"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Saturday, October 9, 2010

Menantu Hantu

Ada satu famili. Satu hari sedang menantu lelaki tengok TV, bapa mertua lalu di depan. Tiba-tiba bapa mertua rebah sambil memegang dada. Apa lagi, kelam-kabutlah si menantu. Isterinya dan emak mertuanya pun menerkam ke arah bapa mertua sambil pegang-pegang dada bapa mertua. 

Bapa mertua tak bergerak, senyap saja. Bertambahlah gabra semua yang melihatnya. Emak mertua menyuruh menantu mengajar bapa mertua, yang di atas ribanya itu mengucap. Dia gabra, sampai isterinya pun tolak-tolak bahunya suruh cepat lakukan. Emak mertuanya ulangi lagi suruh dia ajar mengucap. 

Dalam gabra itu, si menantu pun dekatkan mulutnya ke telinga bapa mertua sambil berkata: "Ma Rabbuka! (Siapa Tuhan kamu!).." Kuat juga dia sebut, hingga terkejut emak mertua bila mendengarnya. 

Tiba-tiba bapa mertua tersedar dan terus berkata: "Bila masa kau jadi malaikat ni? Aku belum mati lagi la..".

~ sok sekolah wei ~

18 comments:

Abd Razak said...

Salam...

Nakal menantu tu..:)

makdara TERdiva said...

so sweet la menantu tu..haha!

ahmad humairi said...

salam,

...hah! kan dah sedo..

itu macam aji bakhil ping san tu...

sahromnasrudin said...

lor..apsal menantu tue tak imamkan solat jenazah je walau pak mertua tak pi lg..mane tau..pak mertua leh insaf hehehehe

alfa juliet said...

hehe lawak..mana dpt cerita ni dek non

imma`jamal said...

kaaahhhh3.. boleh sakit jantung pak mertua dapat menantu mcm ni :))

Nur Misnan said...

salam BRP..
memang nakal ler menantu tuh
huhuuhu.. tapi nakal2 pun cute juga
bergurau dgn bapak mertuanya..

kalau semua menantu perangai mcm nih
setiap malam kalau isteri
tak sedar dikejutkan dimain2 plak
soalan MARABBUKA..pukul mana suka

Nia said...

hahaha,..org suruh ajar mengucap,..apeda..hehe

white rose said...

pokcik razak ~ salam kembali...
sy pun bakal menantu yg nakal...
hahahaha...

MTD ~ sy pun bakal menantu yg sweet jugak...yeeehaaa...

cikgu humairi ~ nseb baik bkn aji bakhil...kalo dia pak mertuanya, sah2 kena denda ketuk ketampi...

ana said...

hahahaha...menantu sapa la tu???

white rose said...

pokcik sahrom ~ kalo dia IMAM kan solat jenazah terus sure dia baca niat puasa...hahahaha

kak azza ~ dlm internet loooo...
lawak btui...sy gelak sorang2 dpn PC...

kak imma ~ bkn takat sakit jantung, sgala sakit keluar...hahahaha...

kak nur ~ salam kembali...
hahahaha...tengah2 malam si suami gerakkan isteri tetibe dia ckp "MARIBUKA"...
hahahaha...

kak nia ~ ni bapak mertua nak ngetest menantu kak...

white rose said...

kak ana ~ menantu hantu...hahaha...

tukang karut said...

saper nk amik aku jd menantu?aku pandai ajaq org ngucap woo!!!

white rose said...

xde sape nak loo...pak mertua tengok ko terus innalillah...

Amieynna Amin said...

menantu tu nak sedarkan bapak mertua die..
haha..
tapi lawak bila bapak tu leh bangun balik..

white rose said...

bapak mertua dia nak uji sejauh mane kebolehan menantunye...
hahaha...

luahfikiran said...

SALAM,
LF PUN TERFIKIR BAPAK MERTUA NI MUNGKIN NAK TEST AGAKNYA ! LAIN KALI, KALAU BETUL2 KENA SERANG JANTUNG. MUDAH NANTI MENANTU NAK TOLONG ! APAPUN, NASIB BAIK JUGAK LF TAK DAPAT BAPA MERTUA MACAM INI !

white rose said...

LF ~ salam kembali...sebenarnya ramai PAK MERTUA & MENANTU mcm ni...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors