"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Tuesday, October 26, 2010

bercerita kisah hantu...

Salam semua...
semalam aku sembang2 dengan kawan aku...
dia cakap adik dia dah kawin & sedang mengandung 3 bulan...

adik dia & suaminya pindah rumah lain...
9 hari semasa berada di rumah baru, xde ape2 lagi...
masuk hari ke 10, adiknye mimpi yang macam2...
mimpi ada orang tanam bende dibelakang rumah sewa dia...
bila dia mengadu kat maknya, mereka berusaha laa cari orang untuk memulihkan rumah tu...

maka terjadi laa cerita yang orang tu berjaya menangkap kesemua hantu2 yang ade dalam rumah tu...
kemudian disimpannya dalam botol kaca...
sehari sebelum nak buang di tempat yang lapang,
adik beradik kawan aku ni menggatal tangan nak amik gambar...
sedangkan bila dilihat dengan mata kasar, botol tu kosong je...

masa nak amik gambar, adik dia tertekan button camera handphone,
sekali imbas ternampak macam2 jenis hantu dalam botol tu...
jadi, adiknye buat lagi sekali...
memang real...semua yang ade kat situ tengok dalam kamera handphone adiknya...

hantu yang paling ditakuti rupenya adalah hantu INDIA...
warnanya sangat2 hitam, bibirnya sangat2 merah & kepalanya ade 1 tanduk (mcm tanduk badak sumbu)...
siap hantu tu jelir lidah kat dorang...
ade hantu berbulu- bulu & macam2 lagi...

masalahnya mereka tak bole rakam, bila rakam, ramakan hanya kosong je...

korang pernah tengok botol2 yang dikatakan penuh hantu dalam tu?
kalo korang ade tengok, korang cuba tengok guna kamera hp...
manalah tau ade REZKI , korang dapat tengok puas2...
pastu bawak mimpi...YEEEEEHAAAAAAAA...!!!

tapi yang memusykilkan aku ialah hantu ni...
aritu hidung & misainya besooo...

ni dah hilang hidung & misainya yang besooo tu...
gigi dia pun dah jongang...

hahahaha...

korang kenal tak hantu nih???





~ CHAAQQQQ....!!! ~



~ kanak2 ribena exam arini... ~

12 comments:

sahromnasrudin said...

itu hantu yang suka main2 hantu ke???
cikgu myri sebenornya gi mana? dia gi haji ke? lama ke dia tinggalkan sk sg galah? huhuhuh

Yasminhamid said...

kalau boleh tengokpun.. akak tak nak tengok....

white rose said...

pokcik sahrom ~ salam kembali...
dia g kursus laa kat klang...pepagi sok dia bergerak kesana...jangan risau...hahaha...

kak min ~ sy pun...jangan le saje2 nak tengok...

Abd Razak said...

Salam...

Tak naklah tengok benda tu..:)

white rose said...

salam kembali ya ust...
katakan tak nak...

beautiful_rose said...

gambar antu kat bawah tu mmg seram.
okay nak tutup muka guna selimut =p

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

hantu lawak namanya tu..

ana said...

tak mo tgk hantu...takutttt!!!

sahromnasrudin said...

ohhh..cikgu myri p kampong sy ke???

white rose said...

b_rose ~ meh pinjam selimut...hahaha...

kak rina ~ hantu lawak? hahaha...xdenye...

kak ana ~ aik, takkan tengok sy pun takut? hahaha...

pokcik sahrom ~ ntah, xtau la dekat dgn kampung pokcik...tapi stahu sy dia g kursus di klang...

therosputih said...

i follow yer...kembar tak seiras...=)

white rose said...

okey...kembar...hahaha

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors