
hahaha...dengar nama acara pun dh gerun kan...
FORMULA ONE ini cara mainnya ialah menggelek tayar kete menuju kehadapan...
bayangkan betapa besarnya tayar kete tu, dah laa berat...
mmg payah nk gelek ni tau...
yang menariknya ialah acara KEMBAR SIAM...
acara ini sangat popular di sek aku...
mmg payah nk control KEMBAR SIAM nih...
pagi tadi aku cheq mata...
sume mengatakan mata aku rabun...
bila cina yg cheqkan mata ni,
dia kata mata aku sangat bagus...
so, apehal...nk pinjam mata aku???
ahaks...syukur alhamdulillah, Allah pelihara mata aku ini...

~ hakimi & ashraf...mereka bkn kembar seiras, tpi dikembarkan siam, tpi bkn jugak anak org siam...~

~ berposing dulu sebelum lawan...aku geng ngn k.iffah ~


~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
pagi tdi menziarahi arwah pakcik nazri, ayah kpd kawanku adibah...semoga arwah ditempatkan bersama org2 beriman & dilimpahi rahmatNYA...
al- Fatihah...

9 comments:

sahromnasrudin said...

bila baca entri ini, teringat kat filem terbaru 2 jiwa 1 hatie...siap melekat kat kepala lagi..untung sape ada kembar, leh menyamar heheheh

insan pendidik said...

salam,

dulu IP ade dengar cerita makan bende2 yg berkembar cam pisang yg melekat tu bole dpt ank kembar gak hehe

white rose said...

sahromnasrudin~

xuntung jugak kembar ni, ade payah jugak...kalo dlm hal2 tertentu...
tpi sukeenyee kita kalo dpt anak kembar...heeeeeee....

.................................................................

IP,

ade2, mak sy pun ckp mcm tu tau...tpi mcmana nk dpt kalo xkawin lgi...heeeeee... :p

Mr. Bambino said...

mr bam pun kalau leh nak anak kembar...:)

eefa said...

suke la gambar ni dla...hahaha

mizaranun said...

Ehmm dah stat latihan sukan ye..awwalnya.

suka kembar ye ustazah? nati xlarat nk jaga...hikhikhik

white rose said...

MR.BAM~
tuh aaa...mari kita berdoa dpt anak kembar ek...

.........................................................

kak iffa~

i pun sukeeee...heee...

.........................................................

mizaranun~

ha'ah, sukan 25hb nih...

anak kembar ok je jaga...suami sama2 laa kena berusaha menjaganya...
nape??? ostat xnk anak kembar ke???
haish...rugi...

Kunang-Kunang said...

Akak masa sekolah menengah dulu ada kawan sekelas kembar 3. 2 muka lebih kurang dan yang lagi satu berlainan sangat.

Selalu juga silap orang kalau terjumpa 2 orang yang hampir serupa tu. Tapi dia orang sporting, kalau kita tegur dia orang mesti jawab walau dia orang tahu kita mesti silap orang. Lepas tu perlahan2 dia beritahu dia so so, bukan orang yang kita sngaka. Jadi taklah kita malu sangat.

white rose said...

ha'ah kan kak ani...
masa sy sek, ada senior kembar perempuan...seiras plak 2...
sy slalu tersalah panggil nama mereka...
kalo tersalah sure dorng gelakkan saya...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors