"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Wednesday, February 24, 2010

tak berapa ok...

salam semua...
huuiisshh... <----"sambil mengelap ingus"---->
ahai...aku dah mula rasa nak demam...
balik sek tadi, kepala dah rasa berat semacam...
tetiba meleleh laaa cecair yang begitu manis sekali bila dipandang...
hahaha...sila tutup hidung anda...nanti berjangkit...
tengahari tadi g servis kete...
kete aku ni xyah jauh2 servis, hantar kat abang sedara je...
aku dah siap2 beli barang servis...
minyak hitam, oil filter, air filter n plug kete...
teringat kata2 uncle yg jual barang servis nih...
"hayya amoi, ni keleja olang lelaki maa...bukan amoi punya keleja...jangan bikin susah laa...suluh lowkong buat maaa..."
"hayya uncle, saya mana ada lowkong lagi laaa..."
hahaha...tau x lowkong tu ape maksudnya???
aku dah biasa beli barang servis ni...dah bertahun2 pun...
aku rasa bahagia bila perkara2 yg berkaitan dengan kete, aku mengetahuinya serba sedikit...
sebagai panduan buat aku je bila ade masalah nti...
bln dpn nak g cuci tangki air laa pulak, nak refill gas aircond jugak...
ahai...kete, kete...segala2nya hanya tuk mu...wahaha...
alarm kete pun dah lomah, kena ganti jugak nih...
besok sek aku sukan...petang plak tuh...
seperti biasa, tiap2 tahun aku jdi MC...
bkn MC cuti tu laaa...MC (juru acara)...
juru acara sukan...ahai...
dengan keadaan diriku yg sudah meleleh ni, kepala pun dah berat, mcmana laaa nak jdi MC nih...
alamatnya kena gantikan dgn orang lain laaa ek...
doa2kan laaa agar aku cepat2 sembuh ye...
ramai yg menanti aku jadi DJ nih... <---"aku tekan lift, terus naik atas"---->
ntah laaa, aku xde plak alergik mic...
ahai, dalam meleleh ni aku sempat gak main bola tampar ptg tadi...
siap kena marah dgn mak, dah laa xchat, ada hati nak main lagi...
rasanya sok aku xdapat main bola tampar sbb nya mesti sukan habis lambat...
pastu sure aku keletihan yang teramat2nya...
yang pastinya lori MILO akan datang petang sok...

~ masa jadi MC sukan tahun lepas bersama topi yg hot's ~

~ lori MILO tahun lepas ~
bersama olahragawati & geng2 rumah merah



~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
doa2kan laaa jangan ujan petang sok...harap2 jugak rumah MERAH menang...

5 comments:

sahromnasrudin said...

semoga cik MC kiter nie cepat sembuh, klu tak nanti dia plak yg dpt MC..( sori..gurau erk..)
p/s : sok masuk perarakan ke??

insan pendidik said...

selmt bersukan.. rajin2 mkn obat.. nk jd MC tu vokal pun nk kene jage gak hehe

Mrs. Zuki said...

Tahniah Ustazah..milo tak jadi datang.
Kalau datang jugak, memang satu keajaiban.

alfa juliet said...

ustazah bagus lah tau bab2 kete, akak memang tak tau apa2...semua cik abang urus..kalau dia tak bawak gi basuh, tak mandi lah black akak..haha

white rose said...

sahromnasrudin~

insya'Allah...ok je jdi MC smlm, so arini dpt jugak MC...hahaha...
cikgu2 xmasuk perarakan laaa...

...................................................................

IP,

dh makan obat 2 biji panadol...huhuhu...suara i mmg class u...hahaha

...................................................................

kak ili,

fighthing dylla!!!...huhu...
sian, sy menunggu lori MILO nih...hampa jiwa ragaku...

...................................................................

kak azza,

kena amik tau laa kak...nti terjadi apa2 hal kt tgh2 jalan mcmana???

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors