"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Wednesday, February 24, 2010

kerana xcident, lagi bersemangat...

salam semua...
arini kaki sebelah kiri dh ok...
dia dh biasa bergerak nih...ALHAMDULILLAH...
seperti biasa, pagi tadi ade acara latihan sukan...
aku xcident pagi tadi...
gara2 dek xcited bermain bersama2 cikgu sek,
aku ter xcident smpai bersembam seluruh badan ke tanah...
masa tuh aku melakukan acara FORMULA ONE...
acara ni meleret tayar kereta menuju kehadapan...
aku ni terlebih kuat meleret tayar sampaikan tayar laju kedepan,
yang aku ni masih terkejar2 kt belakang...
myb salah 1 faktor xcident ni kerana kasut buaya yg aku pakai...
aku xde sport shoes laa...
tahun lepasnye kasut dah pecah tapaknya...
dah lama xpakai, mmg rosak laaa...
jadinye tengahari aku trus g T.Intan tuk membayar kete...
sorang2 je aku g...xde sape yg sudi menemani...
hukhukhuk... <---"wat muke sedey"---->
so, kelaparan...cadang nk g makan piza, dipikir2 xjadi laa...
sebabnya kan, piza ni bila kita makan sorng2 xbest tau...sunyi sngt bila makan piza sorang2...
jadinye aku memilih KFC sebagai sasaran peyut aku...
kali ni aku try makan set yang ade nudget udang...
kan ade iklan beli nudget percuma bekas luv tuh...
aku xde laa nk membeli nudget yg cume ade dlm 6 ketul bersama bekas luv yg harganya pun dan mencecah belasan ringgit...buang duit je...
so, aku amik set ayam 2ketul, nudget udang 2ketul bersama air strawberry tanpa ais...
wah, bgitu syok aku makan...bru je makan nudget & sayur, dh kenyang bangat...
jadinya aku tunggu hampir stgh jam tuk menghabiskan makan2 tuh...
xbaik membazir...
alamak, terasa kerugian makan KFC, sbbnya nk menghilangkan lemak2 KFC ni memakan hari aku bermain bola tampar...ahai...
xpe2, bila smpai umah, solat asar, secara gigihnya aku bermain bola tampar semata2 nk hilangkan lemak2 KFC tdi...wahaha...xleh simpan lama2, nti jadi tepu...
tuk mengubat jiwaku yg lara dek kerana xcident pagi tadi,
aku sewenang- wenangnya membelok ke kedai sport shoes...hahaha...
maka, dapatlah tauke cina tu RM48.00 setelah offer 10%...
fighthing!!! fighthing!!! white rose...

~ LINE 7 bersama stoking cute ~


~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
ade seseorang sesat, tetiba je sms aku nk berkenalan...katanya saja2 je main tekan no...sakit jiwa ke ape sesuke hati je tekan2 no, pastu duk mengacau ketenteraman org...eeeeiiii...nak je tukar no...SABAR, SABAR white rose...

7 comments:

insan pendidik said...

salam,

IP teringin gak nk mkn kfc nuget udg tu gak...harap2 dh ade kasut baru tu tambah semgt lg la ok hehe

qaseh um masyitah said...

Salam WR
la siannya kaki nya tergeliat ke?
hu hu teringat dulu akak pun pernah terxcident masa sibuk jadi guru jurulatih softball.punyalah xcited nak ber softball juga sampai kaki terseliuh.

Kunang-Kunang said...

Ayam KFC ni, tang kulit tulah yang sedap. Tang lemak berkumpul.

Tak aperlah dak termakan, lebihkan eksesais.

Mrs. Zuki said...

Tu laaa...pakai lagi kasut tu...
Hahahahahahahaha...
Sian kasut tu, tak patut salahkan dia.
Kenapa arini tak pakai pun kasut baru?
pakai jugak kasut boye.

sahromnasrudin said...

wah..F1 tue..leh la jadi pemandu keempat F1 1 Malaysia Team erk???

eefa said...

lawa le kasut bru ni dla...tp ssh nk jaga sbb wrna putih. hehehe

white rose said...

Salam IP,

nti ajak laa anak2 IP g makan KFC tu ye...belanja dorng makan2 tau...
ha'ah, ade kasut baru ni bertmbah2 semangat...yeah!

......................................................................

kak masyitah,

salam akak...

naseb baik masa jatuh tuh xterseliuh kaki...alamatnya g sek terhenjut2 laa...

......................................................................

kak ani,

ha'ah kan, tang kulit tuh laa menjadi sasaran mereka yg menggemarkannya...sy jrg makan, sbb terlampau berminyak & lemak...

terlebih makan sngt nih, bahaya...huhuhu...

......................................................................

kak ili,

tadi pakai selipar je laa...mane de pakai kasut buaya...lgi pun arini kan ujan lebat sngt...xleh pakai kasut baru, rumput basah...sok masa jdi MC sy pakai ye...

......................................................................

kak iffah,

mmg sengaja beli wane putih...tahun lepas putih oren, tahun ni putih merah...harap2 ni tahan laa sampai beberapa tahun...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors