"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Monday, October 4, 2010

SPM datang lagi...

Salam semua...
aku kelam kabut...
aku terlewat masuk kelas...

kelas dah bermula...
dah la nak dekat SPM, tapi aku boleh pulak datang lewat sekolah...

bila dekat je dengan kelas,
terdengar suara cikgu yang paling garang dalam sekolah...
sahnye, aku tak masuk kelas dah...
terus aku menyorok dalam kelas sebelah...

sekali tu aku terdengar cikgu tu panggil nama aku...
terkejut aku...
macamana dia tau aku ade kat sebelah???

tetiba kawan aku cakap,
"DYLA, SPM DAH DEKAT...TINGGAL BEBERAPA MINGGU JE LAGI...KO NAK GAGAL LAGI KE???"


"EH, BOLEH KE KITA NI YANG DAH GRAD AMIK SPM LAGI???" ~aku la tu...

sekali tu,
"UMI, BANGUN SOLAT...DAH SUBUH..."

cisss...hampangas anak buah aku...
tengah syookkk nak ending mimpi, dia gerak aku suh solat...

ha, tu la...suh basuh kaki sebelum tido tak nak...DEGIL lagi!!!

~ CONVO 2008 ~
budget zaman kekurusan aku la tu...hahahaha


 ~ mahu cuti lama2...pastu kebingungan tak tau nak buek apo...hahaha ~

9 comments:

sahromnasrudin said...

salam..cantik jubah tue..dr ipt mane????

Amni said...

heee.... berjaya jugak kan kak? congartulation! =)

ana said...

graduate mana?..lain kali basuh kaki ye sblm tido...

Nia said...

saya sgt tak suka spm...huhu..satu penyeksaan.

tukang karut said...

apsl sumer gmbaq grad kena amik dpn buku?

Abd Razak said...

Salam...

Macam jubah konvo UTM jer, tol ker?

white rose said...

salam...

wei, ni convo cikgu la...
bkn keluaran ipt mane2 pun...
just budak maktab yg comeiii gitu...

hahahaha...

azza said...

sebelum tido cuci muka,tangan dan kaki..lagi baik mandi lagi..he..he..hee

white rose said...

OoOok kak azza

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors