"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Monday, December 13, 2010

jom main MASAK- MASAK...

Assalamualaikum semua...
selamat hari isnin...
miahahaha...

arini aku bertugas kat sekolah...
jangan korang ingat cikgu2 ni bila dah cuti, tak ke sekolah ya...
time cuti pun kena bertugas...
sekolah kecik macam sekolah ni aku ni kena laa 3 hari...
kalau sekolah besar, seorang sehari...
kadang2 tu, 1 hari sampai 2 orang guru yang bertugas...

ala, bukan mengajar...just duk sekolah smpai kul 12,
then kau nak buat keje ape, buat la...


kau tau aku buat ape tadi?
sah laa...aku merayap 1 sekolah bagaikan GURU BESAR melawat pekerja2 dia buat ape...
miahahaha...

dah lama aku tak buat enrty makan2...
jom layan makanan yg aku masak tengahari semalam...
sejak cuti sekolah, akulah cheff sepenuh masa...
dek kerana kerja sepenuh masa ni laaaa berat aku naek mendadak...

ade kau kesah?
miahahaha...

 ~ ikan masin rangup ~
aku xtau ape nama ikan masin ni...aku maen beli je...miahahaha...

~ kerang rebus kampung ~
saje aku menambah perkataan kampung tu...kakakaka...

~ sape tak kenal ni memang laa bukan orang kampung ~

~ ofkos laaa si merah lawannye dengan kerang rebus ~

 ~ gulai tempoyak ikan temakang ~
kau nampak biji2 tu? tu telur ikan temakang yang dah hancur...

~ ikan temakang goreng ~


aku sengaja buat gambar besar...
miahahahaha...

apa kau rasa???

"JIKA KAU FIKIRKAN KAU BOLEH..."
kakakakaka...

~ aduhai...sabar je laaa aku weii...~

22 comments:

nurkass said...

tak aci..tak aci..huhu..baru je cicah biskut ngan kopi, tgk gambar tu dah lapar balik..nak kena white rose nih..grrrr..

white rose said...

kahkahkah...

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

ermm ikan temakang goreng kampong..:)

white rose said...

waalaikumssalam...
yeay!!!...temakang goreng kampung...

biskut said...

ko nih memang lawak tul lha WR...dah tuh sajer nak bagi aku kecur jer tengoknya..

yang tak tahan tuh sambal tuh wehhhh....nak sikit.ade berani sila pos segera!

white rose said...

aku tau kau tergoda kan...
aku memang sengajakan...
kalo gambar bole TAG kau, aku dah lama TAG...kakakakaka...

bole pos, tapi sahlaa dah kering...kakakaka

hysman said...

ikan temarang tu ikan ape erk?
tak penah dengo..hehe..
mklumlah ter'selalu' masuk dapo..
hehe...

tp yg part kerang rebus tu sodap woo..tp klu cecah dgn smbal sos perghhhh.. slurppp... hahaaa...

kasi pos ke jb satuuu!!
hehee...:p

sahromnasrudin said...

nak telur ikan tembakul hahahaha

ibuintan said...

tak pernah makan ikan temakang ni... macam ikan talapia ke?

menu yg simple tapi komfom berselera makannya

Amy Syaquena said...

As'salam..

kerang tue fav en.hubby amy lak suka sangat ikan masin rangup tue..sedap Ooo..

Sasa Al-Sharif said...

apa benda yang kaler merah tu? ok gurau aja. hehe.. full pedas ka?

white rose said...

hysman ~ ikan temakang laa dik weii...
ikan ni ikan sungai...
terkenal kat perak je...
perak kan ade sungai perak...
jb mane ade sungai yg besh mcm sungai perak...kekekeke...

kerang bako bole pos sebab dia tahan lame...hahaha...

white rose said...

pokcik sahrom ~ dah2...nak telur ikan tembakul g cari melur...dia je yg ade...hahahaha..


ibuintan ~ xla...ikan temakang ni banyak duri, sisik dia tebal2...


kak amy ~ wslm...
fav sy jugak...semua fav sy...miahahaha...

white rose said...

sasa ~ ofkos la pedas...yg tak pedas cume kerang, ikan goreng & ikan masin je...kau tak suke pedas ke?

Nia said...

isk,..akak terliur dah ni,..sedap betul dpt makan mcm tuu..

alfa juliet said...

nampak perubahan bila adik buat entry gini....bestlah dyla

E.d.Y said...

wah..gulai tempoyak...macam sedap je

Kunang-Kunang said...

Salam White Rose,

Walau pun akak orang kampong, nak tanya jugak, yang 'merah' tu aper. Sambal belacam ka!!

white rose said...

kak nia ~ jom arr dtg ke ghumah sy...sy jamu makan sedap2...kekeke...


kak azza ~ masihku tak pahami apakah maksud tersirat itu...


e.d.y ~ ko makan ke gulai tempoyak?
ntah la,laen org laen kelebihannye...


kak ani ~ salam kembali...
ha'ah, tu sambal belacan...

therosputih said...

wah...sangat terliur hokeh!!!!

psss...cantik header...hehehe

white rose said...

kekeke...biasa2 je tu dik weii...

toche2... :p

Amieynna Amin said...

walaupun tak pernah dgr nama ikan tu.. tetap terliur.. haha

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors