"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Friday, February 26, 2010

membalas dendam...

salam semua...
aduh...hari ni hari kedua aku demam...
pagi semalam pun demam jugak...
jadinya petang semalam aku jugak MC sukan...
kali ni aku membalas dendam dengan mengerahkan segala tenaga & suara hanya tuk sukan...
kali ni aku bercakap tanpa henti...
malah sukan kali ni memang membuatkan aku ketawa sepanjang jadi MC...
dengan gelagat kanak2 ribena PRASEKOLAH yang lari kemudian bole patah semula kebelakang, habis semua murid2 PRASEKOLAH patah semual kebelakang...aduhai, aku menggelakkan kanak2 ribena ni sampai sakit perut...nseb baik aku leh control acara selepas itu...
kali semua penonton sangat2 menghiburkan termasuk cikgu2...
cikgu2 plak adalah tahun bertuah mereka...
ada cikgu yg hampir 20 tahun mengajar disini baru pertama kalinya menang hadiah cabutan no. bertuah termasuk laa k.ili dan cikgu lain...
aku??? bertuah sangat laa kalau dapat...tapi xpe, aku berpuas hati walaupun xdpt...
pagi sebelum sukan, aku & cikgu2 lain bertanding bagi acara SUKA SAMA SUKA...
acara ni adalah gabungan 4 acara kanak2 ribena...
aku bermain acara AIS KRIM CORNETTO, yg lain2 acara CINCIN GERGASI, FORMULA ONE dan LARI DALAM GUNI...
aku n the cikgu2 rumah MERAH menang dalam acara nih...
masa petang semalam hujan rintik2 laa plak...
syukur padang tak basah sangat...kalo x, risau budak2 jatuh waktu lari je...
markah sebelum acara sukan, rumah BIRU no.1, manakala rumah MERAH no.2...
tanpa dijangka, bila acara sebenar bermula, kanak2 ribena dri rumah MERAH telah melonjakkan markah sehingga memotong rumah BIRU...
keputusan akhir bagi keseluruhan sukan 2010, rumah MERAH menang...
yahhooooo...ALHAMDULILLAH...
yg paling aku kecewa adalah, lori MILO xdtg...
huhuhuhu...

~ sempat berposing bersama2 kanak2 ribena tahun 6 lelaki ~

~ aksi selepas selesai berlawan antara guru2 rumah sukan ~
yahoo...cikgu2 umah MERAH menang!!!

~ yahooo...kontinjen umah MERAH menang rumah tercantik
& johan keseluruhan ~


~ bersama ketua & ahli kontinjen rumah MERAH ~


~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
naseb baik cuti 3 hari...harap2 isnin demam dah kebah laaa ye...
SALAM MAULIDUR RASUL BUAT SEMUA UMAT ISLAM DISELURUH DUNIA TERUTAMA RAKYAT MALAYSIA...
" MEMANTAP UKHWAH MEMPERKASA UMMAH"

4 comments:

Mrs. Zuki said...

Geram betul rumah biru masa acara berkumpulan tiba2 banyak buat silap.kalau masa practise asyik menang..kalau tak, mesti biru nombor 1.tp tu la takdir namanya...
Iye lahh..yg lain semua syok-syok..yang kecewanya milo tak datang tu je.

white rose said...

hahaha...
2la, diluar jangkaan...
dorng berlatih sungguh2, bila acara sebenar dah xde tenaga...ni laa strategi namanya...haha...
uwaaaa...sedey, MILO xdtg...

blueCITY® said...

salam ros putih sayang,
alololo
demam ya, sian dia
akak pun selsema gak ni
hukhuk

comel nya dia
gebus gitew
heeeeeeeee..
best kan jadi cikgu
sure gelak2 sakan
walao pasti ada badai kan
itu normal la

sori lama menhgilang
akak terbang kejab
banyak hal nak kena setel
tq masih singgah umah akak
walau akak terbang
heeeeeeee

white rose said...

salam kak blueCITY~

srkg dh ok dri demam...
huhuhu...mesti laa windu sama akak loo...
mane de gebu, biasa2 je nih...hahaha...
mesti laa besh jadi cikgu...wlau bgaimana rintangan itu, akan ku tempuhi juga...

terbang kemana kak?

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors