"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Friday, March 26, 2010

sejuk hati seorang guru...

salam semua...

ngeh, ngeh...
korang ni...dahsyat sungguh memerli aku dalam komen2 ni ek...

semua itu hanya menggempakkan suasana sungguh...
xpe, pasni aku kembali slow dengan n3 yang sederhana je...

~ TQ kpd kak ummi sebab bagi award ni ~
padahal tak TOP mana pun...

ok semua...sila amik award nih...
kalo ikutkan aku kena senaraikan 20 blog...
tapi blog aku tak glemer, so dengan ini aku perintahkan korang amik award ni & letak dalam blog korang ek...pastu senaraikan laa 20 blog yg korang nak bgi award ni...


aku xsabar nak timbang berat aku sebenarnya...
punya aku tahan nak timbang hari isnin nanti,
tapi secara tiba2 je aku trus meluru ke pejabat & timbang berat aku...

wow, hasilnya sngt memberangsangkan walaupun baru 5 hari je...
yea, aku turun 1kg...

aku masih lagi dalam proses menyesuaikan diri dengan diet aku ni...
aku tak mahu melakukannya secara mendadak...
biarlah perlahan- lahan...

oke kak ummi, sila dengar rintihan saya ni...
saya ni ade gastrik ye...
tak pasal- pasal nanti kritikal penyakit saya...

semalam abang aku cerita, dia g klinik terdengar kes seorang pesakit nih...
dia dalam proses diet jugak, dah seminggu...tiba2 dia pengsan masa kat tempat keje dia...
rupa2nya dia tak makan apa2 pun dalam seminggu hanya makan 1 produk menguruskan badan...tapi abang aku tak tahu produk keluaran ape...
nasihat doktor, nak berdiet jangan laa sampai tak makan langsung...
wat laa secara perlahan- lahan...

maka dengan itu abang aku pun berceramah laa kat aku nih...

tq ye abang sudin...
muehehehehe...

ok, ni kisah seorang anak murid aku darjah 4...
mak dia penah bagitau anaknya ni suka sangat dengan matapelajaran yang aku ajar...

balik umah mesti cite pasal aku mengajar dalam kelas...
pastu buku tulis matapelajaran aku, dia tulis dengan kemas & penuh warna warni...

ok, sila tengok ye...

~ aku sejuk hati menandakan buku dia ni ~
kalaulah semua murid aku mcm dia nih...haish...

nama dia Nur Syafiqah Binti Ismail...
murid tahun 4...murid paling pandai dalam kelas dia...
segala kurikulum & kokurikulum dia bolot...


~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
mesyuarat lagi petang ni...arrrrgggghhhh...
white, jangan merungut ye...
muehehehe...

11 comments:

yangyuyu said...

pernah satu ketika dulu, akak guna nick white baby utk main mirc..haha

dik, nak diet kena byk sabar ye..yg penting kena konsisten

diet pun memang tipsnya, mkn kerap, kuantiti sikit, barulah anda tidak gastrik..jgn skip mkn..

sahromnasrudin said...

klu tak larat, jgn ikut sgt diet tue...

blueCITY® said...

salam,
tuan rumah ada ke?
kita datang nak ajak g timbang berat
waaaaaaaaaaaa.....
larikkkkkkkkkkkkk!!!!!
jom , cabar!!
akak nak2 cecah 60kg g,
lallalalal..
muahahha...

heeeeee
syafiqah budak pandai
tulisan cikgu pun comel kan kan
lallal

Mrs. Zuki said...

Ummi, aku ingat nick ko tu.

Dylla...mmg sejuk perut secara tibe-tibe walaupun tak pernah ngandungkan Syafiqah.

Sukan pun dia bolot.harap2 dapat anak mcm Iqa.

white rose said...

kak ummi~

yeke...bekenan sungguh nama white ni ek...muehehehe...

sy tau diet mcm tu...
tu laa yg sebaik2 diet...

insya'Allah, sy patuhi...

....................................................................................

sahromnasrudin~

yolah pokcik...
muehehe...

eh, sy xsempat nk dtg ke teratak en.sahrom...mesti en.sahrom dah bertolak ke kundur hilir kan...

hati2 ye disana, jgn nakal2...
muehehehe...

....................................................................................

kakbiru~

salam kak,
tuan umah sedang baiki atap...
muahahaha...

ha, jom2 cepat...
kita lihat sape yang leh turun berat dlm minggu ni ek...

akak kena capaikn target akak, kalo x sy kejar akak...sy kuat larikkk nih...

cikgu dia memang segalanya comei, tulisan pun...
hahahahaha...

....................................................................................

kak ili,

memang pun...sejuk je hati sy tgk buku dia nih...penuh warna warni tau...

anak mendengar cakap sungguh nih, tak penah bantah ckp mak dia...mmg baik...xdapat nak jdikan menantu ye...
hahahaha...

Yasminhamid said...

memang tenang dan damai bila tgk buku budak ni. bahagianya kalau saya pun dapat murid yg cam ni.. dapat sorang pun jadila..

white rose said...

kakmin~

disebabkan buku dia menarik & sy duk puji, lepas 2 ramai kawan2 dia ikut buku dia nih tau...

qaseh mas said...

Salam white rose
akak pun tengah diet ni
sampai tak makan mende,
gastrik teruk dah
sebabnya akak rasa macam dah naik bagai dipam pam sejak dah tak kerja ni. padahal tak makan banyak pun. :(

qaseh mas said...

ops ni akak kan tambah komen tadi tertinggal..
akak rasa sejuk je hati tengok tulisan dan buku macam tu,nak menanda pun bersemangat...

Anonymous said...

salam,

pkai anonymous nih segan lak nak komen awal2

psal diet tu jgn smpai jejaskan kesihatan dah le mintak la nasihat pakar pemakanan gak hehe

cantik keje dak syafiqah tu kalo semak camtu ip bg 5 bintang kat buku tu hehe

insan pendidik..

white rose said...

salam kak masyitah~

eh,yeke...truk jugak la gastrik akak ek...
akak, nk diet bgi org2 gastrik ni lebih berhati2, xleh main serbu je tau...
org perempuan ni memang cpt naik badan...

mmg puas hati bila semak buka syafiqah nih...sy nak usaha lagi supaya ada anak2 murid yg ikut jejak langkah syafiqah...

...................................................................................

Salam IP,

xpe, guna anon pun ape salahnya...sekurang2nya IP kenalkan diri diakhir komen...

soal diet, sy dh bnyk bertanya yg lbih pakar, so skrg sy ikut cara pemakanan yg btul...

ha'ah, mmg sy slalu bagi bintang kt buku dia nih, pastu siap ade cop "GOOD LUCK" tuk setiap keje dia...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors