"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Sunday, March 21, 2010

rindu yang tragis...

salam semua...
aku dah sampai umah di Perak...
sms yg diterima "cuti sekolah, datang lagi ye"...
perrgghh...ayat power super dumper...muahaha...
aku sampai umah kul 5 petang,
abah dah siap tunggu kat bus stop,
sampai2 je solat n bawak mak g umah atok...
kul 6 aku g main bola tampar plak...
memang aku rindu dengan salah seorang pemainnya...
kerinduan aku terubat bila dia ade disitu...
uupppss...jangan salah faham...
ramai sangat peminat aku kat situ sampai interview aku bagai nak rak...
bila dorang dengar je bunyi batukkan aku, dorang syak aku demam...
muahahahaha...
xpe, aku dah jelaskan nape aku tiada...
n3 blog kak biru ceritakan kisah rindu...
disini aku nak cerita kisah rindu yang tragis...
kerana rindu, aku melakukan kesilapan besar dalam hidup aku...
kesilapan yang xmungkin aku lupakan sampai sekarang...
malah dalam kesilapan itu juga, aku masih melakukan kesilapan berulang kali sehingga aku hampir2 memusnahkan kerjaya & diri aku sendiri...
yup...masa tu aku xtau nak pikir apa dah...
tahun 2008 adalah tahun paling sedih dalam hidup aku...
ade jugak terselit kegembiraan...
kali ni, rindu itu telah cuba menguji aku sekali lagi...
kemudahan yang ada, aku permudahkan lagi...aku mencari bala sendiri je...
aku hampir terjerumus dalam kancah kerinduan yang tragis...
alhamdulillah, Allah mengingatkan aku...dalam sesaat aku cepat sedar...
kesedaran ini mengajar aku erti kerinduan sebenar...
bila aku mula rindu, aku kaji rindu ini...
adakah ianya datang dari hati yang ikhlas & jujur ni atau pun sekadar pikiran yg tersasar je???
bukan mahu menafikan tapi mahu berhati- hati...
kadangkala rindu ni sukar dikawal, akibatnya memakan diri kita jugak...
biarlah cerita rindu yang tragis ni menjadi sejarah hidup aku...
cerita ini juga penting dalam plot kehidupan aku...
jika tiada plot ni, hidup tak seindah biasa...

~ kerana rindu itu, aku merenung jauh ~



~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
bila kita merindu, kita akan berharap...
bila tak dapat, kita kecewa...
bila kecewa, kita sedeh...
bila sedeh, kita merasa hampa...
seandainya rindu terbalas, memang indah kan... :)

7 comments:

Mrs. Zuki said...

Adakah rindu kembali sejak tengok gambar Kak Ili kat fb?

Tahun 2008 pulak tu....ermm...

white rose said...

that's why laa sy xkomen panjang2...
bgus laa akak faham maksud sy...

dah, dah...
lupakan...

blueCITY® said...

salam ros putih,

hmmmmmm
sms dari sapa tu?
senyum ya..
he...
mulakan episod baru,
kenangan lalu biarkan jadi kenangan indah..

ros,
rasa rindu antara rasa2 yg hadir, kdg tanpa diundang
kenapa kita rindu?
pasti ada cerita disebalik rindu itu kan?
ingat cerita bahagia sahaja
buang cerita duka..
bangun semula
jadikan rindu itu utk kita jadi semakin kuat, bukan semakin lemah
akak faham
kerana akak juga pernah, sedang dan terus alami..

jgn terus buat kesilapan yg sama ok
be strong
be strong
be strong.....


jaga diri
xoxo

K I R I M A R U~ said...

rindu- rinduan jadi kenang -kenangan..=)

white rose said...

kak biru~

salam akak,
sms dari kakak sy...
hehehe...

insya'Allah,
stakat ni be strong...
hanya itu yg terdaya dilakukan...
kita kena fahami mengapa rindu itu wujud...

akak pun jaga diri bebaik ek...
~0~0~0~0~

................................................................................

kirimaru~

muahahaha...
jadi kenang2an laa ye...

Mrs. Zuki said...

Rindu ni tak boleh hilang..akan teringat balik..tapi...cuma dapat tekan butang pause je.stop tak boleh.

white rose said...

nak stopkan terus boleh je...tarik suis yg mane patut...

kejam kan???

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors