"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Thursday, April 1, 2010

arini dia melakukan perubahan...

salam semua...
harap2 semua sehat2 belaka yek...

arini aku hapi sebab sepanjang hari ni semuanya berjalan dengan baik...
malah pagi tadi seorang kanak- kanak ribena yang penah aku ceritakan sebelum nih,
mengenai masalah pergaulan dia, hari ni dia telah melakukan 1 perubahan yang menggembirakan aku dan cikgu- cikgu sekolah aku...

pagi- pagi lagi aku dah meninjau prasekolah...aku nye subjek...
bila tengok kanak- kanak ribena tengah makan, aku sembang- sembang dengan kanak2 ribena tuh termasuk laa si AZHAR...

oh, ye...nama dia AZHAR...sedapkan???
kalo tengok muka dia, kira hensem jugak bila dah besar nanti...

mula2 dia tak nak jugak...aku wat laa pose manja kat tiang prasekolah tuh...
aku duk senyum2 kat dia...dia mcm nak bgi respon laa...
muahahaha...

kanak2 dh hbis makan, ktorang masuk laa kelas...tapi si AZHAR ni blm makan...
jadinya dia trus makan sorang2...
ade dalam 2 minit je dia dh siap makan...walhal sebelum ni dia makan punya lama...
kadang2 aku nye kelas dah habis bru dia selesai makan...

sedang aku bercerita kisah Nabi Musa dengan tongkatnya, dia slow2 je datang kat tepi ruang aku bercerita...aku sentiasa memerhatikan dia...dia plak duk usha2 aku gak...

ade hati nak ngorat aku...hahahaha...

secara tiba2 je aku ajak kanak2 g masuk pusat sumber...
rupanya si AZHAR ni dah ada kat belakang aku...
trus aku ajak dia g sama2...dia punya laa suka...
siap cakap, YEAAHH!!!...

terkejut laa aku...aku ape lagi amik peluang laa...
dalam pusat sumber aku bermesraan laa dengan si AZHAR ni...
aku bagi dia buku yang ade gambar2 binatang...
dia suke sangat sampai melompat2 atas kerusi...

aku ajar laa jenis binatang yang ade dalam buku tuh...
bila aku tanya macamana bunyi ayam berkokok, si AZHAR berkokok laa...
kanak2 ribena lain pun suke sangat duk dalam pusat sumber...
siap si AZHAR cakap kat aku nak buku lain...

aku suke laa tengok perubahan dia hari ni...
cikgu habsah pun cakap dia dah mula nak belajar dengan kawan2 dia...
pembantu prasekolah tanya ape yang aku lakukan kat si AZHAR sampai berubah laku...
aku jawab, "SAYA NGENYIT MATA JE KAK..."... muahahahaha...

aduih...memang cabaran sungguh laa nak memupuk semangat kemasyarakatan kanak2 ribena nih...tapi ade sorang dalam sekolah aku ni tak reti bermasyarakat...sape ek...

muehehehehe...

ni aku dapat award dari kak ili, kak ummi & kak masyitah...
TQ yek...


1. Than dan link the person that gave u the award...
tQ kak ili yang sentiasa memberikan aku semangat tuk turunkan berat badan, kak ummi yang aku tak penah jumpa n mengenali secara berFB n blog je serta kak masyitah juga yang hanya kenal dalam blog jugak...

2. state 7 things about yourself.

1. seorang warga pendidik yang hapi go lucky...selalu mengusik cikgu & murid2 disekolah...
~ni cikgu brutal & paling nakal...lalalalala...

2. takleh duk diam, mesti nak bergerak kesana kemari dalam sekolah...
~kira nak bertawaf laa...alahsan mencari kejer...muahahaha...

3. anak yang dimanjakan oleh keluarga...
~sila muntah purple skrang!!!

4. sentiasa berkete kebal kemana saje...
~senang nak berlindung dari penjenayah...muahahaha...

5. sedang berusaha berjuang dalam menurunkan berat badan...
~alahai, kesian kat lemak2 aku ni...kemana laa dorang nak pergi nanti...aku nak dermakan kat korang...ade sape2 nak adopt kan???

6. masih belum menemui cinta hati...
~ade sape2 nak isi borang??? lalalalala...

7. setiap petang bermain bola tampar...
~praktis je...nanti senang nak menampo orang... ngeh...

ok...ni orang2 yang bakal menerima penampo aku...
muehehehe...

kakak2, abang2, adik2...sila amik award nih yek...

kaktedi, kakbiru, liyana uzir, daddycool, cikgu farha, cikgu jinggo, syahbandar, coretan madihah majidah, kak rohani, hencik sahromnasrudin, senpai, cikgu nur, ust, sharif, kirimaru, padzli, azdan, jamar, dikna n ramai lagik...

tak larat aku nak taip sorang2 daaaa...
ok, sila amik award ni ek...
mmuuuuaaaahhhh3x...

~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
esok pagi ade mesyuarat lagi...aku ni dah macam menteri, asyik mesyuarat je...
kalo dapat duit takpe gak...muehehehe...

6 comments:

sahromnasrudin said...

yg no 7 tue yg buat sy gerun tuer..klu sy ada adik lelaki, mesti sy suruh dia isi borang awak tau...:-)

Cikgu ILi said...

Dila..dah agak dah..mesti Ustazah nak cite pasal budak tu dlaam blog...hehehehehe...

Go go diet..go!

blueCITY® said...

salam ros cayang,
sihat ke? cam rindu la plak, ekekek..

wahhh kanak2 ni kdg2 dia nak kita layan dia cam org dewasa taw, nak manja2 gitu, heheheh

K I R I M A R U~ said...

hehe ustazah tahniah.. macam2 ragamkan....
mekaseh bagi award!
hehe

blueCITY® said...

wakakakak.. ros
mesti baca x habis or tak paham tuh
mana da sidia weh, nak mengena jer tuh
ekekekek..
ros, akak rindu la malam ni
tapi rindu kat siapa ya?
jeng jeng jeng
hukhuk

white rose said...

sahromnasrudin~

muahahaha...dah2, kang kempunan nak jadikan sy adik ipo...xpasal2 lain lak jdinye...

muehehehehe...

.....................................................................................

kak ili,
memang nk cite hal si azhar ni le...suke sngt dia dh berubah...arini pun kata kak esah, dia dh nak buat keje sekolah tau...

.....................................................................................

salam kak biru~

tuh la...bdk2 ni akal dh panjang...dh tau ape yg dia nak...bkn zaman kita2 dlu kan...

taknak je, dapat laa rotan seliang...

.....................................................................................

kirimaru~

ko nih mcm chipsmore laa...
leh makan tak???

mueehehehe...

.....................................................................................

kakbiru,

eleh, kura2 dlm perahu, pura2 taknak bgitahu yek...

muahahahaha...

akak rindu ngn sape tuh...
ha, sy tau...

akak rindu ngn sy laa...

lalalalalala...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors