"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Saturday, December 25, 2010

drive thru bukan cara pemanduan sebenar...

Assalamualaikum semua...
selamat pagi...

wah, entry dikala subuh sudah menjelma...
ape taknya, si kecil SARA ni mengajak aku bermain sama2...
kalau dia bermain, takkan aku nak tido...

aaahh, rugi laaa nyaaahhh...baik aku main sama dengan dia...
miahahaha...

kisah mengenai drive thru McD...
mesti korang selalu pergi kan?

percayalah, semalam adalah kali kedua aku menggunakan drive thru McD...
ni gara2 ibu mengandung yang mengidam makan BigMag laaaa...

eeeehh, BUKAN AKU!!!

aku ibu angkat jer...
miahaahahaha...

serius nih, aku memang tak reti nak order makanan melalui drive thru ni...
sebab aku jarang sekali pergi McD melainkan orang belanje...
waaah, hidup aku mewah sebab selalu dibelanje makan...
rezki tu...ucaplah syukur ALHAMDULILLAH...
miaahaahaha...

lepas order, nak kena bayar laa kan...
ade minah ni, nama dia ERMA...
eh, bukan ERMA FATIMAH...

selepas bayar, dengan slumber nyeee aku mengucapkan terima kasih...
"TERIMA KASIH YA, JUMPA LAGI ERMA..."

si ERMA terkezuuut...
"EH, MACAMANA TAU NAMA SAYA?..."

kau tau ape dia buat?
dia pegang dada dia laaaa nyaaahhh...

sebab kat dada dia ade nametag...
terus dia malu2 nyaaaahhh...

aaahh, naseb baik aku tak tergoda...
miahaahaha...

kawan sebelah aku ni gelak tak hingat dunia...
aku COOL jee...yang kawan aku ni dah sampai umah pun tak habis2 gelak...


"KADANG- KADANG, KITA SENDIRI PUN TAK KENAL DIRI KITA YANG SEBENARNYA KAN..."

~ jangan SESEKALI kita cuba MEMBUNUH DIRI walaupun kita masih tidak mengenali SIAPA DIRI kita yang sebenarnya... ~
tapi...BUNUHLAH nyamuk sekiranya dia mengigit & menghisap darah kita...

~ jom tido semula...miahahaaha ~

16 comments:

therosputih said...

selamat pagi kembor...ngeh3

E.d.Y said...

haha..lawak2

Abd Razak said...

Ada orang kata bila nyamuk suka gigit kita. tahap cholesterol kita tinggi..

ahmad humairi said...

assalamualaikum,

nyamuk berdesing di telinga, menguji kesabaran, menjadi semakin jahat bila dia mengokak (adake giginye?).

white rose said...

[therosputih]
selamat pagi adikku sayang...
da mamam?


[e.d.y]
yolah...pepagi gelak kuat2, masuk angin...miahaahaha...


[ust.abd.razak]
owh, yeke...pasni tau laa sy...kena hati2 dengan nyamuk!!!


[cikgu humairi]
waalaikumussalam...
kakakakaka...mengokak ye, ate yang mengokak tu manusia aje, nyamuk ni dia gigit aje...

Sasa Al-Sharif said...

selalu jgk panggil org berdasarkan nametag. selalu tu aku tekejut jugak bila orang tu akan kenyit mata dgn aku.

tak lah terkejut sangat sbb aku faham yg dia dah perasan kehenseman aku

Nia said...

mesti dia ingat kengkawan lamer dia kot..haha..sbb tu kenal dia

white rose said...

[sasa]
ayat kau tu sila BLAAAHHH...xkuasa aku nak mempercayainya...
kalo aku yg kau tegur, aku belasah kau je...kakakkakaka...

kau xhensem beb, jangan perahsan...
aku nak termuntah nih...


[nia]
akak, dia tengok muke sy pun cuak tau...xdenye dia ingat kawan lama dia...

biskut said...

aku pun dah mula tak kenal sapa diri aku yang sebenarnya..asyik owank sebut biskut jer..haha.(owh aku biskut rupenya)

tak penah lagi WR aku beli melalui drive thru nih..baik aku beli kat kaunter jer..boleh ngorat sekali.huhu

syira aka sepatu hijau said...

salam

senyum sampai telinga baca entry ini


follow ur blog :)

Hunny said...

Ok apa.. Ramah mesra..:)

E.d.Y said...

mana gelak masuk angin..gelak sampai kuar angin la.hahahha

afzan said...

ada nyaahh di situ spoilkan mood aku. cis!

Sephi Sephia said...

Salam

Catatan yang lucu.
Tapi saya suka pada nota kaki. Adakala saya pun bagai tak kenal diri sendiri tapi taklah sampai nak biarkan tangan membunuh diri.

=)

white rose said...

[sepatu hijau]
salam kembali...

jangan sampai putus telinga yee...
ok, i follow tu...


[hunny]
sy mmg RAMAH MESRA kan...
weeeeee...


[e.d.y]
hahahaha...cube kau baca betul2...
aku kata gelak sampai tak hingat dunia, xde sentuh pun bab2 angin...
kakakakakaka...

white rose said...

[biskut]
tu la kau, asyik biskut je...
naseb baik aku ade sediakan kopi, enak sikit makan dgn biskut...
kakakakaka...

ala, ko tu semua nak ngorat...makcik cleaner pun jadi...


[afzan]
tak baik tau...dorang tu manusia jugak...
kang aku ceramah kang...


[sephi sephia]
salam kembali...

tulisan ringkas sahaja...
tidak seperti tulisan cikgu sephia, semuanya bermakna...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors