"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Saturday, March 27, 2010

CINTA ITU IBARAT LAUTAN...


salam semua...
selamat bekerja & selamat bercuti...
heeee...

CINTA...
cinta itu luas...
tiada bulatan, tiada segitiga atau petak...
cinta itu bebas...
bebas berenang merentasi lautan...

CINTA...
penuh warna warni...
sepenuh hidupan laut...
penuh berduri, penuh kesengsaraan,
penuh kebahagiaan, penuh ketenangan...

CINTA...
cinta perlu diselami...
bukan sekadar merenangi...
selamilah cinta hingga ke dasarnya...
lebih dalam lautan diselami, lebih dalam CINTA dimiliki...


kerana CINTA ITU IBARAT LAUTAN...

~ pantai port dickson ~

hasil nukilan,
~ wHiTe RoSe ~
27 Mac 2010


tambahan sajak dari senpai...TQ senpai

cinta seumpama lautan yang luas,
tiada sempadan dan seolah2 ketepian pun tiada,
kekadang apabila badai melanda..cinta akan bergelora..
memusnah segala kecantikan di dasarnya
punah semuanya dan hanya tinggal sisa serpihan yang pasti tidak mampu diselamatkan lagi...



~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
mesyuarat petang semalam, dilantik sebagai setiausaha program PKG...
dah xde orang lain ke dorang ni nak lantik...menambahkan keje aku jer...
mencik!!!

10 comments:

Nakamura Kazuki said...

cinta seumpama lautan yang luas
tiada sempadan dan seolah2 ketepian pun tiada
kekadang apabila badai melanda..cinta akan bergelora..memusnah segala kecantika di dasarnya
punah semuanya dan hanya tinggal sisa serpihan yang pasti tidak mampu diselamatkan lagi...

white rose said...

senpai...

wahahaha...
cantek2 laaa ayat senpai nih...
mood jiwang le tuh...

muahahaha...

qaseh mas said...

Salam White Rose
cinta bisa membahagiakan
cinta jua bisa menyakitkan
apapun di celah kepahitan itu
pasti ada madunya...

white rose said...

salam kak masyitah~

yup...kerana cinta adalah segala- galanya yang kita miliki hari ini...

Mrs. Zuki said...

Dylla,
TIbe-tibe kemusykilan timbul..
Sedang asyik bercinta ke sedang ingin bercinta sampai membawa ke PD?

:)

Maafkan facebookku!

white rose said...

ape yg musykilnya...

perasaan cinta masih berterbangan, cuma masih belum jumpa sangkarnya...
tak kira dimana, cinta tetap bersama...


nape ngn FB akak???

biru said...

salam ros sayang,
jgn maraaa errr
tenet akak problem la mlm ni
berukbeng cap ayam kot, hehehe..

ros,
cinta itu rasa
cinta itu jiwa
cinta tidak boleh dipaksa
cinta bagai air yg mengalir
terus dan terus mengalir...

jaga diri

white rose said...

salam akak,
xdenye sy nak marah laa...

nape laa akak kawan dgn berukbang tuh, kawan laa dengan ayam ke, kambing ke...leh makan kalo lapor nanti...

muahahahaha...

CINTA itu...
ya CINTA itu...

akak pun takecare...
jangan tido lambat!!!

Anonymous said...

salam,

cinta white rose tertulis kat pantai PD tu hehe

cinta tu indah tapi leh wat prasaan tak keruan pun ade..

ok bye selmt berujung minggu

insan pendidik..

white rose said...

salam IP,

ayat2 cinta je tinggal di lautan PD...
hatiku dibawa pulang yek...

hahahahah...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors