"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Friday, March 12, 2010

DIFIKIR TAK MENJADI, TAK FIKIR MENJADI PULAK...

salam semua...
CINTA??? korang mesti pernah bercinta...
aku??? owh...TIDAK!!!
sekali dalam hidup ku penah bercinta masa sekolah rendah...
CINTA MONYET...yup...CINTA MONYET je...xlebih dari itu...
CINTA YANG SEBENAR dari seorang perempuan & lelaki, masih aku belum temui...
aku xpernah bercinta sepenuhnya...
setakat berkawan dengan lelaki ramai la...
tapi yang betul2 aku bercinta memang xde...
bak kata CINTA PERTAMA belum ditemui...kalo CINTA BERTEPUK SEBELAH TANGAN tu adele...hehehe...
ada jugak menurut kawan2 ku macam2 jenis CINTA ni...
kadang2 ada juga yg bagi nasihat tak payah laa bercinta, buang masa je...
betul ke buang masa???
entah laa...bila aku mula bergaul sesama rakan yg sudah berkahwin, rata2 mensyorkan aku supaya berkahwin & bercinta selepas kawin kerana cinta selepas kawin lebih baik bercinta sebelum kawin...tapi, bagaimanapula sekiranya cinta selepas berkahwin xmenjadi??? adakah penceraian itu 1 penyelasaian???
cinta sebelum kawin pun rumit jugak...
macam2 masalah akan timbul jika xde kesefahaman...
urm...ni lah masalah CINTA...
ada orang pakar dalam menyelesaikannya...ada jugak yg gagal...
ada yg bahagia kerana CINTA, ada yg kecewa kerana CINTA juga...
ape2 pun aku dalam usaha mencapai CINTA sesama manusia...
CINTA KEPADA YANG MAHA ESA...
CINTA KEPADA RASULULLAH...

CINTA KEPADA IBUBAPA...


aku selalu nyanyi lagu ni kat anak2 buah aku...
jom nyanyi sama2...

SATU- SATU SAYA SAYANG ALLAH,
DUA- DUA SAYANG RASULULLAH,

TIGA- TIGA SAYANG IBU AYAH,

SATU DUA TIGA SAYANG SEMUANYA...


i love u all...mmmuuuaaaahhhh3x...

~ kucing xde memikirkan masalah CINTA pun...senang hati je dia ~

DIFIRIKKAN TAK MENJADI, TAK FIKIR MENJADI PULAK


~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
sok menghadiri jemputan perkahwinan kawan2 ku...berjaya juga mereka mengakhiri zaman bujang pada tahun 2010 ni...aku??? huuuwwaaaaaaaaa... :(

6 comments:

insan pendidik said...

salam white rose,

berchenta? perasaan indah tu naluri smulajadi manusia cume mungkin masenye lom kesampaian lagi ... tak kire lah sblom kawen ke slepas kawen yg ptg bahgia spnjg hayat...

selmt berchenta hehe

blueCITY® said...

salam ros putih cayang..

semua org berhak bercinta
semua org berhak jatuh cinta
semua orang berhak dicintai..

cari lah cinta kita sendiri

sihat ke tu
nak g umah member2 kawin ya
ala..
jangan risau2
nanti akan ada jua jodoh buatmu
insyaAllah..

amin.

xoxo

sahromnasrudin said...

suka layan lagu Cinta dari Flop Poppy..zaman campus life lagu nie begitu popular sekali.........

white rose said...

salam IP,

muahahaha...BENCINTA???
ape kes...ish,ish...
tido lebey baik ma...

....................................................................................

kak blueCITY,

salam kak biruku sayang...

semua orang ade hak kan...biarla mereke ngn hak mereka...

adey, dh balik kenduri pun...
penat tunggu pengantin...
muahahaha...

sedey2 bile tengok kawan2 kawin...
huwwwaaaaaaaaa...

....................................................................................

sahromnasrudin~

ha'ah, lagu tu smooth je...
tapi xminat sangat...
muahahaha...

jane said...

ustazah..

zaman moden tkpe kawen lambat
ngahahhahaha`

doa sj mg dpt yg trbaik
ok?

chaiyok!

white rose said...

jane,

memandai je kamo kata zaman moden ek...xde maknenye...

doa itu juga penting...

chaiyok!!!

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors