"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Tuesday, May 25, 2010

kemusykilan sudah hilang...

salam semua...
semalam & arini aku telah ditag...

sok2 laaa aku jawab ek...
ni ari aku mahu cerita sama darahku...

ptg tadi aku g farmasi tuk pastikan aku bebas dari gejala "kencing manis"...
masa aku isi minyak, sempat aku menegur seorang misi yg berpakaian misi laaa...

aku tak kenal dia, dia tak kenal aku...
secara baik aku trus tegur...

aku critakan situasi yg berlaku semalam...

misi tu menjawab, tiada kaitan darah dengan semut...
nak tahu kita ni "kencing manis" ke tak, letakkan air kencing kita dikawasan semut...
bila semut datang, bermakna kita disyakki penyakit "kencing manis"...
darah tiada kaitan...mungkin minyak gamat menarik minat semut tuk datang...
cubalah pergi cheq...

terima kasih pn. misi...

muaaahhkss...bgitu berani aku bertanya kat misi tu...

xpe, janji aku berpuas hati...
nak kukuhkan kepuasan aku ni...aku pergi laa farmasi tuk cheq...
kalo aku g klinik, pastinya berjam2 kena tunggu...
1 seksaan wooo...

setelah dicheq,
ALHAMDULILLAH...darah normal...
bebas dari gelaja "kencing manis"...

sempat jugak aku cheq tahap darah aku...
ALHAMDULILLAH...darah stabil...

~ mesin yang canggih dimasa kini ~


jumlah bayaran = RM4.50 je dalam masa 5 minit...

so, pastu makan nudget kepi...
~lalalalala...

mau tido...nite...

~
wHite R
osE ~
''''''''''''''''''''''''''
sudah baik dengan si "dia"...tak majuk dah...
hati sudah senang...~lalalalala...

10 comments:

K I R I M A R U~ said...

hehe semut pon bleh kesan kencing manis...kat blik saye ni bnyk semut... mungkin saya yg manis... lalala~~ =)

taking care kak...=)

Abd Razak said...

Salam..

Best pe semuat boleh kesan kesan manis free of charge..:)

Maaf bertanya, boleh saya tahu nama kumpulan nasyid dan tajuk lagunya yang ustazah letak di sini..

white rose said...

CIKGU~

hahahahaha...
lawaknye...ko kan mmg manis bertunang...

u 2, take care...

white rose said...

salam en. abd. razak~

mmg best pun semut dtg...
tandanya sy ni manis...
miahaha...

ni kumpulan nowseeheart, tajuk lagu ku harap cinta...

sahromnasrudin said...

perasan tak semua misi biasanya comel2 dan kuit miut dgn pakaian puteh mereka..tapi ada gak yg garang mengalahkan singa betina huhuhuhuh

yangyuyu said...

oo kumpulan nowseeheart..sedap lagu ni..

lega takde kencing manis dylla..tambahkan manis dlm senyuman ok:)

Yasminhamid said...

itu tandanya tuan punya darah yang manis... kan?????

alfa juliet said...

memang aku pun dengar kencing je semut hurung, darah tak....

skang dah bleh makan donut balik lah..hehe

Cikgu ILi said...

Nasib semut tu hurung darah...baru tuan darah insaf nak check..tenkiu semut...

:)

white rose said...

ok semua...TQ sudi komen disini...
diharap anda hdup dlm aman damai & sehat sejahtera...

insya'Allah, ada rezki kta layan komen disini...

salam...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors