"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Thursday, December 2, 2010

abang polis berkuda datang selamatkan awek cun...

Assalamualaikum semua...
semalam cerita pegawai polis yang cun...
arini cerita abang polis berkuda datang selamatkan awek cun...

satu hari awek cun berjalan- jalan ditaman,
sedang beliau bersuka ria, tiba2 ada seorang lelaki cuba mengganggu beliau...
beliau takut dan lari sekuat hati...

dan terus berlari...tanpa menoleh ke belakang...
beliau berhenti seketika kerana penat...

tiba- tiba, beliau mendengar sesuatu dari belakang beliau...
beliau terperanjat...

"opocot...!!!"

terus beliau memalingkan muka ke belakang dalam keadaan takut...
rupa2nya abang polis berkuda sedang menyelamatkan beliau dari diganggu lelaki tadi...

~ tank u ABANG POLIS BERKUDA kerana selamatkan saya ~
yeeeeeehaaaaa...!!!

KUDAKU LARI GAGAH BERANI...

kalo kak hunny ada abang plusss yang naek moto...
saya ada abang polis naek kuda...

hahahaha...JELES tak???
uhhh, perasan sungguh aku...miahahaha...

~ rasa nak tulis cerpen semula...dah bertahun2 tak buat ni, dah berkarat pun ~

18 comments:

sahromnasrudin said...

as salam..agak2 kuda tue suka abg polis ke suka awek yang cun tue??? huhuhuuhh

Abd Razak said...

assalamualaikum...

ermmmm tak mau kalah ngan hunny rupanya..

Aku-Ida said...

posing sakan nampak

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

hahaha...

berani nya dia..

Sasa Al-Sharif said...

kalau aku yg jadi polis tu. mungkin aku dah dapat gelaran adik polis berkuda yang hensem di sini. ehem2

ummu said...

assalamualaikum rose
awek cun tu memang berani pegang kuda.
p/s; kat mana tu Rose?

white rose said...

pokcik sahrom ~ waalaikumussalam...
hahaha...soalan yg bernas skali...ofkos laaa kuda suke kat awek cun tu...hahaha


ust razak ~ waalaikumussalam...
miaahaha...sure, sy taknak kalah dgn kak hunny...


kak ida ~ kat melaka susah nak jumpe kedai sakan...hahaha

white rose said...

kak rina ~ beranik...beranik pegang je...miahahaha...kak, sy dah ade di sg.buloh ni...

sasa ~ ececee...jgn nak berangan...
hahaha...

kak ummu ~ waalaikumussalam...
miahaha...awek cun mesti kena berani...lalalala...
kat melaka laa kak...

beautiful_rose said...

hohoho kuda ku lari gagah berani.... =p
hai abg polis,dah makn?







hahha joinlah cerpen aku kalo teringin nak menulis cerpen.inilah masanya! =p

Hunny said...

Hahaha..WR memang kelakar.. By the way, esok da program naik kuda, memanah dan splashing pool ka Denai Alam, seksyen 16 Shah Alam. RM75 hengget. mau join?

E.d.Y said...

amboi..posing sakan dgn abang polis berkuda yer..huhu

Amy Syaquena said...

as'salam..

ehem2 bukan main lagi die ye, posing sakan ha he3...

therosputih said...

tak dapat abg tu, dapat kuda pun jadi lah...leh naik kuda smbil nyanyi

kuda kepang ahai kuda kepang

hehehe

ana said...

cerita benarkah ini?

Nia said...

uiii,..ada abg polis berkuda nih, tak leh jadi mcm nih..haha

Khairy said...

kalau naik moto ngan naik kuda...agak2 siapa yang menang? hehe....

Amieynna Amin said...

auww... hensem gak abg polis itu..
muka akak cm nak tahan ketawa ke kentut? heheeh

Amieynna Amin said...

auww... hensem gak abg polis itu..
muka akak cm nak tahan ketawa ke kentut? heheeh

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors