"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Sunday, December 26, 2010

gadis cun dipeluk ular emas...

Assalamualaikum semua...
hari AHAD...

hari bercuti bagi semua...

tapi TIDAK bagi aku...

arrrggghhh...hapi wei jadi ibu angkat ni...
sibuk melayan anak2 jee...

pepagi bangun dah mandikan baby, bagi dia makan + minum susu...
pastu basuh kain, sidai...memasak...

waaaahhh, BAHAGIAnyaa aku rasa ni nyaahhh...

cepat2 sape nak masuk minang aku ni...
aku bagi diskaun sempena beberapa hari lagi je nak menjelang 2011...

ade beranik?

sila jumpe dengan GADIS CUN ni terlebih dahulu...

SAH, dia belum mimpi dipatuk ular...

wahai ULAR- ULAR disana, jangan beranik mematuk si GADIS CUN ini kerna dia telah dipeluk si ULAR EMAS...

miahahahaha...

~ jangan beranik dekat...jaga2 ~

~ tinggal seminggu je lagi nak bekerja semula...~

18 comments:

sahromnasrudin said...

nak ular emas..nak pi gadai emas tue..pokcik kayo huhuhuh

therosputih said...

ular emas? jaga ular tu leklok, nnti sisik dia tanggal, pi gadai kat kedai mas...

*gile sangat tgk cite ular emas dulu2

white rose said...

[sahromnasrudin]
kakakaka...nak, mai laa amik sendiri...
ade beranik?


[therosputih]
mmg nak kasik sisik dia tggal, pastu nak gadaikan bila nak soping...

jgn sampai kau giler tengok cite tu udah le...

Adinda Amy Sensei said...

fuyyyoooo...beraninyaa dia...hehe

Hunny said...

I geli dengan ular, sebab tu tak ada yang mematuk sampai sekarang..:P

Anyway, kalau mimpi jumpa ular, atau kena kejar ular, maknanya ada orang nak buat jahat/ sihir kita. Bukan nak kena pinang. Doa2 la semoga tak mimpi ular. Ustaz yang pandai ubatkan orang kena sampuk/ saka yang bgtau.

Nia said...

uii,..berani betul ko pegang ular tu dik..

alfa juliet said...

sapa lg nak puji diri sendiri cun kalau bukan kita kan..haha..

dik nape satu entry je dlm satu page...akak nak baca komen2 entry sebelum ni kena buka older posts plak....dah la broadband ni lems

Yasminhamid said...

aiya.... akak geli ngan ular...

ahmad humairi said...

assalamualaikum,

...ular pelastik tuu...

luahfikiran said...

SALAM,
HEBAT WR NI ! ULAR YANG TAKUT WR .

white rose said...

[adinda amy sensei]
dah banyak kali pegang dik, dah xde rasa apa2...


[hunny]
kakakaka...akak nye statement sungguh KAGUM...

aa'ah laa, aritu ade jugak sy dengar kawan sy bagitau...urm, mimpi kan mainan tidur...


[nia]
uihhh...BAKAL ISTERI YANG BERANI kan...kakakakaka...

white rose said...

[alfa juliet]
kakaka...memang ye pun...

ade2, sy mls nak letak entry2 sebelum ni, taknak org laen baca...
kekekeke...
nanti sy letakkan 2 entry semula ya...


[yasminhamid]
kekekeke...jangan geli2 kak...

white rose said...

[ahmad humairi]
waalaikumussalam...

jeles...tu ular betul tau...


[luahfikiran]
salam kembali...
jangan, bukan HEBAT...nanti ular ikut sy balik...

syira aka sepatu hijau said...

salam

mak ai gelinya....

white rose said...

salam kembali...

kalau geli, garulah...
miaahaahahaha...

Sasa Al-Sharif said...

ular itu sangat hensem. namun gadis cun tersebut kelihatan risau sehingga menitiskan keringat.
hehe

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

heeeeeeeeee...


geli-geleman dibuatnya !

white rose said...

[sasa]
ular tu betina la...
kakakakaka...

aku nak takut? aku takut kat kau ade la...

laarrriikkkk...!!!


[a.z.r.i.n.a]
kak ina, kakakaka...
jangan geli2 kak...
bahaya...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors