"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Monday, February 22, 2010

kerana mu oh BTN...

salam semua...
arini seperti biasa latihan sukan lagi...
kali ni acara sebelum sukan diadakan...
ahai, umah merah dpt johan 1 acara je...yg lain sume dpt naib johan...
eiii...geramnya aku...tpi xpela, janji kanak2 ribena ni sume dpt masuk acara...
bagi aku menang atau kalah, itu adat pertandingan...
janji syioookkk ok!!!
balik umah, bukulali kaki kiriku still lagi sakit...
bila main xde pulak sakit, tapi berhenti je main...
amboi, sakitnya sampai xleh nk bergerak...
bila diurut mula laaa kuar angin...
sah2nye angin dah bermaharajalela dalam kaki aku nih...
puncanya aku pernah terseliuh masa aku g BTN tahun 2007...
masa tuh tengah buat senaman petang...
masa tengah melompat, tiba2 kaki aku terpeleot...
adoi, Tuhan je laaa yg tau kesakitan aku nih...
pelatih terus membawa aku ke kantin...
rupa2nya makcik kantin 2 pandai mengurut...
so, dia urut2laa kaki aku yg comel lote nih...wahahaha...
kebetulan pagi esoknya ade kembara...
pelatih xbagi aku join kembara...
tapi aku nak jugak...aku ckp "xpe encik, sy sendiri tanggung risiko nih..."...
pelatih pun xkata ape dah, pakat2 semua membebel kat aku...
yg aku ni rilek je...konfiden konon2nye dah ok...
aku g jugak kembara, akhirnya kumpulan aku yang pertama sampai ke kem BTN...
aku sempat bergambar sempena kejayaan kumpulan aku...
bila balik je dari BTN, aku dah mula rasai kesakitannya...
naseb baik lepas je BTN, aku trus pulang kerumah...
sesampai je umah, abang aku plak urut...
urm...sampai laa ni laaa sakit ni datang bila aku mula aktif...
agaknya nak kena tunggu hencek abang yang urut, baru leh hilang trus sakitnya...
heeeeee...

~ kumpulan aku masa BTN 2007 ~
bercampuran kaum...aku xkesah, mereka THE BEST GROUP'S


~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
aku merindui kawan2 BTN aku...merekalah baru menyedari bahawa aku telah dewasa...selama ni mereka menyangka yang hidup aku hanya 1 lawak je...tragis kan bila orang xpernah memahami kita...lebih tragis jika kita pun xmemahami mereka...waaaaa... :p

6 comments:

Kunang-Kunang said...

Salam white rose,

Selalunya terutama kaki kalau pernah terseliuh jarang pulih betulkan.

Bila berkasar sikit mesti terasa sakit balik. Kiranya dah tak orilah lagi.

white rose said...

salam kak ani...

huwaaa...

nampak gayanye dah berkurangan laa hantaran sy ni nti...
hikhikhik...

sahromnasrudin said...

salam, btn kat ne??area perak gak ke??tp, mmg best btn nie..mcm2 golongan dpt jumpe kan

alfa juliet said...

untunglah kalau ko dpt suami kaki urut...suami ku itu kalau tak disuruh memang tak urut lah..haha..

Mrs. Zuki said...

Kelakar pula tengok gambar ustazah rock pakai topi ala-ala rappers.
;)

white rose said...

sahromnasrudin~

salam,
btn kt gurun, kedah...
sy study di sg.petani dlu, so trus g area kedah je...
mmg beh pun geng2 BTN nih...


.....................................................

kak azza~

akak doa2 laa sy dpt suami yg pandai mengurut, nti leh akak jeles ngn sy...
hahahaha...

....................................................

kak ili~

hahaha...mmg segan gile masa ni tau, mcm budak kecik je...hahaha

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors