"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Sunday, February 28, 2010

Selamat Hari Jadi Abah...

Salam semua...
arini adalah ari jadi abahku tersayang...
umor abah dah 64 tahun...
semoga abah panjang umor, murah rezki, dirahmati diberkati Allah,
dimurahkan rezki & bertmbah2 kasih syg kpd kami semua...
tadi kitorg sambut besday abah kali ke 64...
banyak yg nak diucapkan kpd Allah, tapi aku masih xlarat nk menaip benda nih...
demam dah kurang, cuma batuk & selsema je masih berkumandang...
bencinta sungguh laaa...
semalam kakak2 n abg2 bawak aku g mandi manda di kuala woh, tapah...
xbrapa besh sangat nk mandi sbb dapat mandi kejap je...
ada laa dalam 1 jam je mandi, pastu hujan turun rintik...
anak2 buah aku ikut skali, kang dorng demam kesian pulak...
dengan muka pucat & keletihannya, aku g jugak...
kali ni aku sebagai penumpang je...
cadangnya nak terus naik ke cameron, tapi xjadi...
malam2 xde apa yg nak ditengok disana, cuma sejuk je...
agaknya abang2 aku dh keletihan kot...nak plak bawak anak2 lagi...
so, ktorg terus balik umah je la...
ok, selamat berhujung minggu kpd korang semua...

~ abah menunggu anak2 & cucunya nyanyi lagu selamat hari jadi ~

~ cucu2 abah xsabar nak makan kek ~

~ alahai manjanya abah menyuap mak kek ~

~ mandi di kuala woh...orang xramai pun... ~
cuba perhatikan hampir kesemua yg mandi memakai warna merah termasuklaa aku

......................................................................................................................................................................
~ucapan aku buat ABAH~

Selamat ulang tahun buat ayahanda ku yg tercinta...tahun ni genap laa usia mu 64thn...anakanda amat2 menyayangi abah kerana abahlah lelaki yg paling best in the world...to my abah...semoga ALLAH panjangkan umur dan murahkan rezqi serta sentiasa mengasihani, menyayangi kami...mendapat rahmat, dilindungi ALLAH...ditempatkan bersama- sama org BERIMAN...INSYA'ALLAH...
sajak buat abahku yg tercinta...
Abah...
kau lah sinar harapanku...
kau juga sahabat dan teman dikala aku kesepian...
kau juga sumber ilmu ku...
kau jua penasihat dan pengurus diriku...
Abah...
setiap senyuman dan tawamu, menjdi pengubat hatiku...
setiap kesedihan dan kemarahanku, menjd keperitanku...
Abah...
andai ada salah & silapku...ampunkanlah...
Abah...
hilang mu tiada pengganti...
keringat mu tiada susuli...
kepayahanmu tiada ku temui lagi...
kecerianmu menjdi sunyi sepi...
terikan suaramu lenyap tiada bunyi...
Abah...
masih ada ruangku tuk berbakti kpd mu...
berikan aku ruang itu agar dikau merasa puas dgn keringatmu...
Abah...
sayangku...rinduku...kasihku...semangatku...
tersemat buatmu ABAH...
ABAH...kaulah segalanya...

"YA ALLAH, panjangkanlah umur ayahku supaya dia trus menunaikan ibadahnya...
"YA RAHMAN, sihatkanlah tubuh badan ayahku agar dia mampu meneruskan ibadah kpdmu...
"YA RAHIM, murahkanlah rezqi ayahku...limpahkanlah kasih syg terhadapnya...
"YA RABBUL IZZATI, tempatkan lah ayahku bersama- sama dgn org2 BERIMAN, org2 yg KAU KASIHI, yg KAU RAHMATI, yg KAU janjikan SYURGA...
"YA ALLAH, sesungguhnya KAU MAHA PENGASIH, KAU MAHA PENYAYANG, KAU MAHA MENDENGAR, KAU MAHA PEMURAH..."

~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
rindu nak bermain bola tampar, dah 3 hari xmain...sampai termimpi2 je...

7 comments:

insan pendidik said...

salam,

hepi besday to abahnye.. elokla bg abahnye bace entri ni

alfa juliet said...

happy birthdya untuk abah dyla...

white rose said...

salam IP,

terima kasih...
malu laa nak bgi abah baca...
huhuhu...

.....................................................................

kak azza,

tq akak...

sahromnasrudin said...

kek tue buat sendiri ke??klu buat sendiri leh bagi kitaorg cube erk hehehehe

white rose said...

sahromnasrudin~

made in kedai...
hahaha...

Mrs. Zuki said...

Patut la tak sihat-sihat...berendam sampai sejam.
Lama tu sejam tu...kalau K.ili mmg kecut-kecut abis segala organ luaran.

white rose said...

berendam pun bkn berendam seluruh badan...takat duk atas batu je...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors