"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Tuesday, March 30, 2010

ye, KAMI TAK SAMA...tapi KAMI SEKEPALA...

salam semua...
dah jauh malam...
aku masih belum tido...
eleh, baru kul 12 pun... <---- "ni masa aku tengah taip lee"

petang tadi hujan sampai laa maghrib...
dengan harapan hujan akan berhenti & aku dapat bermain bola tampar...
alih- alih, tunggu punya tunggu, jam dah kul 6.40 petang...
dengan secara tak sengaja, aku terlena sampai laaa terdengar bunyi azan maghrib...

adush...aku TAK SENGAJA ok!!!...
muehehehe... :p

ok, ni cerita kami adik beradik...
aku punyai 3 orang kakak, 3 orang abang dan seorang adik lelaki...

dikira- kira 4 orang anak lelaki, 4 orang anak perempuan...
kami bukan dilahir selang bunga...

tau tak selang bunga tu ape???
selang bunga tu ialah bila lahir anak lelaki selepas itu perempuan...
dan seterusnya...

tapi kami lahir berpasangan...
kakak aku yang sulong (yong) selang setahun je dengan abang aku (nyah)...

4 tahun selepas itu barulah mak aku lahirkan abang aku (abg.din) dan selang setahun je dengan kakak aku (cho)...

5 tahun kemudian mak aku lahirkan abang aku (abg.pet) dan selang setahun juga dengan kakak aku (kak ana)...

4 tahun kemudian barulah aku dilahirkan dan selang 2 tahun adik lelaki aku pula (ali)...

kami adik beradik perempuan punyai raut wajah yang tak sama, tapi sama bentuk...

ya, bulat...muahahahaha...
bila kami pakai tudung, saiz muka kami sama cuma saiz badan je tak sama...

ni menunjukkan kami saling bertukar- tukar tdung, tapi aku jarang skali tukar sebab tudung aku meter kainnya terlebey beli...muahahaha...

~ cho, kak ana, aku & yong ~
di majlis pertunangan adik aku ali di johor

ketinggian kami juga tak sama...yong paling tinggi (163cm), cho (159cm), kak ana (152cm) dan aku (153cm)...

ha, 153cm???
owh, rendahnya aku...patut laa aku apply polis tak dapat- dapat...
hehehehe...

ALHAMDULILLAH, stakat ni kami sekepala,
walaupun masing2 ade keras kepalanya, tapi selalunya aku laa jadi pelembutnya...
untungnye aku bila aku selalu mengalah, ade je benda yg kakak aku sponser...
dari kelengkapan ke sek, bajunya, kasutnya, handbagnya n macam2 lagi laa...

sepatutnya kakak laa kena mengalah dengan adik kan...
ni adik mengalah dengan kakak...

tapi ade aku kesah???
janji aku dapat handbag free, baju free, kasut free dan macam2 free...
aku jugak yang untung...

muahahahaha...

~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
hari- hari aku ke taklimat...arini pun secara mengejut je...cadang nak bayar duit kete terpaksa cancel, lusa pun ade mesyuarat lagi...adei...
hujan oh hujan...

6 comments:

sI tEDI said...

Alhamdulillah.. sekepala mengeratkan lagi ikatan adik beradik! :)

Nakamura Kazuki said...

hahaha....biasala adik kena mengalah..ustazah...nape nampak makin cunnnnnnnnn n berseri-seri je..hada apa2 ke ni...

blueCITY® said...

salam,
family yg bahagia kan kan
janji kita happy
tahniah!!!
akak ada 10 org adik badik
4 laki 6 perempuan
akak rapat dgn 3 lagi adik2 perempuan
baju tudung leh tukar2 gak
tak kisah
seme leh share
hahahha

Cikgu ILi said...

Dylla....pelik la...Abang Lili?

Ehh muke kome adik beradik perempuan seiras la..

Mmg seiras..

white rose said...

kak tedi~

INSYA'ALLAH...
cume kutu kepala je xde...

muahahahaha...

......................................................................................

senpai~

muehehehe...
cun ke??? rasa lift ni dh tingkat 20 nih...

muahahaha...

sebab.............. :p


......................................................................................

salam kak biru~

btul3x tuh kak...
owh, akak ramai adik perempuan laa ek...saya xde adik perempuan, tu sebab sy manje...

muehehehe...

untung laa leh share tudung...xde masalah kan...

......................................................................................

kak ili,

nyah tu abang lili laa...
kami panggil dia nyah, bukan abang lili... nama penuh dia NURUL JALILI...

seiras ke??? ke beras???

muahahahahaha...

Anonymous said...

salam,

baru sempat singgah hehe.. dah name pun adik beradik ade iras2 la nmpak ceria jee.. dan moga sumenye idup bahgia..:)

insan pendidik..

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors