"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Wednesday, October 27, 2010

menjawab TAG bukan TEG...

Salam semua...
aku telah di TAG...
yang pastinya korang nak ke baca TAG aku ni???


ok, thank kepada puan muda beranak dua kerana menghadiahkan aku sebuah TAG yang begitu berharga...


Ceritakan 25 benda berkaitan dgn diri anda (ala2 biodata masa sekolah rendah):

1. yang pastinya BUJANG...(sengaja letakkan no. 1)

2. suka mengusik orang...(tak kira tua ke muda ke, semua aku bedal)

3. pantang org amik hanger aku...(aku tuntut sampai dapat)

4. berasal dari perak...anak jati ELEPHANT VILLAGE...(komersil nama kampong aku tu)

5. adik beradik 8 orang...aku anak no. 7...

6. suke bawak kereta...(bile penat, aku suh orang lain bawakkan...hahaha)

7. ada lesen memandu sejak 2002...(awal dari orang yang TAG aku nih...BERLAGAK!!!)

8. terlampau peramah sampai orang tak larat nak layan...

9. suke pakai stoken warna warni & macam2 corak...

10. dalam handbag macam2 ade...kadang2 penutup botol susu anak buah aku pun ade...hahahaha...MITALI sungguh aku ni

11. kejap2 suke berblog, kejap2 suke melayan FB, kejap2 layan games...kejap2 TAK LAYAN SEMUANYA...hahaha

12. tak reti sangat memasak...kalo masak, aku maen bedal je...janji MAKAN!!!

13. suke main tarik2 rambut...tarik sehelai2 sampai gugur...(lama2 botak la aku)

14. adekalanya rajin berhias, adekalanye MALAS...paling banyak adalah MALAS...

15. sehari mesti minum air kosong 1.5L atau 2L...(paling sikit 1L je)

16. paling sukar nak pilih baju untuk dipakai pada esok hari...

17. aku suke jadi CIKGU...bkn kerana keturunan aku CIKGU, tapi jiwa aku adalah CIKGU...

18. sampai sekarang bercita- cita nak jadi POLIS...aku suke weiii...

19. tak penah naek kapal terobang sampai skrg...insya'ALLAH bln 12 ni merasa le aku kalo ade rezeki...

20. paling digemari menjaga anak2 buah aku...bila time2 seronok, aku buli anak2 buah aku...

21. time berblog aku pastikan ade 1 atau lebih gambar bagi menyempurnakan tajuk entry aku...


22. makan bila rasa lapar...(semua orang macam tu...hahahaha...)

23. paling tak suke adalah bau lipas...bau lipas bole menyebabkan aku MUNTAH...

24. jarang menangis...bila setat menangis, tak berhenti sampai dekat 2 jam...(PEMBOHONG!!!)

25. AKU NAK KAWIN DALAM USIA 25 tahun...tapi zaman tu dah lepas...aku tggu laa sampai umo 52 tahun...xkesah la...



kena tag 25 org...

aku taknak TAG sape2 pun...
korang jangan pandai2 nak amik TAG ni...
biar aku jadi PENAMAT kepada TAG ni...


hahahahaha...


~ muke orang kena TAG ~




~ minggu depan bermula laaa training persembahan kanak2 ribena ~

11 comments:

Amni said...

akak... aku tag akak jugak.. tak perasan ke? tag yang sama ler.. hehehe..

sahromnasrudin said...

huhuhhu..bile dah kne tag..kne la pakai name tag hahahahah

Nur Misnan said...

salam BRP
adusss.. aku tak jawab lagi
Tag dari kapten Juliet..

soon kot.. kau nak Tag sendiri ke cik putih?? huhuhuhu

Abd Razak said...

Salam...

Kalau naik kapalterbang nanti sediakan gula-gula, penting pada waktu kapalterbang nak naik dan nak turun...

therosputih said...

i like info no 14...hehehe

white rose said...

amni ~ naseb baik TAG ko sama...senang aku jawab semuanya sekali...hahaha...

pokcik sahrom ~ ni bukan entry dalam sekolah... ~lalalalala...

kak nur ~ salam kembali kak...
dah org TAG sy, taknak laa sy TAG diri sy pulak...sy TAG akak nak tak??
hahaha...

white rose said...

ust razak ~ salam kembali...
nape kena ade gula2? takut sy gayat ek??? insya'Allah, takde gayatnye...

therosputih ~ hahaha...ko xde koje lain ke nak suke2 no.14 tu???

ummu said...

salam white rose
akak pun dulu bercita2 nak kahwin masa usia 25 tapi tak sampai jodoh lagi masa tu.
moga2 white rose dapat jodoh yang baik secepat mungkin.amin

tukang karut said...

52?tk agk2 la ko ni.kn aku ader!hahaha

Adlina Husaini said...

bab jodoh2 tu ahkak doakan ko cepat dapat jodoh, tapi ko jgn berdoa je, kena usaha sama...

eh situkangkarut dah offer tu..hamboiii

white rose said...

kak ummu ~ salam kembali...hakhak...
insya'Allah, mudah2an...amin...

TK ~ aku target smpai itu je umo aku...kalo xde rezki, aku redha je...
ko nak? jadi bini ko nombo bape?

kak ina ~ insya'Allah, thanks ye kak...

si tukangkarut tu dah berbini kak wei...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors