"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Sunday, March 14, 2010

imiginasi...

salam semua...

malam ini...
sunyi dan sepi...
tiada yang menemani..
hanya berterangkan imiginasi...
suara berbisik menyatakan mimpi...
tapi terdetik sebuah realiti...

mengundur rindu tatkala terjaga...
bukan kehendak jiwa raga...
sudah ditapis tetap bertanya...
andai lara menanti setia...
imiginasi masih bernyawa...

adakah imiginasi terlampau diteka,
sampaikan sukar jadi nyata...
bukankah imaginasi hanya suka ria,
tapi mengapa masih diminda...

oh, imiginasi...adakah ianya bakal jadi kenyataan?


hasil nukilan
..:: White Rose ::..
14 Mac 2010


~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
besok masih lagi menghadiri jemputan perkahwinan kawan2 sekolah...rasa dah malas je nak g majlis dorang...rasa bertambah2 sedey & terluka plak hati ini...
aduhai...inilah takdirNYA...aku redha...

8 comments:

alfa juliet said...

jgn lah rasa cam tu..nati kalau tak gi kenduri ko, kang org tak dtg kenduri kita..what u give u get back...dah dah gi makan free..hehe

blueCITY® said...

salam ros putih,

waaaaaaaa
berjiwang2 ya..

naper fikir macam tu sekali dik
akak faham
pergi la mana2 yg patut dan perlu sahaja,
hanya kita yg faham dan tahu perasaan kita kan..

teruskan doa dan usahamu dik
semoga doa mu dimakbul allah swt juga,
amin!!

jaga diri
xoxo

eefa said...

tau pon awk...sbb to skg ni akk dh mls nk g mjlis2 kawin. biar r org nk kata pe...huhu

white rose said...

kak azza~

ntah la...kena g jugak sebab nanti kawan2 ni mengungkit, xlarat nak dengar je...

......................................................................................

kak blueCITY~

salam sayang kak...
lalalala...

TQ kerna memahami daku,
kita serupa kan kak...
aduhai...takdir Allah menentukan segalanya...tuh laa cadangnya nk g berehat dimana2 je...tgh rancang2 nih...

akak pun g laa sama bercuti ye...rehat2kan minda...
insya'Allah, doa kita diberkati Allah...

......................................................................................

kak iffah~

tuh laa...sy tau dah nape akak rasa mls nk g umah org kawin kan...sy pun dh mula rasa mcm 2...dlu xde sangat...

insan pendidik said...

salam,

imaginasi tu bole jd permulaan pd kebahgiaan...

selmt perabihkan cuti..ceria2 slalu..:)

white rose said...

salam IP,

kdg2 imaginasi juga memusnahkan...kena fikir baik & buruk jugak..

muahahaha...ngabihkan cuti dgn bermain bola tampar je...

Kunang-Kunang said...

salam White Rose,

Sebelum jadi kenyataan, mesti ada impian dulu. So tak salah berimiginasi.

Rose, kalau free singgah blog akak yang ambik award yang akan sediakan untk rose.

white rose said...

salam kak ani,

yup...xsalah berimiginasi kan...

yeke, TQ ye kak ani...
ni g wat syg kat kak ani nih...
mmmuuuuuaahhh3x...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors