"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Thursday, September 2, 2010

jom cerita pasal kuih raya...

salam semua...
selamat pagi MALAYSIA...
semalam g t.intan membeli barang2 tuk membuat kuih...
ramadhan kali ni membuatkan aku rajin sesangat nak buat kuih...

sila gelakkan aku secara kuak lentang ye...
hahahaha...

tak banyak kuih yang aku nak buat pun...
malam tadi dah siapkan 1 jenis kerepek...
kerepek pedas ala2 popia...(aku yg letak nama kerepek ni sebab aku yg buat)
dapat 2 balang sederhana...

malam lusa nak buat kerepek pisang plak...
malam seterusnya nak buat biskut semperit & buah rotan...
yeeeehaaaaa...

jom tolong aku buat kuih...

~ busdey khaleesya 30/08/2010 ~
anak buah no. 8 

~ malam ni ade majlis berbuka puasa dengan warga sekolah... ~
Myspace text generator

5 comments:

sahromnasrudin said...

salamz ziarah..minta maaf tegur..blog awak berat cikit la..lambat nak loading..harap awak buat sesuatu takut org nak anta komen, rasa payoh plak...maaf ye kalau bahasa saya kurang enak...

ana said...

rajin betul...buah rotan tu susah nak jumpa skrg ni, pandainyer buat...nnti tunjuk la cara2nya dlm blog...

imma`jamal said...

Salam Dila.. haa nmpknye Sahrom terlebih dahulu dah tegur. akak br nak tegur.. btul la blog dila berat sgt. lmbt nk loading..

hamboi² rajinnye anak ara ni buat kuih raya.. meh pos skit kat akak. bukan ssh pun nk pos.. bg je pd kak efa hikhikhik :))

Yasminhamid said...

amboi... rajinnya... banyak tul buat kuih.. betul la..lama tak makan buah rotan tu.. la ni susah nak dapat kuih tu..

sahromnasrudin said...

salam...masih berat lg tp ada perubahan..mungkin widget kartun yg bergerak2 tue awak kne buang kot coz saya rasa mende nie yg buat blog jadik berat...pic ok takde mslh cume widget kartun yg gerak2 tu mcm ada problem cikit...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors