"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Sunday, April 25, 2010

Kehebatan cinta

Adik cuma nak tanya ibu, kenapa begini jadinya? cinta Feb
cid:1.3866355333@web43415.mail.sp1.yahoo.com
Bu, adik Cuma ingin bertanya…
Rasanya ibu tak akan mampu menjawabnya. ..
Ibu ingat 14 feb tak
Malam tu ibu ada janji temu
Ibu jumpa jejaka tu
Ibu kata dia cintakan ibu

Benarkah bu?
cid:2.3866355333@web43415.mail.sp1.yahoo.com

Dia puji dan puja ibu
Dia rayu dan belai ibu
Katanya cintanya hanya untuk ibu

Benarkah bu?
cid:3.3866355333@web43415.mail.sp1.yahoo.com


Ibu terkhayal dengan bujukannya
Ibu terbuai dalam bicaranya
Ibu terlena oleh bisikannya
Benarkah bu?
cid:4.3866355333@web43415.mail.sp1.yahoo.com

Ibu tak kisah dia peluk ibu

Ibu izin dia sentuh jasad ibu
Ibu puas dapat buktikan setia ibu
Macam dia kata.. mahu bukti cinta dari ibu
Tapi benarkah bu?
cid:5.3866355333@web43415.mail.sp1.yahoo.com
Masa berlalu,
Hari ini lepas 9 bulan...
Pohon yang ibu dan lelaki tu tanam telah membuahkan hasil
Hari ini buah cinta kalian telah terzahir
Hari ini bukti kasih jejaka itu pada ibu telah lahir...
tapi benarkah bu?
cid:6.3866355333@web43415.mail.sp1.yahoo.com


Kenapa dia tidak sama menyambut kami?
Kemana dia telah pergi tidak azankan kami?
Mengapa ibu pun benci kami?
Sedangkan inilah semaian tanda cinta kalian?

Mengapa ibu?
cid:7.3866355333@web43415.mail.sp1.yahoo.com

Tak terasakah sakit dan perit
tak berbakikah kasih dan sayang dan
Tidak lagi kah ibu berTuhan?

Benarkah ibu?
Benarkah begitu?
cid:8.3866355333@web43415.mail.sp1.yahoo.com

adik cuma nak tanya je bu.....
cid:9.3866355333@web43415.mail.sp1.yahoo.com

Renung renung kanlah !!!

-Bila seronok, aku cari....pasanganku
-Bila sedih, aku cari....Mak
-Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
-Bila gagal, aku ceritakan pada....Mak
-Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
-Bila berduka, aku peluk erat....Emakku
-Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
-Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....Mak
-Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
-Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"
-Selalu.. aku ingat pasanganku
-Selalu.... Mak ingat kat aku
-Bila-bila.. . aku akan talipon pasanganku
-Entah bila... aku nak talipon Mak
-Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
-Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak
-Renungkan:
-"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...
-bolehkah kau kirim wang untuk Mak?
-Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".

-Berderai air mata jika kita mendengarnya. .......

-Tapi kalau Mak sudah tiada....... ...
-MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....

-Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
-berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
-berapa ramai yang sanggup. mengantikan lampin ibunya.....
-berapa ramai yang sanggup..... membersihkan najis ibunya...... .
-berapa ramai yang sanggup..... .. membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
-berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....

-Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......
-"Jika kamu menyayangi ibumu, "forward"kanlah Email ini kepada sahabat- sahabat anda.

1 orang : Kamu tidak sayangkan ibumu
2-4 orang : Kamu sayang ibumu
5-9 orang : Bagus! Sayang jugak kamu kepada Ibumu
10/lebih : Syabas!Kamu akan disayangi Ibumu

~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
penat...lagi penat bila ada seorang blogger suh aku jaga kata2 aku...
oke, jom kita test ujian BM...look sape yang lulus...
~lalalalala... :p

8 comments:

sahromnasrudin said...

entri kali ini benar2 menyentuh perasaan..tahniah..suatu entri yg baik..

white rose said...

bkn sy yang tulis...
sy dpt dri email...
ntah sape yg hantar...

blueCITY® said...

salam rose,

itu cinta nafsu
gini la jadinya..

kenapa?
ada yg ngamuk ke?
hmmm

sabo sabo

white rose said...

salam kak biru...

ha'ah cinta nasfu kan...

urm...biasala,
budak baru jdi blogger,
dah menunjukkan belangnya...

malas nak layan...

emo sngt2...
hahahaha...

tun begia said...

kasih ibu membawa kesyurga, kasih bapa takde tolok bandingnyer,

salamm,

jane said...

dua2 saya takde ustazah
nak pelok ustazah yg gebu buleh?




muahahhahahah

white rose said...

tunbegia...

dah ckp, bru bgi salam...
eeeiii...dia nih...
cubit kang...
~lalalala...

teringat kat lagu nih...

"Kasihnya ibu membawa kesyurga, kasihnya ayah tiada tandingnya..."

white rose said...

owh,yeke jane...

sowi ek...

ok, mai pelok2 akak nih...
jgn risau...
setiap perkara, ada hikmahnya...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors