"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Monday, March 15, 2010

apa kaitan warna coklat dengan umur wanita???

salam semua...
adush...semua peminat badminton sah2 tengah ngadap TV ni...
aku kejap2 tengok...
rasa sakit ati kadang2 tuh sebab tengok pemain malaysia...
eeeeiiii...geram!!!
hahahaha...
sian, sepatutnya aku bagi sokongan, ni aku duk konderm plak...
tak pasal2 blog aku kena block plak nanti...hahaha
sowi laa sebab aku selalu tukar background ni...
ada masalah bila looding, terlampau berat...so, aku tukarkan warna baru iaitu Coklat...
cerita pasal warna coklat ni, aku pernah baca 1 artikel pasal warna coklat...
dah lama, tapi aku ingat sikit2 laa...
simbolik warna coklat ni menandakan usia seseorang wanita itu semakin meningkat...
bila dia belum berkahwin & perubahan mentalnya mempengaruhi warna dalam hidupnya...
sebelum berumur 25 tahun, dia lebih terdorong dengan warna2 funky...
bila dah sampai ke tahap kematangannya, perubahan warna turut mengikutinya...
antara warna yang kerap dinilai setiap wanita yang semakin berumur adalah warna coklat...
segala2nya wanita ni akan memilih warna coklat sebagai warna pilihannya...
antaranya warna tudung, pakaian termasuklaa kasut...dan bila seorang wanita itu sudah berkahwin, warna coklat bukan lagi pilihan dia...
adakah warna coklat itu menandakan kemurungan seorang wanita yang berusia?
aku xtau laa artikel ni betul ke tak...
tapi yang pastinya kakak aku & beberapa orang kawan2 aku mempunyai kecenderungan warna yang sama...
bila aku bandingkan mereka dari segi umur & status, mereka adalah sama...
sedangkan sebelum ini, kakak aku lebih cenderung kepada warna2 yang funky...
bila dia mencapai tahap usia yang lebih, dia hanya memilih warna coklat...
sejak dia berkahwin, warna coklat bukan lagi pilihan warnanya...
malah, dia lebih terbuka...apa pendapat korang???
penah terjadi kat korang atau orang lain???


so, sekarang ni aku sudah mula cenderong ke arah warna coklat ke???
urrrmmm...huuuuwwaaaaaaa... :(

~ TQ kak ani kerana bagi award nih ~


~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
masih menunggu anak2 buah ku balik dari KL...yahoo...leh ajak dorang main2 kat taman esok...

5 comments:

insan pendidik said...

salam,

IP tak tau plak pasal warna coklat nih cume yg IP tau IP suke mkn cokelat haha

sahromnasrudin said...

xtau plak pasal warna coklat nie tp wife sy mmg suka warna coklat..langsir kami, sofa kami semua warna coklat...
p/s: sib bek kereta tak warna coklat heheheh...

blueCITY® said...

salam ros cun,

hahahhahah
betul ke mitos nih?

tapi kan
tapi kan
akak juga peminat warna coklat nih
blous2 akak byk kaler coklat
tudung2 pun kearah warna yg sama la kan
heeeeeeee...

mmg dah tuer la kan
hahhahaaa..

opss
ros masih muda la sayang

jaga diri
xoxo

blueCITY® said...

ip,

saya pun suka coklat
kuikui..

haaaaa

white rose said...

salam IP,

muahahaha...sy pun suke makan cokelat...

......................................................................................

sahromnasrudin~

haih, kete wane coklat cantik laa tuh...lain dari lain...hahahaha...

......................................................................................

kak blueCITY~

salam akakku syg...
lalalala...

ntah la betul ke x...
kalo dah akak pun minat, nmpk gayanya betul laa tuh...hehe...

saya muda lagi???
huuuuuwwwwaaaaa...xnk mengaku muda lagi dah...

TQ, akak pun jaga diri jugak ok...

psstttt...sy suke juga makan cokelat...hahaha

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors