"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Monday, October 18, 2010

Tahap keyakinan diri yang tinggi membuktikan seseorang itu sudah berkahwin, betul ke???

Salam semua...
ni lah tajuk entry aku paling panjang...

hahahaha...

baru2 ni aku pergi kursus yang diadakan di hotel seri malaysia, ipoh...
sepanjang kursus ni biasa2 je pada aku...
sebabnye saban tahun mesti aku pergi kursus...
so, xheran la...

cume yang membezakan keadaannye aku pergi atas nama "PENDIDIKAN SENI VISUAL"...
walhal cos aku lain...hehe...
malu i...

disana aku diBULI SECARA RELA...
hahahaha...

hari terakhir aku menjadi presenter bagi kumpulan aku...
kumpulan pertama membentangkan hasil kerja...

dengan tahap keyakinan yang tinggi, aku membentangkan hasil kerja tanpa rasa segan...
hahahaha...

maka terpancul laaa ayat...
"Fadzilah, anak dah berapa? suami kerja apa?"...

pergggghhh...aku jawab soalan sebijik2 laaa...
"anak ade 11 orang dah...suami xde..."

hahahaha...

pastu baru ade yang menyampuk...
"Kak, dia ni bujang la...muda lagi...baru 26..."

cisss...tak dan aku nak sambung drama aku...

rupa2nya ade salah seorang ahli kumpulan aku bagitau,
orang tengok keyakinan diri kita tahap mana...
selalunya orang bujang segan, malu2 nak berhadapan dengan khayalak ramai...
so, mereka menganggap aku sebagai ibu yang mempunyai keluarga yang sangat bahagia...

hahahaha...

aku tak percaya dengan statement ni!!!
tahap keyakinan xde kaitan dengan soal bujang atau dah kawin...
sesiapa saje boleh berkeyakinan tinggi...

tukang karut...ko xyah nak berangan...ko dah kawin...
kah,kah,kah...

~ hati tawar bila seseorang menunjukkan sikap acuh tidak acuh ~

19 comments:

sahromnasrudin said...

ada benarnya, itu..mereka yg dah berkahwin biasanya mempunyai tahap keyakinan yang tinggi selain pendapat yang agak keras dan kritis..walau bagaimanapun, bukan semua begitu..lihat juga tahap pendidikan mereka selain cara mereka disosialisasikan..

ahmad humairi said...

salam,

aku ngaku je...
aku belum kawen lagi....

(gah, gah, gah...gelak moden)

ana said...

mngkn jugak betul...sbb tak takut buat salah sbb fikir klu salah pun tak malu...ala yg bujang2 ni adik2 jer! hahahaha

Yasminhamid said...

iyer ker??walaupun akak dah kawin.. tapi akak ni pemalu gitu...kwang kwang kwang..keyakinan berdepan ngan orang tak berapa nak tinggi...

alfa juliet said...

tak betul tu dik..akak tak sokong statement tu..

~ayu.oyie.yuna~ said...

yeke camtu...x kot..xleh wat kesimpulan camtu kot..;)

white rose said...

pokcik sahrom ~ tu pandgan sestengah org...bagi sy, ia tak betul...bukan semua yg dah berkahwin berkeyakinan tinggi, bukan juga yg bujang xde keyakinan tggi...

ckgu humairi ~ salam kembali...
hahaha...statement beranik matik tuh...

kak ana ~ xde maknenye...hahaha...

kak min ~ look...akak yg dah kawin pun malu2 mcm org bujang...hahaha...

kak aza ~ sy pun tak setuju...

kak ayu ~ tu org yg memandangan dari segi ape ntah agaknya...sy pun tak setuju...

K I R I M A R U~ said...

wow... 2 dah ada tanda2 bau nasik minyak la tuh.. ehehe

white rose said...

kakakakaka...agak2nye nasik minyak brand ape ek?

beautiful_rose said...

keyakinan diri bukan di ukur dari segi status seseorang.

Amieynna Amin said...

xbetul pun.. xsokong statement tu..
saya konfiden je..
heehheheee...
tahap konfiden bukan penentu anda dah kawen ke x..
ia boleh disemai.. cewaahhh

Adlina Husaini said...

deq,sian betui laa sapa yg wat stetmeng tuu

sgt la tak betui kan deq

sian ko, punya la bersemangat, patutnya dipuji keberanian ko nak bentang paper tu, utk patut dicontohi..

bukannya dikaitkan ngan kawen ke dak lagi..

Amni said...

tak jugak.. ramai je yang single tu confident.. dan ada jugak yang tak confident langsung bila dah kawen.. ikut orang jugak la kan kak... hehe...banyak tul anak dia! =P

Amni said...

Anak kucing eh? hehehehe...

white rose said...

B_rose ~ btul tuh...keyakinan diri adalah hak masing2...

mina ~ cewah...ang boleh kawin dah tu...hahaha...

kak ina ~ xpe kak...janji sy berkeyakinan tinggi...cume sy je tak tinggi...hahaha

amni ~ anak buah...hahahaha

tukang karut said...

aku blom kawen lg la...thn ni!
ala fazilah...aku ade 3 kuota lg.hahaha

white rose said...

kuota tu ape?
kutu ek?
hahaha...

ala,aku cun sngt la...xsesuai tuk ko...hahaha

Hunny said...

salam kenal,

suka entry ni..:) Jumpa geng konfiden, and still bujang?? :D salam kenal..:)

white rose said...

salam kenal ye hunny...
hehehe...

konfiden je lebeyyy...hahaha

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors