"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Thursday, October 28, 2010

ROH NATERAH...

Salam semua...
haaaaa, ni bukan kisah novel atau kisah hantu...

jeng,jeng,jeng...

~ DRAMA BERSIRI ROH NATERAH ~
eh, ape kaitannye dengan entry aku ni weii...

owh...ni drama yang dorang shooting kat sekolah aku tahun lepas...
punya lama aku tunggu, dorang kata hujung bulan 12 tahun 2009...

rupe2nye baru je 2 minggu disiarkan...
kat TV2, 12.30 - 1.30 tengahari, setiap hari selasa dan rabu...

~ pelakon lelaki memainkan watak ayah kepada hero dalam cite ni ~
2 orang budak pakey baju singlet tu anak murid aku...

dorang shooting kawasan belakang sekolah aku sampai laaa ke kawasan sekolah berhampiran sekolah aku...
ramai jugak pelakon yang ade...
dorang shooting ni masa bulan puasa tahun lepas...

so, ade la pelakon2 yang membeli juadah ramadhan...
orang kampong aku JAKOOONN lee sikit...
hahahahaha...

~ nurul elfira loy & tukang penjaga pelakon ~
hahaha...aku tak tau sape name tukang penjaga tu...bukan pemes puunn....
scene ni dah disiarkan minggu lepas...

hampir semua budak2 lelaki tahap 2 di sekolah aku berlakon...
watak tambahan je...jadi le...
tu pun dapat RM20 hengget sorang tau...buat belanja raya...
sekolah aku pun dorang bagi jugak duit...(bukan rasuah ek...bayaran bil leterik yang dorang gunakan)

~ scene dipadang waktu main bola sepak ~ 
naseb baik cuaca mendung je...kalo panas, tak tau laaa...

 ~ bangunan lama menjadi pilihan ~
yang ramai2 tu anak2 murid aku laa...

~ beginilah cara dorang shooting ~
kejap je, dorang dah pakar...
kami pun pakar jugak...pakar TENGOK!!! hahahaha...

haaa, nanti korang kalo berkesempatan tengok la...
ala, aku tengok sebab nak tengok tempat2 sekolah aku & anak2 murid aku je...
bila watak & tempat tu dah disiarkan, aku tak tengok dah...

hahaha...ade hati ke aku nak tengok drama bersiri nih?
sowi ok, aku tak suke ternanti2...
keh,keh,keh...

YANG PASTINYA...aku tak berlakon pun dalam drama ni...
dorang tak memerlukan watak GURU...keciwa mak teh nih...

cogankata entry hari ini,
"BELAJAR TANPA GURU IBARAT POKOK TANPA AKAR..."
bergurulah dengan sebaik- baik guru jika kamu mahu berjaya...

~ sok aku nak ke KL... ~

18 comments:

Yasminhamid said...

itu sebabnya ko tak tengokk.. sebab ko tak berlakon sama.. hihihi...kalau tak harus ko bertenggek jer depan tv tiap hari selasa dan rabu kan???

white rose said...

kalo sy tengok, kelas sy tertinggal le kak...nak plak budak2 tgh exam n...mane nak tengok...

ana said...

la nape x belakon sekali...rugi la! klu tak leh minta sain...WR nak sainnnnnn!!!!!!

white rose said...

dah mintak, tapi dorang kata xde watak GURU pun...hiyaa, sedey betul masa tu...la ni xsedey dah...kalo tak, glemer sy ni kan...hahaha

Nia said...

hisyk,..menda la diaorg nih. watak guru tu penting ape...takpe dik, lain kali lak.

white rose said...

huwaaaaaa..sedey...
xpela kak, tak berlakon pun sy dah glemer...hahaha...(BERLAGAK!!!)

sahromnasrudin said...

wahh!!!! cedihnya..nk tgk awak berlakon..nape diorang tak panggil awak..kijam sungguh la depa nie...len kali, kne letak syarat ustazah mesti diberi watak tambahan tau huhuhuhu

Amni said...

masa sekolah rendah dulu, ada gak orang guna sekolah kitorang untuk berlakon.. tapi kitorang budak tahap 2 tak ikut laa... tengok dari jauh je... huhu

beautiful_rose said...

owh,masa beberapa bulan lepas de gak org berlakon kt kolej tpmt aku belajar dulu...citer tu dah di tayangkan pon kat astro...

tak silap tajuk citer tu "KITA" scha al-yahya berlakon masa tu...

Amieynna Amin said...

kalau akak blakon baru la kita nak tgk..
hehehe...
jom la kak kite berlakon.. hahahaaa

ummu said...

salam WR
sure akak minta aotograf WR kalu WR Berlakon.
cantik sekolah WR tuu

alfa juliet said...

akak pun tak sempat tgk..balik rumah dah 1.30, bagi anak2 tido dah 2.15.bila masanya ntah lah

enhear said...

cantik gak banggunan lma tu..
ni kat mane ek..;)
sory ye.. baru ja follow akak..
ketingglan sikit

Hunny said...

sipi2 jer aku kawan dgn artis..:P

therosputih said...

huh...sipi2 tuh...kalau tak dah berkermbar ngan artis ai nih...kuikuikui

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

fames student2 tu ek..


* kedai kakak tu sebelah kfc lama ke kat bdr baru?

Abd Razak said...

Salam...

Nak tgk ustazah jadi pengarah lak..:)

Lady SharpShouter said...

haha.takpelah kak.kot2 ade bayang sipi2 akak kat dlm tivi nun. haha :)

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors