"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Tuesday, April 27, 2010

kod makanan...

salam semua...
arini tiada yang berbeza...

syukur alhamdulillah, masih diberi peluang tuk bernafas...
masih lagi boleh berblog n melayan kerenah manusia...

semalam kat umah kecoh pasal kes pecah umah...
dua buah rumah kena ceroboh oleh penyamun...
anak kepada arwah jiran kami jugak...

penyamun siap potong kunci pagar tuh...
xde sape lak yang dengar...
sedar2 je waktu subuh tengok2 semua dah berterabur...
yang dicuri laptop n 2 hp...

masa tu penyamun nak pecah umah lagi satu,
bile tuan umah terjaga disebabkan bunyi loceng, trus penyamun cari umah lain...
memang rezki dorang jugak pada pagi tuh...
kejadian sekitar jam 5 pagi...
memang time nyenyak tido tuh...

alahai...apa nak jadi skrg ni...
duk di umah pun dah tak rasa selamat...
alahai...


~ kod makanan yang mempunyai kandungan berteraskan lemak babi tulen ~
sila save dan perhatikan kod makanan harian kita...
mudah2an dengan adanya kod ni memudahkan cara pemakanan harian kita...
insya'Allah, mudah2an...


~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
tido awal sebab sedang rasa sakit kepala...
nite semua...

8 comments:

Kunang-Kunang said...

Salam White Rose,

Semoga kita lebih berhati2 dalam pemakanan. Terima kasih atas perkongsian ini.

sahromnasrudin said...

saya hairan..smpi skrg pihak berkuasa tak berani nak dedahkan kod makanan ini di dada akhbar??kenapa erk....

Cikgu ILi said...

Eiiii riso le area Kg. Gajah tu...
Masa Jumaat lepeh Kak Ili n Kak Zu lepak umah Kak Aisyah..Kak Aisyah cite mmg banyak kes pecah umah.

yangyuyu said...

skang memang ramai org jahat, sebab tu kita takleh kedekut beli alat keselamatan bagai..

white rose said...

salam kak ani,

insya'Allah, smoga kita berhati2 dlm pilihan harian kita...ni pun ada kawan sy yg bgi...

........................................................................................

sahromnasrudi~

xtau laa sy...agaknya taknak jualan2 yg menguntungkan tu semakin merosot...xtau nak cakap apa dah...

hehehe...

........................................................................................

kak ili~

dimana2 pun riso kak...bkn smua dh selamat...duk pekan pun berisiko, ni kan pulak di kampung...
berdoa & bertawakkallah kpd Allah...

........................................................................................

kak azza~

dpn muka baik, blkg Masya'Allah, hanya Allah je yg tahu...berhati2lah...

qaseh mas said...

salam white rose

tq ya atas perkongsian ini.:)

Yasminhamid said...

bilik guru sekolah saya dipecah masuk ujung minggu lepas..
terima kasih kongsi kod makanan tersebut..

white rose said...

salam kak mas...

sama2...ni kawan sy jugak yg bagi...terima kasih jugak kt dia tau...

........................................................................................

kak min,
yeke...truknye...
ape yg dorang cari dlm bilik guru tuh...

sama2, kita kongsi bersama juga...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors