"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Monday, March 15, 2010

atok cakap saya ni...

salam semua...
malam ni nothing special...
anak2 buah semua dah balik KL...
sepatutnya aku follow dorang balik KL,
tapi al- maklum laaa esok aku kena g kursus kesihatan kat PPD...
terpaksa laa aku g KL pada petang sok...
biasanya kalo aku g sorang2 je, aku naek bus...
badan xletih, ongkos pun jimat...hehehe...
petang tadi aku menghantar atok aku ke umah mak sedara...
teringat kisah antara atok sedara aku kira-kira 8 tahun yg lalu...
masa tuh opah aku baru balik dari mekah,
jadinya aku duk laa melepak kat umah mak sedara aku...dekat je...
masa tu bulan 2, aku tengah tunggu keputusan SPM...
aku amik SPM 2001...kejadian tuh dalam 2002 la...
malam tu atok sedara aku ni duk menilik cucu2 sedaranya...
masa tuh aku baru je lepas solat isya'...ni kira berkumpul & lepak2 laaa...
lepas sorang2 atok aku ni tilik...aku orang terakhir dia tilik...
atok tengok tapak kaki aku...dia carinya urat2 & alur2 di tapak kaki aku...
atok cakap aku ni kawin lambat...dapat suami yang bagus & sayang kat aku...orangnya sebijik sikap macam abah aku...
aku tanya laa atok aku ni, berapa lambatnya aku kawin???
dia cakap hampir2 umur 29 tahun nanti...
aku terkejut beruk laa, terus aku tarik kaki aku...
"atok ni biar betul...taknak laa kawin lambat..."
"kamu nih, ni hanya ramalan tok je, usah le kamu percaya sangat..."

semua menggelakkan aku termasuk laa sepupu lelaki aku...
walhal, sepupu lelaki aku ni pun sama jugak tilikan macam aku...kawin lambat jugak...
tapi sepupu aku ni bakal berkahwin xlama lagi...kitaorang ni sebaya...
bayangkan reaksi aku masa berumur 18 tahun yang lalu...
masa tu pun aku dah pikir nak kawin awal...
haish, memang gatal sungguh aku masa tuh...
sekarang pun gatal jugak...
hahahaha...

~ aku & ieta di majlis perkahwinannya baru2 ni ~

~ aku, ieta, liya & azlah ~

~ ayoi & ieta ~
SELAMAT PENGANTIN BARU, SEMOGA TERUS KEKAL HINGGA KE AKHIRNYA
13 Mac 2010 ( umah ieta )
14 Mac 2010 ( umah ayoi )

~ aidil & raudhah ~
SELAMAT PENGANTIN BARU, SEMOGA TERUS KEKAL HINGGA KE AKHIRNYA
14 Mac 2010
p/s : maaf laa aidil, aku xdapat datang atas sebab2 yg xdapat dielakkan...sori sangat2...ni pun pic korang aku curi dalam FB raudhah...sowi ye raudhah...doa aku sentiasa mengiringi korang berdua...amin...


~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
eh, tetibe teringat plak lagu waliband nih...
"APA SALAHKU, APAKAH DOSAKU..."

9 comments:

sahromnasrudin said...

tema baju pengantin warna coklat gak kan....

blueCITY® said...

hahhahah..

kelakar la cik ros putih nih

muahahhaha

atuk cakap ya?
ekekeke


amboi!!
posing, ngalahkan pengantin ya
hahhahah..

teruskan doa
semoga termakbul jua


jaga diri
xoxo

insan pendidik said...

salam white rose,

alahai kalo amik SPM 2001 tu mude lg lah tu hehe tak lame lg smpailah jodoh tu insyaallah

white rose said...

sahromnasrudin~

xmo laa wane coklat, xmenyerlah...nak tema wane pink/ putih/ biru/ ungu...2je...

......................................................................................

kak blueCITY~

muahahaha...
lawak ke akak???
mai kita gelak besaq2...hahahaha...

memang atok saya cakap la...
xcaye, jom kita tanya dia...
muahahaha...

posing itu 1 kemestian, mesti lain dari pengantin...belajar posing pengantin dlu, nanti senang bila kawin...hahahaha...

kita sama2 berdoa ye kak...
TQ akak...

muuuaaaaahhhh3x...

......................................................................................

salam IP,

hahaha...muda ke???
apsal rasa mcm dah tua...
yuuuhhhuuu...TQ IP...

alfa juliet said...

mana le tau nasib ko mcm umie aida..kawin lambat tapi dpt bernikah di masjidil haram n umrah terus...bestnyaaaaa

white rose said...

kak azza~

INSYA'ALLAH, mudah2an...rezki ummi aida kan, sape pun xtau...
hajat sy tinggi, tapi sy tetap berserah kpd YANG MAHA ESA...mudah2an doa saya dimakbulkan...amin...

sI tEDI said...

nak suruh atuk dylla telek jodoh den lak!

ekekekkekeke

white rose said...

kak tedi~

hakhakhak...
mai2 dtg perak...

qaseh masyitah said...

Salam White Rose
tul cakap IP,SPM 2001.muda lagi tu.
masa tu akak dah kat UPSI.
akak doakan WR moga dapat suami yang baik, beriman dan bertanggungjawab. Yang penting moga kasih sayangnya original dan tulus buat WR hingga ke akhir nya.
WR,silakan ambil award di teratak akak ya. TQ sebab sudi jadi pengkomen di tertak akak yang entah apa 2 entah tu.

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors