"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Wednesday, March 24, 2010

begitu- begitu terharu edisi panjang...

salam semua...
arini banyak cerita terharu...


TERHARU KISAH 1...

aku tengah DIET...DIET dgn sesuatu juga...

ni adalah amanah seseorang yang digelar sebagai abg ipar...

dia laa penyuntik semangat untuk aku...
dia telah membiayai produk ini hanya untuk aku...
TQ abg ipor ku...heeee...

~ dipos terus ke rumah aku ~

~ ye, JUSMATE 5 ~
sah- sahnya aku tak mampu nak beli sendiri

semua orang juga penyuntik semangat untuk aku kurus....

ya, aku memang bahagia dengan keadaa skrg ni, tapi aku xleh biarkan sampai bila2...

kerana baju2 yang cun2, yg lagi debomd begitu setia menunggu panggilan aku...
muahahahaha...

ia sebenarnya adalah demi KESIHATAN...

walaupun wat masa ni aku xde sebarang penyakit, tapi aku kena juga berusaha...

berusaha untuk menguruskan badan aku nih...

arini adalah hari ketiga aku berdiet...

hari pertama begitu banyak COBAANNYEE...

tapi, dah masuk hari ketiga ni, diri aku bole menerimanya...

cuma aku kena biasakan diri dulu sebab aku ade gastrik...

siapa yang penah merasai sakit gastrik, tau laaa keadaannya...


TERHARU KISAH 2...

betapa gembiranya hati aku pabila ada orang sentiasa memberikan semangat kat aku...

ya, MAK & ABAH...
arini bila aku balik umah,
mak cakap pegi laa makan skit...

aku kata nanti dulu...
pastu bila aku balik dari ambik mak di asrama,
mak cakap abah belikan aku ayam & ikan pari panggang...

aku tanya nape beli???
mak kata abah tengok lauk yang mak masak arini gulai lemak nenas...
trus abah kata aku tak bole makan lauk tuh...

secara auto nye abah pegi kedai membeli lauk...

adoi, lemah trus diri aku bila dengar mak cerita...
i love my mom n my dad...

terharu sangat2 dengan semangat mak & abah...

ye, AKU SAYANG MAK & ABAH...
mmuuuuaaaahhhhh3x...



TERHARU KISAH 3...

HADIAH dari SEBERANG...

anak murid aku bernama SALWANI baru saje pulang dari indon...

secara tiba2 je dia datang kepada aku & menghulurkan sesuatu yang dibalut sebegini...

~ SALWANI yang membalutnya ~

secara terkejutnya aku berkata "Eh, ape ni wani...hari jadi ustazah lambat lagi..."

"xdela, saya baru balik dari indonesia la, saya belikan ustazah sesuatu..."

"ape nih???"

"nanti ustazah bukak laa..."

ok, TERIMA KASIH YE SALWANI...smoga kamu dimurahkan rezki...

~ so CUTE...aku suke...~


TERHARU KISAH 4...

muahahaha...
dah sampai 4 kisah terharu nih...

ok, petang tadi ade kokurikulum...

aku dapat sms dari kak ili mengatakan suh aku membawa kamera...

aku datang lewat sikit kerana mengambil mak aku dari tempat mengajar...

kak ili bgitau kak ina telah membeli kek...

kek itu adalah sempena hari jadi dia sendiri...

yang membuatkan aku terharu kerana kak ina berusaha membeli kek sendiri dan sambut bersama- sama kami...

jadinya aku sempat jugak membeli sedikit kuih muih untuk dimakan dengan kek...

beruntung kanak- kanak ribena yang hadir kokurikulum petang ini...
mereka jua turut serta menyambut hari jadi kak ina...

ok, KAK INA...selamat hari jadi...
segala doa & ucapan telah aku letakkan dalam fesbuk kak ina ye...

welcome join the club kak iffah...
aku juga bakal join club ini dalam 4 tahun lagi...
sila tunggu kehadiran aku...muahahahaha...

~ yeah, ni lah pasukan yang menyertai program tergempak ~
hapi busdey kak ina...


ok, tamat laa SIRI KISAH TERHARU...


~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
bermain bola tampar gile2 arini, naseb tak jadi gile...
muahahaha...

12 comments:

Mrs. Zuki said...

Apekes org lain punye birthday org lain terharu pulak..
Kak Ili pun..Kak Ina punye birthday, Kak Ili yang surprised!!

Dylla...
Selamat berjusmate!!!
Jangan give-up.
Ingat..bukan senang nak kurus.
Kalau semangat kuat...mesti bleh!

white rose said...

btul laa tuh...terharu sebab kak ina wat secara mengejut untuk kita tau walaupun bukan busdey kita...

yeah,
akak bgi semangat jugak tau...

sI tEDI said...

caiyok dylla...

semoga berjaya.

abang ipar tu pengedar ke?

white rose said...

insya'Allah kak tedi...

xla, dia trus beli kat kawan dia n dia mintak pos ke umah...

blueCITY® said...

salam ros putih,
terharu gak ni..hukhuk
ha kan dah terharu
masih ramai yg sayangkan roskan
kerana mereka sayang
kerana mereka cakna
so, kita kena sayang diri kita juga

ros sayang,
cuba la makan juatmate tu
demi kesihatan dan kecantikan kan kan
jangan putus asa ya dik
kena kuat n disiplin je kan
cikgu katakan, heee
good luck dik

jaga diri juga
xoxo

Anonymous said...

salam,

lam satu ari pon byk kesah yg berlaku ye.. best gak dpt berkongsi tu.. pape pon moga usaha tu berjaye kerana usaha tangga kejayaan hehe

insan pendidik...

white rose said...

salam kak biru~

herk...akak terharu ape nye???
muahaha...
tuh aaa...memang sy ni anak manja pun...
eh, bukan sy yg memanjakan tapi org yg memanjakan sy...
muehehehehe...

ni tengah giat berusaha,
xmo patah semangat dah...

TQ ye kak,
ade perkembangan nnti sy bgtau...

...................................................................................

salam IP,

nseb baik komen sy ni sy open...kalo x, IP kena guna ID jugak...

TQ ye IP sebab dtg sni jugak...

smoga IP berjaya dlm hdup gak...

sahromnasrudin said...

trharu coz ramai org support awk nak kuruskan badan..sib bek sy xder adik lelaki yg bujang heheheheh

CRAZYBEAUTIFUL88 said...

same lah kita pun tengah berdiet, usaha tangga kjayaan

eefa said...

k.iffah sntiasa mnyokong hasrat awk nk bdiet...pdhal diri sdiri pon ptt kna diet gaks. hahaha InsyaAllah akn mnyusul.

blueCITY® said...

ros dear,
camana?
dah slim mcm akak ya
lallalal...
=p

white rose said...

sahromnasrudin~

muehehehe...
ade kawan2 lelaki yg bujang pun oke gak...

ei, gatainya aku nih...
heeee....

....................................................................................

CB88,

yeke...jom kita diet sama2 ek...

salam kenal...

....................................................................................

kak iffah,

jom laa sertai diet sy ni...
kita wat slow2 je dlu, jgn mendadak...sy bgi semangat tuk akak gak tau...

....................................................................................

kakbiru ku syg...

kalo secepat ni sy kurus, mau laku jusmate ni...muehehehe...

ala, baru je pun...

kita tunggu ye...

hahahahaha...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors